Πολλές φορές έχουμε αναρωτηθεί τι σκέφτονται οι υπεύθυνοι των εταιρειών όταν παίρνουν τόσο κρίσιμες αποφάσεις, οι οποίες ουσιαστικά αποτελούν καρατομήσεις, δίχως να αφουγκράζονται την κοινή γνώμη, η οποία πάντα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη, αφού τελικά ο κόσμος σε οδηγεί στα κέρδη αν κάνεις σωστά τη δουλειά σου. Τα παραδείγματα είναι πολλά, και το συγκεκριμένο video θέλει να μας παρουσιάσει πέντε από τα πιο χαρακτηριστικά.


Έχουμε να κάνουμε με τις Mitsubishi, Honda, Peugeot, Saab και Mazda. Για την κάθε εταιρεία, υπάρχει η αντίστοιχη αιτιολόγηση, αλλά εμείς έχουμε δει περισσότερα παραδείγματα. Πώς είναι δυνατόν να έχεις ένα αυτοκίνητο όπως το Evo, για παράδειγμα, και να το σκοτώνεις έτσι απλά; Αψυχολόγητες αποφάσεις που δυστυχώς αφανίζουν θρύλους…

  • Anestis Genk

    Οι κουβάδες έχουν μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους βραχυπρόθεσμα. Βέβαια οι Ιάπωνες ειδικά έπρεπε να βγάλουν τρομερά διαμάντια για να φτάσουν εδώ που είναι τώρα, το ξεχνανέ όμως και πάνε να γίνουν hyundai.
    Από την άλλη γενικότερα η αυτοκίνηση τόσο που την βιάσαν με περιορισμούς είναι βάρος από απελευθέρωση και χαρά που ήταν κάποτε, οπότε αν δημιουργείς και ξενέρωτο αγοραστικό κοινό, ε λογικό μετά να λες “μα τα ξενέρωτα αμάξια πουλάνε, ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ;”

  • OxidEEE

    Συμφωνώ σε όλα εκτός την peugeuot. Ως “χοντάκιας” συμφωνώ ότι τα τελευταία χρόνια η Honda κάπως έχασε τη μπάλα. Προσπαθεί να πιάσει τον ανταγωνισμό και τα κάνει μαντάρα. Σαν ποιότητα δε το συζητώ,είναι ακόμα top αλλά έχει χάσει αυτό που την έκανε ξεχωριστή,αυτό που ακόμα συζητάμε για τα αυτοκίνητα της. Το κανούργιο civic type R για παράδειγμα,υπερβολές στην εμφάνιση,turbo και μάχη εντυπωσιασμού στη nords. Το NSX,ωραίο αλλά,αυτό ήταν όλο κ όλο. Κανείς δε το υπολογίζει όταν κοιτάει τον ανταγωνισμό. Στην F1,πάτος. Προφανώς και μιλάμε για ένα Brand τρομερό που κάποια στιγμή θα επανέλθει αλλά προς το παρόν τρώμε ξενέρα. Ξενέρα γιατί ξέρουμε οτι μπορεί πολύ καλύτερα. Γενικά οι Ιάπωνες φαίνεται να το χάνουν το παιχνίδι παρόλο που τα νούμερα και οι στατιστικές λένε το αντίθετο.

  • Giannisk

    Διαφωνώ με την peugeot αλλά και με την mazda. Και οι δύο και ειδικά το PSA Group τα πηγαίνουν πολύ καλά.

  • Renesis1

    3 πράγματα αποτελούν κυρίως τη “ρίζα του κακού” κατά τη γνώμη μου, στη προκειμένη περίπτωση..

    1.Δυστυχώς όσο υπάρχει κυρίως στην Ευρώπη η ρημάδα η οικονομική κρίση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα στρέφονται όλο και περισσότερο σε οικονομικά / πρακτικά αυτοκίνητα που εξυπηρετούν τα πρέπει της καθημερινότητας και όχι τα θέλω του Σ/Κ.

    2.Έπειτα υπάρχουν και οι λεγόμενοι millenials, νέοι που δεν τους ενδιαφέρει η αυτοκίνηση σαν μεράκι, αλλά προτιμούν την Uber και το μετρό για τις μετακινήσεις τους.

    3.Αν βάλουμε και στην όλη εξίσωση τις αυστηρότατες νομοθεσίες περί ρύπων, τότε τριτώνει το κακό και μπαίνει και το τελευταίο καρφάκι στο φέρετρο των πάλαι ποτέ κραταιών σπορ κατασκευών..

