Όταν η Liberty Media έβαζε τις υπογραφές για την εξαγορά του Formula 1 Group, είχε στο μυαλό της μεγάλες αλλαγές. Δεν έχει περάσει ένας χρόνος, όμως η αμερικανική εταιρεία έχει δείξει κάποια δείγματα. Τα σχέδια των υπεύθυνων κάνουν λόγο για ένα εντελώς διαφορετικό άθλημα, αφού θέλουν να αλλάξουν σχεδόν τα πάντα, ακόμα και το λογότυπο, κάτι που ίσως συμβεί μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.

Το αφεντικό του αθλήματος, Chase Carey, σκοπεύει να κάνει τη Formula 1 ένα πολύ πιο βιώσιμο και επικερδές άθλημα για τις ομάδες, με στόχο να αυξηθεί το ενδιαφέρον για όποιον θέλει να μπει, κάτι που δεν έγινε με επιτυχία στο παρελθόν, αφού ομάδες που δοκίμασαν την τύχη τους αποχώρησαν μετά από μερικά χρόνια.

Νομίζω πως το σημαντικότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο που θα είναι πολύ καλύτερο για την ιδιοκτησία μιας ομάδας. Σήμερα, όταν μιλάω με κάποιους από το άθλημα και ρωτάω τι θα θέλατε να έχουμε στο άθλημα, μου λένε ότι είτε το κόστος είναι πολύ μεγάλο είτε ότι, με περισσότερη πειθαρχία στο κόστος, θα βρισκόταν στο πίσω μέρος.

Αν αυτές είναι οι δύο επιλογές μας, τότε δεν είναι ελκυστικό. Γι’ αυτό και παίρνουμε πρωτοβουλίες για το κόστος και τους κινητήρες, με διαφορές ανάμεσα στα μονοθέσια. Κάθε μονοθέσιο είναι μοναδικό, αλλά ο ανταγωνισμός είναι πιο ισορροπημένος και τα οικονομικά είναι πιο προβλέψιμα. Αν μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο, θα ωφελήσει τις υπάρχουσες ομάδες, αλλά θα προκαλέσει περισσότερο ενδιαφέρον για μια σειρά νέων ομάδων.

Ο Αμερικανός παραδέχεται πως θα πρέπει να γίνουν κάποιες θυσίες, ωστόσο αυτό θα γίνει με γνώμονα την αύξηση του ανταγωνισμού μέσα στην πίστα, έχοντας παράλληλα ένα κοινό πνεύμα για το καλό του αθλήματος.

Στο παρελθόν, ήταν λίγο-πολύ ο καθένας για τον εαυτό του, μπορούσε να πει ψέματα ή και να κλέψει από κάποιον άλλο. Αυτό έκανε την επιχείρηση «ένα κι ένα ίσον ενάμισι». Θέλουμε να έχουμε ανταγωνισμό στην πίστα, αλλά κι ένα κοινό όραμα για ό,τι πιστεύουμε και θέλουμε για το άθλημα, και να τους φέρουμε όλους δίπλα μας.

Προφανώς και θα υπάρχουν διαφορές, θα βρούμε κάποιες σωστές θυσίες, αλλά μπορούμε να το κάνουμε «ένα κι ένα ίσο τρία». Σίγουρα, μέσα σε αυτό, οι ομάδες θα είναι εξαιρετικά σημαντικές. Έχουμε ομάδες σήμερα που πληρώνουν μισό δισεκατομμύριο για να βάλουν ένα ή δύο μονοθέσια στην πίστα. Αυτό δεν προσφέρει τίποτα στους οπαδούς, το κάνουν για να ανταγωνιστούν τους άλλους.

Όλες αυτές οι αλλαγές σίγουρα χρειάζονται χρόνια για να εφαρμοστούν. Ο 63χρονος υπογραμμίζει πως ακόμα βρίσκονται στα θεμέλια και πως οι κυριότερες αλλαγές θα πραγματοποιηθούν για την επόμενη δεκαετία, αφού πρώτα πρέπει να εξαφανίσουν τα προβλήματα που τους κληροδότησαν οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες.

Αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για το κόστος, τον κινητήρα, την αεροδυναμική και τα άλλα, και θα έχουμε μια μοναδική ευκαιρία και για να βελτιώσουμε τον ανταγωνισμό και για να κάνουμε τα οικονομικά πολύ καλύτερα. Θέλουμε να είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση για τις ομάδες, και προφανώς θέλουμε να πάρουμε το μερίδιό μας σε αυτή τη βελτιωμένη κερδοφορία. Το κάνει πιο υγιές για τις ομάδες, και φυσικά το κάνει πιο ελκυστικό για τις ομάδες που έρχονται.

Είναι νωρίς για ‘μάς. Το 2017 και το 2018 είναι με πολλές έννοιες χρονιές που βάζουμε τα θεμέλια, διορθώνοντας κάποια θέματα που κληρονομήσαμε από το παρελθόν, που πιστεύω ότι είμαστε από πάνω τους. Αυτό που εξετάζουμε είναι το 2020. Το 2020, θα έχουμε ακόμα πρωτοβουλίες που θα είναι στα πρώτα στάδια, με την ανάπτυξη στις ΗΠΑ και την Κίνα.

Αλλά, πραγματικά πιστεύουμε ότι, μέχρι το 2020, μπορούμε να πάρουμε το άθλημα, είτε από την πλευρά των οπαδών είτε από την πλευρά της επιχείρησης, και να το μεταμορφώσουμε, να το πάμε σε ένα άλλο επίπεδο και πραγματικά να έχουμε το άθλημα για να είναι αυτό που πρέπει και μπορεί και να είναι κάτι το μοναδικό στον κόσμο.