Τον Δεκέμβριο του 2015 η McLaren έκλεισε το κεφάλαιο P1, καθώς τότε βγήκε από το εργοστάσιο της, στο Woking της Αγγλίας, το τελευταίο αυτοκίνητο του hypercar της. Η παραγωγή της P1 ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2013, με την πρώτη παράδοση να γίνεται τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους.

Συνολικά κατασκευάστηκαν 375 αυτοκίνητα παραγωγής, 3 αυτοκίνητα προ-παραγωγής, 5 πρωτότυπα για αξιολόγηση και 13 πρωτότυπα για τις δοκιμές εξέλιξης. Τα τελευταία διένυσαν 620.000 χλμ. ή 15,5 φορές τον γύρο της Γης, με το 34% των χλμ. να γίνονται στην Αμερική, το 26% στην Ευρώπη, το 13% στην Μέση Ανατολή και την Αφρική και το υπόλοιπο 27% στην Ασία.

Ένα από αυτά τα 13, το XP05, βρίσκεται προς πώληση από την αντιπροσωπεία του Tom Hartley Jnr. στην Αγγλία. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο χρησιμοποιήθηκε για δοκιμές στο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και για την ανάπτυξη του συστήματος ψεκασμού της Bosch. Αργότερα χρησιμοποιήθηκε ως εκθεσιακό αυτοκίνητο της έκδοσης GTR στην έκθεση της Γενεύης και της Νέας Υόρκης, πριν απογυμνωθεί τελείως και ξανακατασκευαστεί με τις ίδιες προδιαγραφές όπως και τα 375 αυτοκίνητα παραγωγής.

Έπειτα πωλήθηκε, με τον μοναδικό ιδιοκτήτη να έχει διανύσει μόλις 482 χλμ. Να θυμίσω ότι η P1 είναι το δυνατότερο αυτοκίνητο της βρετανικής εταιρίας, με τον 3.8-λίτρων V8 κινητήρα να αποδίδει 737 άλογα και 770 Nm ροπή, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 179 άλογα και 130 Nm ροπή, φτάνοντας συνολικά τα 916 άλογα και τα 900 Nm ροπή. Ζυγίζει στεγνό 1.450 κιλά και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 2,8 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 350 χλμ/ώρα.

Ο αντιπρόσωπος δεν έχει ανακοινώσει τιμή πώλησης, αλλά σίγουρα μια τιμή κοντά στα 2 εκατ. είναι εύκολα επιτεύξιμη.

  • Scooby r22b
  • Mika

    Το παιρνεις, το βαζεις κι αυτο στο σαλονι, λεγοντας πως ειναι πρωτοτυπο εξελιξης…Το μεταπουλας μετα απο λιγο καιρο,και βγαζεις καλο κερδος…