Για τους θαυμαστές της, η Tesla είναι μια εταιρεία που άνοιξε νέους ορίζοντες στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, για τους επικριτές της, είναι μέτρια αυτοκίνητα με πολύ σπρώξιμο από τα ΜΜΕ, ήτοι περισσότερο marketing παρά engineering. Προσωπικά κλείνω προς την δεύτερη περίπτωση κυρίως γιατί κάθε χρόνο η Tesla χάνει 1 δισεκατομμύριο ευρώ και παρόλα αυτά δεν έχει προβλήματα χρηματοδότησης. Ανέφερα συγκεκριμένα το οικονομικό κομμάτι για να δείξω πως όταν παίζονται τέτοια ποσά η αλήθεια δεν είναι ευδιάκριτη και μοναδική. Αυτό το λέω καθώς η είδηση σήμερα είναι πως αρκετοί πρώην εργαζόμενοι της Tesla Motors μίλησαν στο πρακτορείο Reuters αναφέροντας τραγικά προβλήματα στον ποιοτικό έλεγχο του καλιφορνέζικου εργοστασίου.

Συγκεκριμένα, ανέφεραν πως υπήρχαν σοβαρά προβλήματα συναρμογής με αποτέλεσμα να περνάει νερό από τις πόρτες και το πορτ μπαγκάζ. Δεν ήταν όμως μόνο θέμα στεγανοποίησης, ένα πρόβλημα που όπως είπαν, υπάρχει από 2012, αλλά σε αρκετά μοντέλα δεν ανοιγόκλειναν σωστά οι πόρτες και άλλα συστήματα, ή εφτάναν στο τέρμα της γραμμής παραγωγής με σοβαρές ελλείψεις, όπως το να μην έχουν παρμπρίζ και προφυλακτήρες! Έτσι ένας τεράστιος όγκος οχημάτων, είτε πήγαινε για περαιτέρω εργασίες, είτε παραδιδόταν στους πελάτες με ελλείψεις και προβλήματα. Επειδή δεν υπάρχει αρκετός χώρος, αυτά παρκάρονται σε εξωτερικό χώρο με αποτέλεσμα να αποκτούν σημάδια και εκδορές κατά την διαδικασία των επισκευών.

Η Toyota που θεωρείται ο κατασκευαστής με τα καλύτερα ποιοτικά στάνταρ, εικάζεται πως έχει προβλήματα ποιότητας στο 10% (το πολύ) των αυτοκινήτων που παράγει. Στην περίπτωση της Tesla όμως τα προβλήματα αφορούν σχεδόν το σύνολο της παραγωγής. Ξεκινούν με ένα ή δύο μικροπροβλήματα αλλά μόλις αρχίζουν να δουλεύουν στην επιδιόρθωση τους ανακαλύπτουν πολλαπλάσια. Υπενθυμίζω πως αυτά είναι λόγια απολυμένων εργαζομένων που ζήτησαν να παραμείνουν ανώνυμοι λόγω όρων των συμβολαίων τους, οπότε η αξιοπιστία των λεγόμενών τους πρέπει να κριθεί αναλόγως. Η Tesla επισήμως αρνείται τα πάντα όμως η έρευνα της J.D. Power δείχνει πως τα αυτοκίνητα της Tesla έχουν ανεπίτρεπτα προβλήματα ποιότητας, ειδικά για έναν κατασκευαστή που θέλει να θεωρείται premium! Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι πως είναι ένας κατασκευαστής με μικρή εμπειρία και τεχνογνωσία και οι managers πιέζουν για την επίτευξη υπεραισιόδοξων στόχων καθώς θέλουν να αρχίσουν να παρουσιάζουν κέρδη.

Το αν θα διαψεύσει τους επικριτές της ή θα έχει το μέλλον της Faraday Future είναι κάτι που θα το μάθουμε αρκετά σύντομα, αφού ο ανταγωνισμός στα ηλεκτρικά εντείνεται, η περίοδος χάριτος της Tesla μικραίνει.

  • a_f_a

    ποτε θα καταλαβουμε οτι τα τεσλα ειναι στην ουσια μπαταριες με κέλυφος/εικόνα αυτοκινήτου;
    δεν έχω μίσος για κανέναν και καμία εταιρία πλην της τεσλα/αυτοκίνητα. το έχω πει πολλές φορές και θα το πω ξανα, θέλω να τη δω να γινεται σταχτη και μπουρπερη

  • giorgos

    αυτο για την στεγανοποιηση ειναι γνωστο εδω και χρονια κυριως για τα πρωτα model s απο την αλλη απο οσο λενε τουλαχιστον εχουν το μεγαλυτερο ποσοστο ευχαριστημενων πελατων απο καθε αλλη εταιρια

  • Mika

    Δεν θελω να πιστεψω πως ειναι απλα μνησικακιες απολυμενων υπαλληλων,που ισως να τα εχουν παραφουσκωσει λιγακι..
    Αλλα λενε, οπου υπαρχει καπνος, υπαρχει και φωτια….
    Θα δουμε πως θα εξελιχτει αυτη η ιστορια..

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Άλλο ένα πολύ κακογραμμένο κείμενο με ασυνταξίες και ορθογραφικά λάθη…

  • xtra

    ….αλλοι παντως , εχουν εμπειρια 100 ετων και εχουν παρομοια προβληματα..!