Πολλή δουλειά έχουν οι νέοι ιδιοκτήτες της Formula 1, κι ένα θέμα που απασχολεί έντονα τα τελευταία χρόνια είναι οι ποινές στο grid, οι οποίες είναι απόρροια της έλλειψης αξιοπιστίας, η οποία με τη σειρά της είναι αποτέλεσμα των turbo V6 κινητήρων. Η πολυπλοκότητα των power units είναι τεράστια, καθώς δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά με άλλα εξαρτήματα προκειμένου να ικανοποιηθεί η έννοια «υβριδικό power unit».
Φέτος, κάθε οδηγός είχε στη διάθεσή του τέσσερις κινητήρες προτού πάρει ποινή, ενώ το 2018 το νούμερο αυτό θα μειωθεί στα τρία, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να δούμε ακόμα περισσότερες ποινές. Ο Ross Brawn δηλώνει ότι τα πράγματα μετά το 2021 θα είναι πολύ καλύτερα, αλλά η αδικία στην τιμωρία των οδηγών αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι τότε.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της FIA, Jean Todt, το συγκεκριμένο σύστημα έχει ψηφιστεί από τις ομάδες παρά τα παράπονα που ακούγονται. Αν θέλεις καταλάβεις πόσο άδικα τιμωρούνται οι οδηγοί, τότε δεν έχεις παρά να κοιτάξεις τον συγκεκριμένο πίνακα. Ας αφήσουμε στην άκρη το γεγονός ότι οι οδηγοί της McLaren βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις· δε μας κάνει καμία απολύτως εντύπωση.
Αριθμός | Οδηγός | Ομάδα | Ποινές |
---|---|---|---|
2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Honda | 213 |
29 | Fernando Alonso | McLaren Honda | 160 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Tag-Heuer | 75 |
28 | Brendon Hartley | Toro Rosso Renault | 65 |
30 | Jolyon Palmer | Renault | 45 |
15 | Pierre Gasly | Toro Rosso Renault | 45 |
55 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 36 |
33 | Max Verstappen | Red Bull Tag-Heuer | 35 |
27 | Nico Hülkenberg | Renault | 35 |
26 | Daniil Kvyat | Toro Rosso Renault | 23 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 20 |
9 | Marcus Ericsson | Sauber Ferrari | 20 |
44 | Lewis Hamilton | AMG Mercedes | 20 |
22 | Jenson Button | McLaren Honda | 15 |
18 | Lance Stroll | Williams Mercedes | 13 |
77 | Valtteri Bottas | AMG Mercedes | 10 |
8 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 10 |
94 | Pascal Wehrlein | Sauber Ferrari | 10 |
7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 5 |
11 | Sergio Pérez | Force India Mercedes | 5 |
19 | Felipe Massa | Williams Mercedes | 5 |
Antonio Giovinazzi | Sauber Ferrari | 5 | |
20 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 3 |
31 | Esteban Ocon | Force India Mercedes | 0 |
3 | Paul di Resta | Williams Mercedes | 0 |
Ας πάμε δύο θέσεις πιο κάτω, στον Brendon Hartley. Ο οδηγός της Toro Rosso πήρε μέρος σε τέσσερα Grands Prix, παρ’ όλα αυτά τιμωρήθηκε με 65 θέσεις ποινής στο grid, ή αν θέλεις 16,25 θέσεις ανά αγώνα. Χωρίς ο Νεοζηλανδός να κάνει τίποτα, χωρίς να φταίξει σε κάτι, πήρε 65 θέσεις ποινής επειδή είχε πρόβλημα το power unit του, τόσο απλά τόσο… δίκαια σύμφωνα με τους κανονισμούς της Formula 1!
Συνολικά 25 οδηγοί πήραν μέρος στο φετινό πρωτάθλημα και συνολικές ποινές ανήλθαν στις 873. Τι άλλο πρέπει να δούμε δηλαδή για να καταλάβουμε πόσο λάθος δρόμο ακολουθεί η Formula 1; Από τη μία η απίστευτη πολυπλοκότητα των power units, από την άλλη ο ηλίθιος κανονισμός για χρήση ενός κιβωτίου σε έξι συνεχόμενα Grands Prix, και τέλος οι όλο και λιγότεροι διαθέσιμοι κινητήρες για τους οδηγούς, που στην τελική τιμωρούνται χωρίς να έχουν το παραμικρό μερίδιο ευθύνης. Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο…