Η απόδοση του κινητήρα της Renault -κυρίως στους αγώνες- δεν είναι πολύ πίσω από αυτόν της Mercedes ή της Ferrari, ωστόσο η γαλλική εταιρεία έχει πολλή δουλειά όσον αφορά την αξιοπιστία. Ο R.E.17 ήταν ένα αναξιόπιστο power unit, με πολλά προβλήματα για τις ομάδα που τον χρησιμοποιούσαν, μετρώντας αρκετές εγκαταλείψεις και ποινές στο grid.


Οι μηχανικοί στο Viry-Chatillon θέλουν τα προβλήματα αυτά να εξαφανιστούν το 2018, γι’ αυτό και έχουν ρίξει το βάρος κυρίως στην αξιοπιστία. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Cyril Abiteboul, παραδέχεται ότι η ανάπτυξη του κινητήρα ήταν υπερβολική φέτος, μιας και έψαχναν απόδοση χωρίς πρώτα να έχουν εξασφαλίσει την αντοχή του μοτέρ.

Το πρώτο πράγμα θα είναι η αξιοπιστία, επειδή έχουμε δει φέτος ότι θα πρέπει πρώτα να περπατήσεις για να τρέξεις. Πιστεύω ότι σε πολλές περιπτώσεις ήμασταν πολύ επιθετικοί, από την άποψη ότι προσπαθούσαμε να βάλουμε απόδοση κι επιπλέον δύναμη στον κινητήρα πολύ γρήγορα, λόγω των προσδοκιών όλων των πελατών, συμπεριλαμβανομένων κι εμάς.

Έτσι, πιστεύω ότι πρέπει να πηγαίνουμε βήμα-βήμα: πρώτα γίνε αξιόπιστος και μετά κάνε όσα περισσότερα χιλιόμετρα γίνεται κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Πιστεύω πως αυτό είναι σημαντικό για κάθε ομάδα. Μιλώντας με τη Red Bull, κατάλαβα ότι άλλαξαν τη φιλοσοφία τους και τον σχεδιασμό τους για την ανάπτυξη του μονοθεσίου, αλλά, αν ο κινητήρας δεν είναι αξιόπιστος, θα είναι άχρηστο.

Θα πρέπει να κάνεις πρώτα αυτό. Και, αν το έχουμε αυτό, είμαι εξαιρετικά άνετος και σίγουρος ότι έχουμε αυτά τα τεχνολογικά εργαλεία για τον κινητήρα, προκειμένου να φτάσουμε τη Mercedes.

Η ανοδική πορεία της Renault στη Formula 1 από την επιστροφή της ως ομάδα συνεχίζεται, με τους Γάλλους να παίρνουν την έκτη θέση φέτος, χάρη κυρίως στην απόδοση του Nico Hulkenberg σε πολλούς αγώνες. Ο Abiteboul θεωρεί ότι τα πράγματα το 2018 θα είναι ακόμα καλύτερα για την ομάδα του Enstone, ενώ πιστεύει ότι και η McLaren θα μπορεί να μάχεται για τις πρώτες θέσεις, μιας και η λογική λέει ότι θα έχουν και πάλι ένα πολύ ανταγωνιστικό σασί.

Έτσι φαίνεται σ’ εμένα, ότι μπορούμε να παλεύουμε με αυτά τα τρία μονοθέσια, που έχουν σπουδαία σασί, έτσι δεν βλέπω γιατί η McLaren δε θα έχει ξανά ένα εξαιρετικό σασί τον επόμενο χρόνο. Πιστεύω ότι θα είναι ένα δυνατό πακέτο, και ελπίζουμε και πιστεύουμε ότι θα αγωνιστούμε εναντίον της McLaren, οπότε αυτό θα πρέπει να δώσει ένα ενδιαφέρον θέαμα. Το αν θα είμαστε στο κορυφαίο group ή όχι, εξαρτάται από το τι θα κάνουμε τον χειμώνα, αλλά θεωρώ ότι θα είναι μια ενδιαφέρουσα σεζόν.