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πάνω από όλα εταιρείες. Σκέφτονται πάντα μακροπρόθεσμα και πάνω από όλα μπαίνει το κέρδος. Πως να βγάλει RX9 η Mazda, S2000 η Honda και νέο 370Z η Nissan, με τα 3 παραπάνω δεδομένα? Προσπάθησε η Mazda για RX9, μικρός εταιρικός προϋπολογισμός, θα μπούμε μέσα σου λέει, τέλος το όνειρο.. Η Saab πήγε να παίξει μπάλα με λάθος στρατηγική και μικρή φαρέτρα, σε κραταιά γερμανικά χωράφια και έφαγε τα μούρα της, η Peugeot επέλεξε το safe mode με συγκεκριμένα μοντέλα και η Lancia HF Integrale μόνο σε αφίσα πλέον.. Από Γερμανία μεριά οι περισσότερες σπορ κατασκευές πλέον, αλλά δεν απευθύνονται στους πολλούς.

    O tempora o mores και για τους 4 τροχούς..

    • anagnwsths

      Αυτό το “2” το βρίσκουμε συνέχεια μπροστά μας. Άνθρωποι χωρίς ενδιαφέροντα που αντί για δάκτυλα έχουν προσαρμοσμένο στο χέρι ένα κινητό. Εντός του κεφαλιού τους υπάρχει στοιχειώδης εγκεφαλικός ιστός ίσα ίσα για τις βασικές βιολογικές λειτουργίες (εξαιρείται το σεξ) και το μοναδικό που θυμούνται είναι να φορτίζουν το χέρι τους. Όσο για χόμπυ και δραστηριότητες περιορίζονται στα “root” των νέων smart phones και στις αναβαθμίσεις των εκατομμυρίων άχρηστων εφαρμογών . Σίγουρο μέτρο μόλις έρθουν στα πράγματα η ενσωμάτωση wifi στο ανθρώπινο DNA και η απαγόρευση των desktops

    • Gerasimos Spanodimitris

      Μην τρελαινόμαστε τώρα. Όσο πιο μπροστά προχωράμε τόσο περισσότερα ερεθίσματα έχουν τα παιδιά. Οι millenials έχουν αντίληψη και πρόσβαση σε πράγματα που εμείς δεν είχαμε δει ούτε ζωγραφιστά.
      Οι millenials στα 25 έχουν ταξιδέψει και έχουν δει τον πραγματικό κόσμο, αυτόν που οι παλιότεροι έβλεπαν από 5 κανάλια τηλεόρασης και άλλες τόσες εφημερίδες.

      Φυσικά υπάρχουν και ζόμπι πιτσιρικάδες όπως είχαμε και μεις ξύλα απελέκητα στη δική μας γενιά.

      Ο νέος της εποχής δε θα χρειαστεί αυτοκίνητο για να κάνει βασικές μετακινήσεις όταν ζει σε οργανωμένο αστικό κέντρο. Η δική μου γενιά των 80s και η προηγούμενη έκαναν πολύ μεγαλύτερη ζημιά με τη στροφή στα τέρμα αδιάφορα SUV γαϊδούρια

    • anagnwsths

      Ποιά ερεθίσματα? Αν γραφεί αύριο στο Fb οτι ο “Gerasimos Spanodimitris ” είναι εξωγήινος το 80% των millenials θα το πιστέψει και θα κάνει “like”. Η Αδερφή μου είναι εκπαιδευτικός. Έχει να κάνει με παιδάκια μέχρι 14 ετών. Μου λέει οτι κάθε χρόνο το επίπεδο όλο και χειρότερο, τόσο απο θέμα τρόπων και συμπεριφορών όσο και υστέρηση σε θέματα μαθημάτων.

      Κορίτσια 12-15 ετών πηγαίνουν στο σχολείο με μοναδικό ενδιαφέρον την επιδειξία και την ομορφιά. Βαμμένα με κραγιόν και μάσκαρες .

      Αγόρια που συμπεριφέρονται περισσότερο σαν κορίτσια , ακίνητα και αμίλητα κατα τα διαλείμματα προσπαθούν να κρύψουν το smartphone απο τις εκπαιδευτικούς (όσες ακόμα ενδιαφέρονται και ασχολούνται με τα παιδιά αντί να χαζολογούν στο γραφείο)

      Βρές στο κοντινό σου έναν 20 χρονο , παρ’ του το κινητό και ξεκίνα να τον ρωτάς πράγματα όπως “Ποιά η πρωτεύσουσα της Κίνας ή άλλης χώρας” , “τι νόμισμα έχει η Αμερική” , “πως σχηματίζεται η βροχή” κτλ.

