Πολλή δουλειά έχουν οι νέοι ιδιοκτήτες της Formula 1, κι ένα θέμα που απασχολεί έντονα τα τελευταία χρόνια είναι οι ποινές στο grid, οι οποίες είναι απόρροια της έλλειψης αξιοπιστίας, η οποία με τη σειρά της είναι αποτέλεσμα των turbo V6 κινητήρων. Η πολυπλοκότητα των power units είναι τεράστια, καθώς δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά με άλλα εξαρτήματα προκειμένου να ικανοποιηθεί η έννοια «υβριδικό power unit».

Φέτος, κάθε οδηγός είχε στη διάθεσή του τέσσερις κινητήρες προτού πάρει ποινή, ενώ το 2018 το νούμερο αυτό θα μειωθεί στα τρία, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να δούμε ακόμα περισσότερες ποινές. Ο Ross Brawn δηλώνει ότι τα πράγματα μετά το 2021 θα είναι πολύ καλύτερα, αλλά η αδικία στην τιμωρία των οδηγών αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι τότε.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της FIA, Jean Todt, το συγκεκριμένο σύστημα έχει ψηφιστεί από τις ομάδες παρά τα παράπονα που ακούγονται. Αν θέλεις καταλάβεις πόσο άδικα τιμωρούνται οι οδηγοί, τότε δεν έχεις παρά να κοιτάξεις τον συγκεκριμένο πίνακα. Ας αφήσουμε στην άκρη το γεγονός ότι οι οδηγοί της McLaren βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις· δε μας κάνει καμία απολύτως εντύπωση.

Αριθμός Οδηγός Ομάδα Ποινές
2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 213
29 Fernando Alonso McLaren Honda 160
3 Daniel Ricciardo Red Bull Tag-Heuer 75
28 Brendon Hartley Toro Rosso Renault 65
30 Jolyon Palmer Renault 45
15 Pierre Gasly Toro Rosso Renault 45
55 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso/Renault 36
33 Max Verstappen Red Bull Tag-Heuer 35
27 Nico Hülkenberg Renault 35
26 Daniil Kvyat Toro Rosso Renault 23
5 Sebastian Vettel Ferrari 20
9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 20
44 Lewis Hamilton AMG Mercedes 20
22 Jenson Button McLaren Honda 15
18 Lance Stroll Williams Mercedes 13
77 Valtteri Bottas AMG Mercedes 10
8 Romain Grosjean Haas Ferrari 10
94 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 10
7 Kimi Räikkönen Ferrari 5
11 Sergio Pérez Force India Mercedes 5
19 Felipe Massa Williams Mercedes 5
Antonio Giovinazzi Sauber Ferrari 5
20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 3
31 Esteban Ocon Force India Mercedes 0
3 Paul di Resta Williams Mercedes 0

Ας πάμε δύο θέσεις πιο κάτω, στον Brendon Hartley. Ο οδηγός της Toro Rosso πήρε μέρος σε τέσσερα Grands Prix, παρ’ όλα αυτά τιμωρήθηκε με 65 θέσεις ποινής στο grid, ή αν θέλεις 16,25 θέσεις ανά αγώνα. Χωρίς ο Νεοζηλανδός να κάνει τίποτα, χωρίς να φταίξει σε κάτι, πήρε 65 θέσεις ποινής επειδή είχε πρόβλημα το power unit του, τόσο απλά τόσο… δίκαια σύμφωνα με τους κανονισμούς της Formula 1!

Συνολικά 25 οδηγοί πήραν μέρος στο φετινό πρωτάθλημα και συνολικές ποινές ανήλθαν στις 873. Τι άλλο πρέπει να δούμε δηλαδή για να καταλάβουμε πόσο λάθος δρόμο ακολουθεί η Formula 1; Από τη μία η απίστευτη πολυπλοκότητα των power units, από την άλλη ο ηλίθιος κανονισμός για χρήση ενός κιβωτίου σε έξι συνεχόμενα Grands Prix, και τέλος οι όλο και λιγότεροι διαθέσιμοι κινητήρες για τους οδηγούς, που στην τελική τιμωρούνται χωρίς να έχουν το παραμικρό μερίδιο ευθύνης. Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο…

  • οι ελληνες πανω κατω καταννοουν το συστημα…..
    κανει μαλακι@ ο οδηγος….τιμωρουν το αμαξι με αφαιρεση πινακιδων !!! :-P

  • costas

    Ολο το συστημα των ποινων ειναι λαθος. Φτασανε να κανουν την f1 ραλλυ αντοχης. Οικονομια σε καυσιμα (καλο το οριο συνολικου καυσιμου αλλα δωσε ελευθερια για περισσοτερη η απεριοριστη ηλεκτρικη ενεργεια) , σε κινητηρες σε κιβωτια στα παντα ( εκτος απο το βαρος, εδω παραδοξως δεν ακολουθειτε η μοδα των αυτοκινητοβιομηχανιων). Καλη η οικονομια με μετρο αλλα πλεον παραεγινε. Πλεον τιμωρειται οδηγος και ομαδα οταν εχουμε συγκουση και βγει εκτος ο κινητηρας, Εγκαταλειπεις τον αγωνα και τιμωρεισαι και σε καποιον επομενο και ολα αυτα ακομα και αν πεσει καποιος πανω σου. Μεγιστο φαουλ των κανονισμων.

  • bulldog

    Το νούμερο του Alonso είναι 14 όχι 29(με αυτό έτρεξε στην ινδιανάπολη…όσο για τις ποινές ασχολίαστο είναι απαράδεκτες