Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιος κριτικάρει τον Kimi Raikkonen. Η ταχύτητα του Φινλανδού στο μεγαλύτερο μέρος της είναι εκεί, αλλά το πρόβλημα είναι πως ο 38χρονος δεν είναι σταθερός. Η Ferrari έχασε την ευκαιρία να επιστρέψει φέτος στην κορυφή, με τον «Iceman» να έχει ένα μέρος της ευθύνης γι’ αυτό.

Ο Flavio Briatore έχει μιλήσει στο παρελθόν για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2007, λέγοντας πως η ιταλική ομάδα θα πρέπει να σταματήσει τη συνεργασία μαζί του. Ο Ιταλός δεν έχει αλλάξει γνώμη, αφού επιμένει πως η Scuderia δεν πρόκειται ποτέ να σηκώσει το τρόπαιο όσο έχει για δεύτερο οδηγό τον Raikkonen.

Δεν ξέρω τι θα κάνει ο Marchionne, είναι απρόβλεπτος και θέλει να κερδίζει, αλλά, με τον Raikkonen, ποτέ δε θα πάρεις το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Για να κερδίσεις, θέλεις δύο καλούς οδηγούς, και η Ferrari δεν το έχει αυτό. Στη Σιγκαπούρη, ήταν φανερό ότι η Ferrari θα μπορούσε να κερδίσει τη Mercedes. Οι οδηγοί έπρεπε να συνεργαστούν. Ο Vettel έπρεπε να κρατήσει τον Verstappen, με τον Raikkonen να του δίνει κάλυψη.  Θα πρέπει να υπάρχει καλύτερη διαχείριση των οδηγών, επειδή τέτοια πράγματα επηρεάζουν όλη την ομάδα. Φέτος, η Ferrari είχε μια μεγάλη ευκαιρία για να κερδίσει τη Mercedes, αλλά απέτυχαν.

Ο 67χρονος θεωρεί ότι η Scuderia θα πρέπει να υπογράψει συμβόλαιο με τον Max Verstappen, χωρίς βέβαια να υπολογίζει την γνώμη του Sebastian Vettel, ο οποίος μάλλον δε θα ήθελε δίπλα του έναν τόσο ανταγωνιστικό οδηγό.

Ο Verstappen στη Ferrari; Θα υπέγραφα με κλειστά μάτια μαζί του. Είναι ο μοναδικός πραγματικός οδηγός που ο κόσμος θέλει να δει. Είναι ένας μονομάχος που κάνουν τα πάντα για να τιμωρήσουν σε κάθε αγώνα.

Εν αντιθέσει με τον Verstappen, δεν προτείνει για team-mate του Vettel τον Lewis Hamilton, τον οποίο βέβαια χαρακτηρίζει σπουδαίο Πρωταθλητή.

Είναι ένας μεγάλος Πρωταθλητής. Φέτος το έκανε πολύ καλά, είχε μεγαλύτερο κίνητρο στην πίστα παρά στα clubs. Αλλά, δε νομίζω ότι μπορεί να συνυπάρξει με τον Vettel στη Ferrari.

Ερωτηθείς για τον καλύτερο οδηγό στο grid, ο Briatore δεν μας εξέπληξε με την απάντησή του.

Ο Alonso είναι ακόμα ο καλύτερος. Είναι πάντα εκεί, ακόμα και με μισό μονοθέσιο, όπως φάνηκε φέτος. Είναι ο πιο δυνατός και ο πιο σταθερός οδηγός. Με αυτόν και τον Vettel, η Ferrari θα είχε πάρει το πρωτάθλημα κατασκευαστών φέτος.

  • Anestis Genk

    Παίζει να αλλάξω ομάδα μετά από 20+ χρόνια αν γίνει κάτι τέτοιο.

    • gv

      τωρα τι ομαδα εισαι φιλε genk?

    • Anestis Genk

      ferrari και με εξαίρεση τον κίμι ποτέ δεν μ’άρεσαν οι οδηγοί μας, αλλά με τον μαξ είναι αλλιώς.

  • gronholm89

    +1 στον βετεράνο γύπα!!

  • gv

    κιμι φταις αλλα δε μας νοιαζει! :D
    ελπιζω βεβαια το 2018 να ειναι το τελευταιο του φτανει!δε μπορω να τον βλεπω να ταλαιπωριεται αλλο χαχαχα :P
    ο κιμι παντως να φτασει 38 και ακομη να τρεχει ποιος το περιμενε?
    πιστευω ολοι θα θελαμε να δουμε το μικρο π@π@ρι στη φεραρι!
    η εστω τον ρικι!
    παντως ο φετελ εχει αρχισει να μου τη δινει..
    καλη η σταθεροτητα στην ομαδα αλλα τι παει να πει αυτον δεν τον θελω τον αλλον δε τον θελω?εχει αρχιζει να κουραζει αυτο το attitude..
    δε γινεται ρε φετελ να βρισκεται παντα ενας μποτας!πραγματικα ειναι ο μονος που δε μπορει να χτυπησει τον πρωτο αλλα ταυτοχρονα μπορει να νικησει ολους τους υπολοιπους!
    ο χαμιλτον γιατι δηλαδη δεν εχει προβλημα με κανεναν?
    στις δηλωσεις τουλαχιστον,στα φανερα..
    δε γουσταρουμε ντιβες..

    • Akis-F1 FAN

      Ο Χαμιλτον δεν έχει πρόβλημα με κανέναν ;; Χαχαχα εδώ με τον σερβιέτα και γινόταν χαμός 3 χρόνια…γιατί νομίζεις ότι φέραν τον Μποττας φέτος ; Και ο Αλονσο και ο Φεττελ και ο Χαμ έχουν στάνταρ τέτοιους όρους στα συμβόλαια τους που “επιλέγουν” 2ο οδηγό. Μην κοιτάς τι λένε στις δηλώσεις…

    • πες τα γιατι θα μας τρελανουν με τον Αλονσο-Χαμιλτον !!!!

    • Chris

      Έφεραν τον Bottas γιατί ο νικολάκης τους δήλωσε ξαφνικά κι αναπάντεχα ότι την κάνει από την F1 αφήνοντάς τους ξεκρέμαστους και χωρίς πολλά περιθώρια ελιγμών. Έφεραν τον Bottas γιατί ο Toto ήταν μάνατζέρ του από πάντα, αυτός τον είχε βάλει και στην Williams. Μεταξύ άλλων τον έφεραν γιατί δεν χρειαζόταν να μπουν σε μακροχρόνιες διαδικασίες διαπραγματεύσεων με άλλες ντίβες του χώρου, τους κόστιζε πιο φθηνά και τον είχαν άμεσα διαθέσιμο για τις δοκιμές και την προετοιμασία πριν την έναρξη της νέας σεζόν. Κι εκ του αποτελέσματος δικαιώθηκαν απόλυτα για την επιλογή τους.
      Ο Bottas στην πρώτη του χρονιά στην νέα ομάδα και το νέο αυτοκίνητο έχει πάρει ως ώρας 2 νίκες, 6 δεύτερες θέσεις, 4 τρίτες θέσεις, 2 τέταρτες, 3 πέμπτες (εκ των οποίων η μία στις Η.Π.Α. ήταν αποτέλεσμα χάλια στρατηγικής) , 1 έκτη κι έχει εγκαταλείψει σε έναν αγώνα από κινητήρα. Συνολικά δηλαδή έχει ανέβει για φέτος στο βάθρο 12 φορές, έχει πάρει 3 pole (μία λιγότερη από τον αστέρα & 4φορές παγκόσμιο, Vettel), έχει αποφέρει στην ομάδα 280 βαθμούς (από τους συνολικά 625) και τις χαμηλότερες δυνατές απώλειες αφού δεν είχε κανένα σοβαρό στούκο. Και κάπως έτσι παίρνεις πρωτάθλημα κατασκευαστών γιατί εάν ποντάρεις μόνο σε έναν από τους δύο οδηγούς σου καλά κρασιά.
      Εννοείται πως ο Hamilton είχε και θα έχει πρόβλημα με άλλους οδηγούς όπως άλλωστε και κάθε άμεσος διεκδικητής παγκόσμιου τίτλου σε αυτό το επίπεδο. Εάν νομίζετε όμως ορισμένοι πως άνθρωποι σαν τους Wolff & Lauda (οι οποίοι έχουν την άμεση ευθύνη για την διαχείριση τεράστιων κεφαλαίων και την τύχη 1.200+ ατόμων κάτω από αυτούς) συντονίζουν και στελεχώνουν την ομάδα βάση των υποδείξεων – προτιμήσεων του κάθε Hamilton, τότε λυπάμαι αλλά έχετε μαύρα μεσάνυχτα.

