Περισσότερες από ποτέ ήταν οι ποινές που είδαμε στο φετινό grid. Στους 19 μέχρι στιγμής αγώνες, έχουν δοθεί συνολικά 730 θέσεις που αφορούν το power units, με τη Honda να είναι μπροστά, αφού οι Fernando Alonso και Stoffel Vandoorne έχουν δεχθεί συνολικά 380 θέσεις ποινής. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Renault, με τις ομάδες τις να έχουν 310 θέσεις ποινής.

Όσον αφορά τις Mercedes και Ferrari, οι δύο κορυφαίοι κατασκευαστές κινητήρων έχουν από 20 θέσεις ποινής, γεγονός που δείχνει τη διαφορά που υπάρχει από τους υπόλοιπους τουλάχιστον όσον αφορά την αξιοπιστία. Η κατάσταση αυτή δεν αρέσει σε κανέναν, όμως ίσως να έχουμε περισσότερες ποινές το 2018, λόγω τριών μόλις power units, κάτι που προσπάθησε ανεπιτυχώς να αλλάξει η Red Bull Racing.

Ο Ross Brawn εξηγεί πώς μπορεί να αλλάξει αυτό, αλλά δυστυχώς δε θα συμβεί πριν από το 2021. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Formula 1 για το αγωνιστικό κομμάτι εξηγεί πως τα φθηνότερα εξαρτήματα θα άρουν τους περιορισμούς, έτσι οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν πολύ μεγαλύτερο αριθμό εξαρτημάτων.

Αυτό που πιστεύω ότι θα έπρεπε να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε με τον νέο κινητήρα είναι τα εξαρτήματα που θα είναι φθηνά να αλλάζεις όποτε θέλεις. Αν προχωρήσουμε προς μια διαφορετική σχεδίαση του turbo, ένα homologated turbo, και κοστίζει 2-3 χιλιάδες δολάρια, γιατί θα σε ενοχλούσε ή θα σε ανησυχούσε ο περιορισμένος αριθμός που χρησιμοποιείς;

Δεν αξίζει τον κόπο από την άποψη της κλίμακας των αγώνων. Αλλά, όταν το turbo σου είναι ακριβό και περίπλοκο όπως είναι τώρα, γι’ αυτό κι έχουμε τους περιορισμούς. Ο κινητήρας είναι μια απίστευτη επίδειξη τεχνικής ικανότητας, αλλά δεν είναι ένας σπουδαίος αγωνιστικός κινητήρας.

Η έξοδος της Audi και Porsche από το WEC θα πρέπει να αποτελέσει μάθημα σύμφωνα με τον Βρετανό, ο οποίος επισημαίνει πως το άθλημα φτάνει πολύ κοντά στην αποκοπή του από τον κόσμο. Παράλληλα, το πρώην αφεντικό της Mercedes δίνει τα εύσημα στην ομάδα του Brackley και τους μηχανικούς του Brixworth, αφού για τέταρτη συνεχόμενη σεζόν είχαν το καλύτερο και πιο αξιόπιστο power unit.

Είναι ενδιαφέρον, γιατί η Porsche ήταν στις συναντήσεις και μπορούσε να προσθέσει την άποψή τες, καθώς έχει δει και τις δύο πλευρές. Και κατάφερε να προσθέσει αυτή την κατανόηση για το τι γίνεται, κι έγινε πολύ τεχνικό το ζήτημα. Οι κατηγορίες των αγωνιστικών supercars έχουν τους οπαδούς τους, όμως ακόμα κι εκεί που οι οπαδοί δεν είναι το μεγαλύτερο πράγματα, απέτυχε.

Σε αυτό το περιβάλλον, όπου οι οπαδοί θα έπρεπε να είναι το μεγαλύτεροι στοιχείο, δεν μπορούμε να ανεχτούμε να έχουμε αυτή την αποτυχία, όταν κινδυνεύουμε τόσο πολύ να χάσουμε την επαφή με τον κόσμο, επειδή μόνο λίγοι μπορούν να αντέξουν οικονομικά την τεχνολογία και να υπερέχουν. Είμαστε τέσσερα χρόνια σε αυτή την τεχνολογία κι έχουμε δει τόσες πολλές ποινές. Τα συγχαρητήρια πηγαίνουν στη Mercedes. Έχουν κάνει φανταστική δουλειά. Αλλά, κανένας άλλος δεν μπορεί να τους φτάσει. Είναι η πραγματικότητα.

  • Ahilleas Tsikelis

    Αποψη μου ο Μπρον και η Liberty θελουν να προσεγγισουν νεες ομαδες α μπουν στο σπορ αλλα χωρις να δαπανησουν χρηματα,αυτο δεν γινεται.Οι λυσεις του Μπρον είναι το τουλάχιστον γελοιες και λογικα οι 4 κατασκευαστες κινητηρων αντιτίθενται σε αυτές.Η λυση είναι να μεινουν οι ιδιοι κινητήρες ,να αρθει ο περιορισμος στην στιγμιαια καταναλωση και την πιεση υπερπλήρωσης,ας μην αυξηθεί η ποσοτητα του καυσιμου γιατι οντως τα μονοθεσια θα γινουν φορτηγα όπως λεει ο Lewis και ας εχουν πολύ πιο επιθετικα συστηματα ανακτησης ενεργειας για να πιεσουν περισσοτερο με την ιδια ποσοτητα καυσιμου.Απλες,ανεξοδες λυσεις…..
    Υ.Γ. Οι μπαταριες το 2021 δν θα εχουν καμια σχεση με τις σημερινες,ποσο μαλλον στον κοσμο της φ1 που το κοστος δεν είναι πρόβλημα όπως στα καθημερινα αυτοκίνητα.