Από την 1η του περασμένου Σεπτέμβρη έχουν τεθεί σε ισχύ οι αυστηρότερες δοκιμές εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης στην Ευρώπη, οι οποίες βασίζονται σε ένα νέο τεστ υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης, και όχι στις εργοστασιακές όπως ίσχυε χρόνια τώρα.

Ο νέος τρόπος υπολογισμού ονομάζεται WLTP και αντικαθιστά τον κύκλο δοκιμών NEDC, ενώ πλέον τα αυτοκίνητα περνούν και από μια ακόμη δοκιμή που αφορά τις εκπομπές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, την RDE (Real Driving Emissions).

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πίστευαν πως με τον νέο τρόπο υπολογισμού και πιστοποίησης της κατανάλωσης και των εκπομπών, ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 θα αυξανόταν κατά περίπου 3%, αλλά οι πρώτες δοκιμές στα αυτοκίνητα που πήραν έγκριση τύπου με τον νέο τρόπο, έδειξαν πιο σημαντικές αυξήσεις. Παραδείγματος χάρη, το Volvo XC60 εκπέμπει 6 έως 16% περισσότερο CO2 όταν μετριέται στον κύκλο RDE σε σχέση με το NEDC. Αντιστοίχως, το Peugeot 308 1.2 Puretech εκπέμπει 12 έως 14% περισσότερο CO2.

Σύμφωνα με την JATO, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος των 95 γρ/χλμ ττης Ε.Ε έως το 2021, θα πρέπει τουλάχιστον το 15% των νέων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικά.