Παρόλο που είναι αναγκασμένες να τηρούν τους κανονισμούς, αρκετές από τις ομάδες δε συμφωνούν απόλυτα με ό,τι είναι γραμμένο στα βιβλία της FIA. Ένας κανονισμός με τον οποίο οι ομάδες φαίνεται πως διαφωνούν είναι οι ποινές στο grid της εκκίνησης. Ο λόγος είναι απλός, αφού έτσι τιμωρείται ο οδηγός, χωρίς να υπάρχει καμία ευθύνη του, κάτι που θέλουν να αλλάξουν για το μέλλον.

Ο Ross Brawn έχει ήδη πει πως τα πράγματα από το 2021 θα πρέπει να είναι πολύ καλύτερα, αλλά, μέχρι τότε, θα πρέπει να συνηθίσουμε στις ποινές του grid, αφού έτσι αποφάσισαν οι… ομάδες! Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται ο Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, Jean Todt, ο οποίος κάνει λόγο μάλιστα για συναίνεση, ενώ υποστηρίζει πως ο κανονισμός για τους τρεις κινητήρες του 2018 δεν πρόκειται να αλλάξει. Ο Todt δεν ξεχνά να γίνει προκλητικός, αφού λέει ότι κάποιοι θέλουν έναν κινητήρα για όλη τη σεζόν…

Θα έλεγα ότι υπάρχει συναίνεση από όλους, ότι η ποινή θα πρέπει να είναι μέσα από το grid. Οπότε, είναι αυτό που είναι. Μιλάμε για τρεις κινητήρες την επόμενη χρονιά. Εντάξει, είναι κάτι που είχε αποφασιστεί. Υπάρχουν άνθρωποι που λένε «Γιατί δεν έχουμε μόνο έναν κινητήρα για όλο το πρωτάθλημα;» Δεν είναι κάτι νέο: αποφασίστηκε χρόνια πριν για το 2018.

Είχαμε κάνει κάποιες συναντήσεις με όλες τις ομάδες, και τον τρόπο που σχεδιάζουμε τους κανονισμούς και τον τρόπο που γίνεται η διακυβέρνηση. Για να αποφασίσουμε ότι θα πάμε πίσω στους τέσσερις κινητήρες για το 2018, θα πρέπει να έχουμε ομόφωνη συμφωνία. Και δεν έχουμε ομόφωνη συμφωνία, γι’ αυτό και θα έχουμε τρεις κινητήρες.

Ο Γάλλος λέει ότι δεν τον ενοχλεί τόσο το γεγονός ότι θα έχουμε τρεις κινητήρες, αφού οι κατασκευαστές και οι ομάδες είναι υποχρεωμένοι να κάνουν τα πάντα στην εντέλεια αν θέλουν να πετύχουν τους στόχους τους.

Θα πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι: δεν είμαι τόσο ενθουσιασμένος ότι διαβάζω ότι μια ομάδα έχει 100 θέσεις ποινής κατά τη διάρκεια της σεζόν, και ότι κάποιες άλλες ομάδες δεν έχουν ποινή. Οι αγώνες είναι ένα συνδυασμός πραγμάτων, και το μυστικό της επιτυχίας είναι να βελτιστοποιήσεις το παραμικρό σε κάθε επίπεδο. Αν το καταφέρεις, έχεις πετύχει.

Ο 71χρονος παραδέχεται ότι το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα μόνο φθηνό δεν είναι, γι’ αυτό και οι τρεις κινητήρες πιστεύει ότι θα συμβάλουν στη μείωση του κόστους.

Ξεκάθαρα, η Formula 1 είναι πολύ ακριβή. Υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά μεταξύ των μικρών και των μεγάλων ομάδων. Αποφασίστηκε για λόγους κόστους να μειώσουμε τον αριθμό των κινητήρων, κι επίσης να υπάρχει πρόσβαση σε μια προμήθεια κινητήρα σε ιδιωτικές ομάδες με χαμηλότερο κόστος.