    • kostas

      Καλα ο Αλονσο και τζαμπα θα δεχοταν να οδηγησει στην Mercedes μπας και παρει το τριτο. Απλα αν τον επαιρναν θα σφαζοντουσαν παλι με τον Λιουις. Το μοντελο πρωτος οδηγος και υποτακτικος τους βγηκε τελεια οπως ειχε βγει και παλιοτερα στην Φερραρι.

    • Akis-F1 FAN

      Η Μερκ έψαχνε έναν τίμιο 2ο οδηγό…τονίζω το 2ο !! Ο Μπόττας έκανε για τη δουλειά και τον πήραν, γιατί ήξεραν ότι θα κάνει το σκύλο του Χαμ μια χαρά. Για πρώτη χρονιά τα πήγε τέλεια με βάση τη δουλειά για την οποία τον πήραν, αλλά μη ξεχνάς και τι μονοθέσιο είχε. Το θέμα δεν είναι αυτό…το θέμα ότι η ομάδα διαλέγει έναν οδηγό και στήνει την ομάδα γύρω του…όπως έχει κάνει η φερράρι με τον Σεμπ, η Μερκ με τον Χαμ και η Μακλαρεν με τον Αλονσο…δεν το κάνουν επειδή “ακούν” τον πρώτο οδηγό ή τίποτα τέτοιο ( όπως νόμιζες ότι έλεγα )…το κάνουν γιατί έτσι λειτουργούν και αποδίδει. Μόνος σου είπες ότι επιχειρήσεις δισεκατομμυρίων φυσικά και δεν οργανώνονται με βάση τα θέλω ενός οδηγού, αλλά πριν έλεγες ο Σεμπ είναι ντίβα και διαλέγει team mates ενώ ο Χαμ δεν έχει πρόβλημα με κανέναν…κάτι το οποίο φυσικά και δεν ισχύει.

    • Chris

      Φίλε έχεις μπερδέψει σε ποιόν απαντάς τι. Εγώ δεν είπα ποτέ ότι ο Vettel διαλέγει team mate κι ο Hamilton δεν έχει πρόβλημα με κανέναν, άλλος τα έγραψε αυτά.

    • Akis-F1 FAN

      Ωπ σόρρυ δίκιο έχεις…νόμιζα ότι μίλαγα με το ίδιο άτομο από την αρχή.

  • kostas

    Δεν ειναι ο Κιμι το προβλημα της Φερραρι. Μην ξεχναμε οτι ειχαμε παρει πρωταθληματα με οδηγους Σαλο, Ιρβαιν, Μπαρικελο, Μασα. Το προβλημα ειναι οτι δεν μπορουμε να ανταγωνιστουμε ουτε σε δυναμη ουτε σε αξιοπιστια το power unit της Μερκ. Ουτε εμεις ουτε η Ρενω. Για την χοντα να μην μιλησω καν… Και τον Σεννα να αναστησουμε πρωταθλημα δεν θα παρουμε αν δεν πιασουμε την Μερσεντες εκει!

    Τωρα για τον Κιμι, οκ ομολογουμενως δεν εχει την ταχυτητα που ειχε πριν 10 χρονια, ομως παραμενει πολυ καλυτερος απο κατι Μποτας, Περεζ, Χουλκενμπεργκ κτλ.