  • Όντως το παράκαναν εκεί στο Viry Chatillon!!!!!
    Αφού από την τόση καπνίλα που έβγαζαν οι σπασμένοι κινητήρες η Greenpeace ετοιμάζεται να καταθέσει μήνυση στην FIA για αυξημένους ρύπους στην ατμόσφαιρα.
    Πάντως, ο Cyril με τις δηλώσεις του για τον κινητήρα μας απειλεί και αρχίζω να φοβάμαι……………
    https://media.giphy.com/media/11NybLJG6LsHx6/giphy.gif χαχαχαχαχα

    • anonymous_coward

      Τουλάχιστον έχουν τα “κάκαλα” και δίνουν τους κινητήρες τους σε κορυφαίες ομάδες χωρίς να φοβούνται τον ανταγωνισμό

    • Σε παρακαλώ, μπορείς να μου εξηγήσεις για τα “μύδια” που έχουν οι Γάλλοι και την μη ύπαρξη φόβου σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους, για να τους δίνουν κινητήρες.

    • anonymous_coward

      Μη με παρεξηγείς, κι εγώ κατά βάθος Ferrari υποστηρίζω, αλλά πέρυσι χτύπησε πολύ άσχημα που αρνήθηκε να δώσει κινητήρες στη Red Bull. Ακόμα χειρότερα με τη Mercedes φυσικά που δε δίνει ούτε καν τις ίδιες χαρτογραφήσεις στις ομάδες που προμηθεύει. Αντίθετα, η Renault παρόλο που χάνει χρήματα (με το να μένει πίσω από Red Bull και παραλίγο και Toro Rosso) είχε τα κότσια να προμηθεύσει ακόμα και τη McLaren, παρόλο που ξέρουν ότι θα είναι δύσκολο να την περάσει στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Θεωρώ ότι αυτό μόνο καλό κάνει στην εξέλιξη του πρωταθλήματος απ’ τη μεριά των θεατών

    • Καταρχάς, δεν παρεξηγώ κανέναν “κατά βάθος” συνοπαδέ!!!!
      Αρχικά, η RBR είναι μία ομάδα που βρίσκεται στην F1 13 ολόκληρα χρόνια και έχει συνεργαστεί με διάφορους κατασκευαστές κινητήρων όπως, με την Cosworth (2005), με την Ferrari (2006) και την Renault (2007-2017).
      Από την το 2014, όταν και είχαμε την εισαγωγή των υβριδικών κινητήρων στην F1 οι Αυστριακοί συνεργαζόταν με τους Γάλλους.
      Σημειωτέων, η Renault είχε αποχωρήσει από την F1 στο τέλος του 2009 και είχε παραμείνει στο sport, ως απλός κατασκευαστής κινητήρων και επέστρεψε στην F1 ως ομάδα πλήρους εμπλοκής στις αρχές του 2016.
      Την διετία 2014-2015, η RBR παραπονιόταν συνέχεια για τους κινητήρες των Γάλλων, με τον Marko όπου στεκόταν και όπου βρισκόταν να κατηγορεί τους κινητήρες του Viry Chatillon.
      Έτσι, στις αρχές του 2016 αφού υπέγραψαν συνεργασία με την TAG Heuer και αφού “έφαγαν” άκυρο από Ferrari και Mercedes για παροχή κινητήρων, αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στα τέσσερα στη Renault και να πάρουν κινητήρες από τους Γάλλους.
      Με την μόνη διαφορά ότι, μετονόμασαν τους κινητήρες της Renault σε TAG Heuer για να διαφημίζουν παράλληλα και την εταιρία “κολοσσό”.
      Τώρα, όσον αφορά την παροχή κινητήρων των Γάλλων στους Αυστριακούς, τα κορυφαία στελέχη της Renault έχουν δηλώσει ότι μέχρι και το 2018 δεν μπορούν να διεκδικήσουν νίκες και πρωταθλήματα.
      Άρα, οι Γάλλοι δεν έχουν να χάσουν τίποτα αφού με την RBR και πλέον από το 2018 και την McLaren θα διεκδικούν νίκες και πρωταθλήματα κάνοντας διαφήμιση και προωθώντας το όνομά τους, ενώ οι Γάλλοι με την δική τους εργοστασιακή ομάδα δεν είναι ΑΚΟΜΑ ικανοί να κάνουν κάτι τέτοιο.
      Πάντως, θα πρέπει να έχουμε και στο μυαλό μας και το γεγονός ότι, η STR (θυγατρική της RBR) το επόμενο αγωνιστικό έτος θα τρέχει με κινητήρες Honda.
      Πάλι, η ομάδα της RBR έχει το πάνω χέρι, γιατί σε περίπτωση που η αγωνιστική ομάδα της Renault αρχίζει να ανεβαίνει και δίνει στους “Ταύρους” και την McLaren κινητήρες Β’ κατηγορίας, οι Αυστριακοί θα έχουν την ασφάλεια της Honda (λογικά το 2018 θα είναι χρονιά προσαρμογής για την STR), αν πρώτα δεν προχωρήσει το εγχείρημα με την Aston Maretin.