      Θα σοκαριστείς με την έλλειψη γνώσεων σε βασικά πράγματα.
      15 χρονών γαϊδούρια και χωρίς κινητό δεν ξέρουν να κάνουν μια διαίρεση. Παπαγαλία , μαγιά και μόστρα. Αυτό είναι οι millenials στην Ελλάδα. Τα γεγονότα με δικαιώνουν. Τελιώνουν μια σχολή στην Ελλάδα και δεν ξέρουν ούτε αίτηση να συμπληρώσουν .

    • mixalhs7

      Εγώ θα έλεγα πως ο κυριότερος λόγος είναι τα θέλω των γυναικών. Σίγουρα ο καταναλωτικος προσανατολισμος της νέας γενιάς έχει βαρύνουσα σημασία αλλά πάντα τα θέλω του γυναικείου φύλου κινούν τα νήματα της αγοράς σε όλα τα προϊόντα.
      Οσο οι γυναίκες επιθυμούν μεγάλα επιβλητικά ή μικρά και πρακτικά οχήματα, αυτά θα κυριαρχούν.

    • Renesis1

      Το δέχομαι, όχι σαν τη βασική αιτία κατά τη γνώμη μου, αλλά σίγουρα παίζει το ρόλο του και αυτό.

  • Mika

    Eγω θα εβαζα και τη Nissan στο παιχνιδι…Περα απο το γερικο GT-R και το σχεδον ξεχασμενο 370 Ζ, δεν υπαρχει τιποτα αλλο…

    • anagnwsths

      Βάλε όλες τις Γιαπωνέζικες και είσαι μέσα. Οι Ιάπωνες έχασαν το παιχνίδι με την ανόητη επιμονή τους για υβριδικά-ηλεκτρικά. Άργησαν να μπουν στην τεχνολογία του downsizing επιμένοντας ατμοσφαιρικά γύρω απο το φράγμα των 60-70HP / λίτρο . To golf του ’97 απέδιδε 100hp στα 1600cc. Το Civic του ’97 160hp. Το 2012 το golf έφτασε τα 160HP απο 1400cc και το civic 100hp στα 1400cc.

      Καλά η Νισσάν αν δεν δημιουργούσε την κατηγορία του QASHQAI δεν θα την έβγαζε καθαρή στην Ευρώπη.

  • Nikolas Karampelas

    Εντυπωσιάστηκα από τα σχόλια… Πως ξεκίνησε από ένα βίντεο που έχει τα δίκια του και κατέληξε σε αυτό το όργιο δεν μπορώ να καταλάβω.

    Ναι παιδιά, εμείς οι μιλένιανς φταίμε για όλα, το ότι δεν μπορούμε να
    βγάλουμε καλά καλά τα προς το ζην μετά από την καταστροφική πορεία που
    ακολούθησαν οι προηγούμενες γενιές δεν έχει σημασία, πάνω από όλα να
    βρούμε έναν αποδιοπομπαίο τράγο. Ναι αφού δεν έχουμε αποκλειστικό χόμπι τα γρήγορα αυτοκίνητα, ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΧΟΜΠΙ! Τίποτα μπιτ αδερφέ, μόνο κινητά…

    Επίσης σιγά τώρα μωρέ, γιατί να θέλει κάποιος ασφαλή αμάξι και όχι έναν πύραυλο

    που να πετάει φωτιές, βέβαια το να θες να επιζήσεις άμα γίνει η στραβή είσαι ξενέρωτος… θα είσαι ελεύθερο πτώμα δεν πειράζει.

    Σε νοιάζει ρε τομάρι το περιβάλλον που θα ζούνε εσύ και τα παιδιά σου και όχι ένα αμάξι τούμπανο χωρίς περιορισμούς σε επιδόσεις λόγο EUROτέτοιο; Ντροπή… Όλοι ντουμάνια να καεί η πλάση, σιγά τώρα, το πολύ πολύ να καταστρέψουμε την γη, δεν πειράζει, εμείς την γκάβλα μας θα την έχουμε κάνει…

    ΡΕ ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ; ΤΙ ΓΡΑΦΕΤΕ; Μου αρέσει που κατηγορείτε και ευθέως άλλους, γιατί δεν μπορούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να πιάσουν πιο σπόρτιφ ρυθμό…

    • anagnwsths

      Ένα μεγάλο πρόβλημα των millennials είναι οτι δεν σκέφτονται πραγματικά. Απλά αναμασούν οτι πουλάνε τα ΜΜΕ. Δεν θα μείνω στο “οτι δεν μπορείται να βγάλετε τα προς το ζην” διότι κάτι τέτοιο αγγίζει και τις άλλες γενιές που με περισσότερη εμπειρία πάλι δυσκολεύονται.