    • Chris

      Μα φυσικά και παραμένει καλύτερος ο Kimi φαίνεται αυτό τόσο στην ανάλυση δεδομένων όσο και στους χρόνους που γράφει μέσα στην πίστα χα! Στην Βραζιλία δεν κατόρθωσε να πιάσει τον Bottas ούτε όταν αυτός, για ένα διάστημα μετά την αλλαγή στην μεσαία γόμα, ήταν αργότερος ανάμεσα στους 5 πρώτους. Ήταν τυχερός που δεν κράτησαν τα λάστιχα του Βρετανού γιατί το πιθανότερο είναι ότι θα τον πάταγε και θα έχανε το βάθρο από αυτόν που ξεκίνησε τον αγώνα τελευταίος από τα pit. Ο Kimi ό,τι είχε να δώσει στην F1 το έδωσε, όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούν στην Ferrari τόσο καλύτερα γι’ αυτούς, όσο πιο αργά τόσο καλύτερα για την Mercedes (κι ενδεχομένως την red bull).
      Το τελευταίο σου πρωτάθλημα το 2008 το πήρες με Massa να τερματίζει στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος οδηγών ένα βαθμό πίσω από τον πρωτοπόρο. Το 2007 το πήρες γιατί μηδενίστηκε η McLaren, το 2004 το πήρες με Barrichello στην δεύτερη θέση στους οδηγούς (άρα μάλλον ήταν αποτελεσματικός). Το 2003 γιατί Williams και McLaren ήταν πολύ πιο αναξιόπιστοι κι άτυχοι από εσάς, το 2002 γιατί κυριάρχησες με τις όποιες ατυχίες- αστοχίες να αγγίζουν κυρίως το αυτοκίνητο του Βραζιλιάνου ο οποίος παρόλα αυτά τερμάτισε δεύτερος στους οδηγούς και κέρασε & 4 φορές τσαγάκι τον Γερμανό (άρα μάλλον ήταν αποτελεσματικός). Το 1999 το πήρες με Irvine να τερματίζει δεύτερος 2 βαθμούς πίσω από τον Hakkinen συνεπώς όταν χρειάστηκε μια χαρά ανταποκρίθηκε στο ρόλο του νούμερο 1 οδηγού. Ο Salo μπήκε απλά αναπληρωματικός και η αναφορά σου προς αυτόν είναι παντελώς άστοχη. Δεν απαιτείται να έχουν πάρει τίτλο & οι δύο οδηγοί σου για να κατακτήσεις το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, αρκεί να κάνουν την δουλειά σωστά όταν χρειάζεται.
      Ο Flavio έχει δίκιο λοιπόν. Και ειδικά στην περίπτωση που ο αντίπαλός σου είναι και γρήγορος κι αξιόπιστος και το δίδυμο των οδηγών του είναι εξίσου αποτελεσματικό (ο Bottas όποτε έτυχε στραβή με Hammilton ή έκανε λάθος ο Βρετανός, ήταν εκεί για την ομάδα και χτύπαγε βάθρο & pole).

    • kostas

      Και να επιανε τον Μποτας δεν υπηρχε περιπτωση να τον περασει εντος πιστας, σε ολη την σεζον δεν ειδαμε σχεδον καθολου προσπερασεις των φερραρι σε Mercedes, η διαφορα σε ισχυ των power unit ειναι δυστυχως πολυ μεγαλη.

    • Akis-F1 FAN

      Ο Μποττας δηλαδή ήταν καλύτερος επειδή ο Κιμι δεν κατάφερε να τον περάσει ; Που ξεκινώντας από πολ και με το μονοθέσιο που έχει ο Μποττας έπρεπε να χε νικήσει με 20 sec διαφορά…