      Υ.Γ. Σου ζητώ συγνώμη για το σχόλιο “σεντόνι”!!!!!

    • anonymous_coward

      Δε διαφωνώ. Έτερον εκάτερον όμως. Η Renault δίνει ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο spec σε ανταγωνιστές, τη στιγμή που Mercedes και Ferrari φοβούνται. Το αν θα συνεχίσει η Γαλλική εταιρία να παρέχει ισάξιους κινητήρες αφότου πλέον θα μπορεί κι η ίδια να παλεύει για το πρωτάθλημα θα το δείξει ο χρόνος.

    • Και γιατί η Renault να μην δώσει σε RBR και McLaren ισάξιους κινητήρες με αυτούς που τοποθετεί στα δικά της μονοθέσια, αφού ακόμα δεν έχει το μονοθέσιο το οποίο θα μπορεί να ανταγωνιστεί για βάθρα, νίκες και πρωταθλήματα.
      Πάντως, άποψή μου καλά έκαναν Mercedes και Ferrari και δεν έδωσαν κινητήρες στην RBR.
      Οι Αυστριακοί μόλις είδαν ότι οι κινητήρες της Renault δεν είναι καν στο επίπεδο αυτών των Γερμανών και δεν μπορούν να ανταγωνιστούν ούτε των Ιταλών, άρχισαν τα κλάματα και τις απειλές.
      Αλλά όταν έφαγαν “πόρτα” από Wolff και Arrivabene αντίστοιχα γύρισαν πίσω στον Vasseur (τότε γενικός διευθυντής της Renault) και ζήτησαν να πάρουν και πάλι γαλλικούς κινητήρες χωρίς να έχει γίνει τίποτα!!!!!!
      Ειλικρινά, εύχομαι ανταγωνιστικό πρωτάθλημα με δυνατές Mercedes, Ferrari, RBR και McLaren, γιατί όχι και Renault αλλά οι ίδιοι οι Γάλλοι βάζουν ταβάνι στις επιδώσεις τους μέχρι τώρα, αλλά χωρίς τα σκηνικά της RBR πάω από εδώ και από εκεί και ζητάω εκβιαστικά κινητήρες για να έχω πάντα το πάνω χέρι.

    • anonymous_coward

      Θα σε συμβούλευα να έριχνες μια ματιά στο παρακάτω βίντεο (είναι ενδιαφέρον – δες το όλο) και μετά πες μου αν συμφωνείς με αυτές τις πρακτικές

      http://autogrip.gr/pos-i-mercedes-dini-mistikes-rithmisis-se-omades-gia-na-tis-voithisi-na-kerdisoun-ti-ferrari/

  • Mika

    Μη σκισετε κανα καλσον μονο…
    :p
    Αντε να δουμε τους κινητηρες σας στη Μακλαρεν του χρονου….