      Η επίκληση για την οδική ασφάλεια “αμάξι πύραυλο κτλ” πάει άκλαυτη αν σκεφτείς οτι σημερινοί κουβάδες 1200cc διακοσαρίζουν με τα τουρμπάτα μοτέρ τους την στιγμή που πειραγμένα μοντέλα των 90’s απο τους τότε πιτσιρικάδες δεν έπιαναν πάνω απο 180km/h.

      Πάμε τώρα στην μεγαλύτερη πατάτα των millennials. ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Η μπαταρία “του ηλιθίου” σε κάθε συσκευή σου είναι τόσο τοξική για το περιβάλλον που ούτε ολόκληρο το diesselgate αγγίζει. Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είναι ο Νο1 παράγοντας μόλυνσης του περιβάλλοντος με δεύτερη σε μεγάλη απόσταση τις εμπορικές μεταφορές (τρένα , πλοία ,αεροπλάνα) και τελευταίος και καταϊδρωμένος είναι τα ΙΧ. ) Υπάρχουν και οι φυσικές καταστροφές (σεισμοί, ηφαίστεια κτλ) που μολύνουν έδαφος και υπόγεια ύδατα αλλά στα σχολεία σήμερα διδάσκουν με μεγαλύτερη ευλάβεια τον “συνωστισμό” της Σμύρνης παρά φυσική .

      Με λίγα λόγια (οι millennials κουράζονται με τα πολλά ) αν θέλεις να κάνεις ελάχιστο καλό στο περιβάλλον πριν κατηγορήσεις το ΙΧ του γείτονα με τις διπλές μπούκες και τις 24 βαλβίδες του , ρίξε μια υποτιμητική ματιά στο smartphone σου. Έπειτα πείσε την κοπελιά σου να μην ανάβει θερμοσύφωνα , πιστολάκι, πληντύριο πιάτων και τοστιέρα και να κοιμάσαι ήσυχος οτι μόλις εξοικονόμησες καμιά 100στή κιλά άνθρακα.

      Αααα υπάρχει και ακόμα μία πηγή μόλυνσης του περιβάλλοντος. Λέγονται πυρηνικές δοκιμές. Κανένα ΜΜΕ δεν έκλαψε για αυτό.

      Υ.Γ
      Η υγεία σου κινδυνεύει περισσότερο απο το S.A.R και το λίθιο (ενώσεις με το οξυγόνο όταν διαρραγεί η μπαταρία ) παρά απο τον κατεστραμένο καταλύτη του ταρίφα με το 20ετίας ταξάκι του που βγάζει το μαύρο καπνό. Ξέρεις γιατί ? Γιατί τη δεκαετία του 70 , παρά το ντουμάνι δεν πέθαιναν πιτσιρικάδες απο καρκίνο αλλά ανθρακορύχοι. Πέρνα μια βόλτα σήμερα απο κανα ογκολογικό νοσοκομείο να δεις πόσοι πιτσιρικάδες millenials κλαίνει με καρκίνο θυροειδή και όγκους εγγεφάλου. Αλλά δεν θα τα δεις στα κανάλια φίλε millennial

      Υ.Γ 2
      Συγνώμη για το offtopic αλλά κάποιος πρέπει να τους πει οτι η ζωή δεν είναι οτι πει η τηλεόραση ή το FB. Υπάρχει η κοινή λογική και τα δεδομένα. Δεδομένα που δεν αμφισβητούνται

  • ΑΛΕΞΗΣ

    Δεν υπάρχει το ποιο τρανταχτό παράδειγμα η Lancia…. Aπο θρυλικά αμάξια έφτασε να βγάζει την Musa…

  • για να βγει καινούριο evo πχ με τα χατσμπακ παραγωγής των 400 αλόγων και των 65.000 ευρώ (αντίστοιχα ακριβά και στις διεθνείς αγορές) που κυκλοφορούν, θα έπρεπε να είναι και αυτό 400 άλογα, να είναι κάπως υποφερτό στο εσωτερικό, αναγκαστικά με όλα τα βαρίδια, gps, οθόνες, start stop, κάμερες, αισθητήρες, ραντάρ, apple car play, στα ράλλυ πλέον δεν συμμετέχει οπότε δε μπορεί να το πουλήσει ως ομολογκασιόν, πλέον είναι ένα μικρό τμήμα του κολοσσού renault nissan και δεν ξέρω εγώ τί άλλο, σούπερ κατερίνα, ντισνευ, οπότε ας φάμε suv, ηλεκτρικά suv και suv evo γιατί μόνο γι’αυτά υπάρχει περιθώριο κέρδους. οι φτερούγες πέθαναν