    • Chris

      Η αλήθεια είναι ότι δεν περίμενα εδώ μέσα διαφορετική απάντηση ύστερα από όσα διάβασα κάτω από το άρθρο για τον αγώνα της Βραζιλίας. Όπως πολύ σωστά σημείωσε μόνο ένας σχολιαστής στο συγκεκριμένο άρθρο, οι διαφορές στην συνολική απόδοση μεταξύ Ferrari & Mercedes είναι πλέον αμελητέες (δεν θα μιλήσω καν για το πρώτο μισό της σεζόν που όπως φαίνεται το ξεχάσατε κάποιοι πολύ εύκολα και είδαμε πόσο πιο αργός είναι ο Bottas στην Ουγγαρία όπου ο Hammilton τον πέρασε μόνο όταν ο Φιλανδός παραμέρισε για να κυνηγήσει ο πρώτος τις Ferrari κάνοντας εν τέλει μία τρύπα εις το ύδωρ). Τα περί «διαστημόπλοιου» της Mercedes που δίνουν και παίρνουν εδώ μέσα στην πραγματικότητα μας έχουν τελειώσει προ πολλού. Ο Βρετανός με νέο κινητήρα που του επέτρεπε (κατά δική του δημόσια ομολογία) να πηγαίνει τάπα χωρίς καμία έκπτωση για συντήρηση για τον επόμενο αγώνα, με τα πιο γάντι ελαστικά & κυνηγώντας την θέση του βάθρου έγραψε χρόνο 1’11.845 στον 63ο γύρο, με τον Stroll να γράφει με πιο φρέσκα ελαστικά 1’11.862 στον 69ο , τον Max επίσης με φρέσκα ελαστικά να γράφει ρεκόρ πίστας 1’11.044 στον 64ο και τον Ric με τελειωμένα ελαστικά αλλά πιο ελαφρύ από καύσιμο να γράφει 1’12.029 στον 71ο & τελευταίο γύρο. Οι τρείς πλην Βρετανού έκαναν συντήρηση για τον επόμενο αγώνα και ουδείς κυνηγούσε βάθρο. Βάση της θεωρίας σας περί διαστημόπλοιου και τα 20 δεύτερα μπροστά που θα έπρεπε να είχε τερματίσει ο Bottas έναντι Vettel οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ο Βρετανός θα έπρεπε να είχε σπάσει κάθε ρεκόρ γύρου. Αυτά για το τι πραγματικά οδηγούσε ο Bottas. Όχι γιατί δεν τον πέρασε στην Βραζιλία αλλά γιατί συνολικά βάση της ανάλυσης δεδομένων πέραν του ό,τι ο Bottas είναι σταθερά ταχύτερος από τον Kimi είναι κι αυτός που παρουσιάζει κατά την διάρκεια όλης της σεζόν την ίδια ομαλή καμπύλη απόδοσης-σταθερότητας με τους Hamilton & Vettel.

    • Akis-F1 FAN

      Δε γίνεται να βγάλεις συμπέρασμα για το ρυθμό ενός μονοθεσίου από έναν ταχύτερο γύρο…ο Χαμ έγραφε σταθερά 1:12 χαμηλά για καμιά 20αριά γύρους κυνηγώντας το βάθρο…οι άλλοι έκαναν ένα ξέσπασμα επειδή βρέθηκαν με φρέσκα ελαστικά στο τέλος. Η Μερκ είχε σαφώς καλύτερο ρυθμό απλώς ο Μποττας για άλλη μια φορά στο 2ο μισό του πρωταθλήματος δεν μπόρεσε να το εκμεταλλευτεί…και ναι είναι όντως πολύ σταθερός, αλλά στο 2ο μισό είναι και σταθερά αργός.

  • Akis-F1 FAN

    Μπράβο ρε τρελέ, το βρήκες το θέμα της φερράρι ! Ο Κιμι είναι !!! Και εγώ ήμουν σίγουρος ότι αυτός όταν φεύγαν οι μηχανικοί, πείραζε τα μοτέρ και μετά σπάγαν το ένα μετά το άλλο…αλλά δεν πρόσεχε ο βλάκας και χάλαγε και τα δικά του ! ;-PP

  • θελω μονο και μονο να το παρει η Φερραρι του χρονου……..για να αρχισουν μερικοι τις κωλοτουμπες !!!!!!

    • Mika

      Οχι, μη λες τετοια, ας κανουν και κωλοτουμπες χωρις αυτο!!
      :p

  • Giannisk

    O kimi ειναι το μαξιλάρι του Vettel στην πίστα. Ο kimi τρέχει μόνο για να υποστηρίξει τον Γερμανό. Όπως ο Bottas κάνει με τον Hamilton. Δεν είναι ο Φινλανδός το πρόβλημα της Ferrari. Είναι το μονοθέσιο που σε ορισμένα GP δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την RBR με το σαφώς κατώτερο PU της Renault. Και ρωτάω….θα έκανε ο Max όσα κάνει ο kimi (και με την ίδια υπομονή και χωρίς γκρίνια) για τον Vet στην πίστα? ΌΧΙ.

  • Mika

    Mε Αλονσο και Φετελ στη Ferrari, θα ειχαν γινει μυλος στο Μαρανελο! Αλλα ο Μπριατορε μαλλον το ξεχναει αυτο!