Από την 1η του περασμένου Σεπτέμβρη έχουν τεθεί σε ισχύ οι αυστηρότερες δοκιμές εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης στην Ευρώπη, οι οποίες βασίζονται σε ένα νέο τεστ υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης, και όχι στις εργοστασιακές όπως ίσχυε χρόνια τώρα.

Ο νέος τρόπος υπολογισμού ονομάζεται WLTP και αντικαθιστά τον κύκλο δοκιμών NEDC, ενώ πλέον τα αυτοκίνητα περνούν και από μια ακόμη δοκιμή που αφορά τις εκπομπές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, την RDE (Real Driving Emissions).

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πίστευαν πως με τον νέο τρόπο υπολογισμού και πιστοποίησης της κατανάλωσης και των εκπομπών, ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 θα αυξανόταν κατά περίπου 3%, αλλά οι πρώτες δοκιμές στα αυτοκίνητα που πήραν έγκριση τύπου με τον νέο τρόπο, έδειξαν πιο σημαντικές αυξήσεις. Παραδείγματος χάρη, το Volvo XC60 εκπέμπει 6 έως 16% περισσότερο CO2 όταν μετριέται στον κύκλο RDE σε σχέση με το NEDC. Αντιστοίχως, το Peugeot 308 1.2 Puretech εκπέμπει 12 έως 14% περισσότερο CO2.

Σύμφωνα με την JATO, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος των 95 γρ/χλμ ττης Ε.Ε έως το 2021, θα πρέπει τουλάχιστον το 15% των νέων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικά.

  • ειμαι ο μονος που πιστευω οτι παλι οι ”πραγματικες” συνθηκες θα ειναι ενα ψεμα ????
    οι αυτοκινητοβιομηχανιες πιστευαν μονο +3%….και καλα στην πραξη ειδαν +10% !!!!!
    ρε μας δουλεουν ???
    στην πραξη χαλαρα πιστευω καταναλωση ρυποι ειναι εκει στο 30+% !!!

    • jim_1

      Εγώ δεν πιστεύω ότι είναι ψέμα γιατί σου δίνει την κατανάλωση που μπορεί να πετύχει το αμάξι με οικονομική οδήγηση και όχι στο εργαστήριο…Το αν κάποιος έχει βαρύ πόδι είναι άλλο θέμα…Έχω κάνει αρκετά τεστ σε αμάξια και τις πιάνουν τις καταναλώσεις αν θέλεις…Αν κάνεις δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Χαλκιδική με 90-110 χλμ πιάνεις την επιθυμητή κατανάλωση και δεν έχουμε ούτε τα καλύτερα καύσιμα ούτε το καλύτερο οδικό δίκτυο…όποτε θέλεις πάμε για δοκιμή…

    • οι καταναλωσεις που ανακοινωνουν εχουν βαση η αγγιζουν την πραγματικοτητα στην εθνικη οδο οπως ειπες……αλλα μεσα στην πολη ξεφευγουν πολυ !!!!

      και τα 90-110 δεν ειναι συνθηκες πραγματικοτητας για την εθνικη….βασικα το 90 δεν ειναι…….συνηθως ολοι κινουντε με ταχυτηττες 120-140 !

    • οι καταναλωσεις που ανακοινωνουν εχουν βαση η αγγιζουν την πραγματικοτητα στην εθνικη οδο οπως ειπες……αλλα μεσα στην πολη ξεφευγουν πολυ !!!!

      και τα 90-110 δεν ειναι συνθηκες πραγματικοτητας για την εθνικη….βασικα το 90 δεν ειναι…….συνηθως ολοι κινουντε με ταχυτηττες 120-140 !

    • Anestis Genk

      Εξαρτάται από την απόκριση του γκαζιού. Το eco mode της BMW πρέπει να πατήσεις το μισό γκάζι για να γίνει κάτι (σε 5άρα με καλό μοτέρ).
      Και όπως έχω καταλάβει τα ηλεκτρόγκαζα αν δεν δουν το γκάζι να έχει μεταβληθεί αρκετά για 1-2 δευτερόλεπτα δεν δίνουν εντολή. Έτσι ώστε να εξομαλύνει να μικρά πάτα-άσε.

    • τα ξερω ολα αυτα που λες…..το ζητημα ειναι οτι και η τσεπη μου..οπως και οι τσεπη φιλων…ξερει την πραγματικη αληθεια !!
      πες μου ποσο ανακοινωνει για την 5ρα το εργοστασιο….βαλτου +10%…..και πες μου αν εσυ καταφερεις ποτε με ταριφαδικη οδηγηση (που δεν ειναι πραγματικη αλλα τεσπα) αν την πετυχεις !!!

  • Anestis Genk

    Εκεί στην ΕΕ καλό θα ήταν να θέσουν στόχους για την αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων…