Παρόλο που η Red Bull δεν είναι εργοστασιακή ομάδα, ως τέσσερις φορές Παγκόσμια Πρωταθλήτρια δείχνει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τους κινητήρες, ιδιαίτερα μετά απ’ ό,τι έπαθε το 2015, όταν παραλίγο να μείνει χωρίς κινητήρα εν όψει του 2016, συνεχίζοντας τελικά τη συνεργασία της με τη Renault.

Οι κινητήρες του 2021 αποτελούν αντικείμενο μεγάλης συζήτησης, με τις προτάσεις των διοικούντων να βλέπουν το φως της δημοσιότητας, δείχνοντας την κατεύθυνση που θέλουν να ακολουθήσουν. Ο Christian Horner ήταν παρών στη συνάντηση που έγινε και δηλώνει άκρως ικανοποιημένος, κυρίως επειδή η Παγκόσμια Ομοσπονδία και η FOM έχουν κοινές απόψεις.

Επέστρεψα από τη συνάντηση στο Παρίσι και πρέπει να πω ότι ήμουν πολύ ενθουσιασμένος από αυτό που είδα. Για μια φορά, η FIA και η FOM ήταν απολύτως ευθυγραμμισμένες όσον αφορά το όραμά τους για τους κινητήρες του μέλλοντος. Το πραγματικά ενθαρρυντικό πράγμα για ‘μένα δεν ήταν οι προδιαγραφές.

Θα ήθελα πάρα πολύ να είχαμε V10 ή V12, έναν κινητήρα που να τσιρίζει. Είμαι λίγο δεινόσαυρος σε αυτό, αλλά δέχομαι ότι ζούμε σ’ έναν μοντέρνο κόσμο και οι turbo V6 κινητήρες έχουν εδραιωθεί. Έχουν βάλει μερικούς παράγοντες για να εστιάσουμε, ένας είναι ο ήχος. Πρέπει να γίνει ξανά ήχος της F1, είναι μέρος της κληρονομιάς.

Μία από τις προτάσεις αφορά τα μέρη του κινητήρα, κάποια των εκ των οποίων θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Αυτό βρίσκει σύμφωνο τον επί κεφαλής της Red Bull, καθώς θεωρεί πως, με τον τρόπο αυτό, θα υπάρξει σύγκλιση της απόδοση των power units, ένα θέμα για το οποίο η αυστριακή ομάδα έχει εκφράσει τις απόψεις της.

Για μια ανεξάρτητη ομάδα όπως η Red Bull, είναι πραγματικά ενθαρρυντικό ότι θέλουν να εξασφαλίσουν ότι ως πελάτης θα έχεις απόλυτη ισονομία, όχι απλά ένα προϊόν, αλλά και στα ηλεκτρονικά, οπότε οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις θα είναι homologated. Έτσι, η FIA θα πρέπει να πει «είτε σας αρέσει είτε όχι, θα έχουν το ίδιο με τα εργοστασιακά μονοθέσια».

Το άλλο είναι ότι ένα μεγάλο μέρος στοιχείων θα έχουν τυποποιημένο σχεδιασμό, όπως για παράδειγμα το turbo. Αυτό θα δημιουργήσει μικρότερες διαφορές μεταξύ των κινητήρων. Αυτή τη στιγμή, έχουμε πολύ μεγάλη εξάπλωση, κάτι που βάζει πολύ μεγάλη πίεση στο σασί και πιστεύω ότι η FIA κοίταξε τους κινητήρες και είπε ότι είναι πολύ ακριβοί, ότι δεν έχουν τον ήχο που πρέπει και ότι υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά από τον καλύτερο στον χειρότερο, θέλοντας να μειώσουν αυτή τη διαφορά.

Η μεγαλύτερη επιρροή σου θα στο σασί. Προφανώς, υπάρχουν μερικά πράγματα για τους κινητήρες που δεν είναι πολύ ικανοποιημένοι, επειδή το κόστος είναι ένα από τα μεγαλύτερα της Formula 1. Όμως, πιστεύω ότι οι οδηγοί έχουν τη μεγαλύτερη σημασία, οι ομάδες και το σασί είναι δευτερεύοντα, και οι κινητήρες έρχονται μετά.

  • Gestione Sportiv@

    Έεεεεεεεεερχεται…………………… https://uploads.disquscdn.com/images/b97ea91996da0d8fcd42641c44ccb2daf7248066befa7a9b8bcc8402f74e540c.jpg

    Υ.Γ. Το θέμα είναι, αν θα έχουμε το 2021 την είσοδο της Aston Martin στην F1 ως κατασκευαστή PU, με τις αλλαγές των κανονισμών, ή αν θα έχουμε την είσοδο μίας αυτοκινητοβιομηχανία ως ομάδα πλήρους εμπλοκής με έδρα το Milton Keynes!!!!!!!!

  • Christos Dimou

    Όπως είχα γράψει. Κανόνες κομμένοι και ραμμενοι για τον Newey και την παρέα του.