Τα πιο προηγμένα και γρήγορα αγωνιστικά στον πλανήτη είναι τα μονοθέσια της Formula 1. Χιλιάδες μηχανικοί εργάζονται σκληρά για να κερδίσουν μερικά δέκατα στον γύρο, με την αεροδυναμική να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη συνολική ανταγωνιστικότητα ενός μονοθεσίου. Οι κανονισμοί της Formula 1 είναι αρκετά ξεκάθαροι, έτσι αναπόφευκτα τα αυτοκίνητα έχουν πάρα πολλές ομοιότητες.

Αυτό είναι κάτι που ενοχλεί τον Gordon Murray. Ο πρώην Τεχνικός Διευθυντής της McLaren, που συνέβαλε στην δημιουργία της θρυλικής MP4/4, θεωρεί πως οι κανονισμοί παρέχουν μηδενική ελευθερία, έτσι το μόνο που ξεχωρίζει τα μονοθέσια είναι οι χρωματισμοί και όχι ο σχεδιασμός τους.

Δεν υπάρχουν πραγματικά πολλά να πούμε σχετικά με τα τωρινά μονοθέσια από αισθητικής πλευράς. Πιστεύω ότι είναι κρίμα. Δε μ’ ενδιαφέρει ότι η αεροδυναμική παίζει κυρίαρχο ρόλο, όσο το γεγονός ότι οι κανονισμοί τα ωθούν ώστε όλα να είναι ίδια. Είναι μια παλιά δουλειά του «βάλ’ τα σε δωμάτιο, βάψ’ τα όλα μαύρο και άσπρο και βάλε κάποιον να τα αναγνωρίσει». Δε νομίζω ότι θα μπορούσε. Αυτό πραγματικά δε μου αρέσει.

Ο 71χρονος, που έχει δικιά του εταιρεία και ετοιμάζει νέο supercar, πιστεύει πως όλα πλέον είναι τυποποιημένα, αναπολώντας τις περασμένες δεκαετίες.

Ήμουν στη Formula 1 τη δεκαετία του 1970 και του 1980, και αυτές ήταν οι δύο δεκαετίες που είχες τη μεγαλύτερη ελευθερία, κυρίως με το πού βάζεις το περισσότερο βάρος στο μονοθέσιο. Μόλις οι κανονισμοί έλεγαν πού πρέπει να είναι οδηγός, πού πρέπει να είναι η δεξαμενή καυσίμου, πού πρέπει να είναι ο κινητήρας, κόλλησες. Στο παρελθόν, μπορούσες να τραβήξεις τον οδηγό μπροστά ή πίσω, το καύσιμο και τον κινητήρα.

  • Anestis Genk

    Μα τι οπισθοδρομικός…ο κόσμος πήγε μπροστά μεγάλε, ξύπνα.