Γνώρισε την Lancia 037 “Mazinga”: Το πρώτο πρωτότυπο της θρυλικής Lancia Delta S4

Σχετικά άρθρα

“Mazinga” ή Mazinger Z ( マジンガーZ Majingā Zetto ιαπωνιστί) ήταν ένα δημοφιλές manga που προβλήθηκε στην ιαπωνική τηλεόραση από το 1972 έως το 1974, το οποίο έκανε και την ανάλογη τηλεοπτική επιτυχία στην Ιταλία. Πώς συνδέεται, όμως, το ομώνυμο τέρας της σειράς με την Lancia και τα rallies; Την απάντηση θα στη δώσουν οι θεότρελοι μηχανικοί της ιστορικής εταιρείας!

To 1983, ήταν μια χρονιά-σταθμός για την Lancia, καθώς στην πρώτη πλήρη χρονιά εμπλοκής της 037 Rallye κατέκτησε το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, αλλά ο Walter Röhrl έχασε τον τίτλο στους οδηγούς από τον Φινλανδό συναθλητή στην Audi Hannu Mikkola. Ωστόσο, οι Ιταλοί έπρεπε να παρουσιαστούν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί τη νέα χρονιά, αφού η τετρακίνηση ήρθε για να μείνει μόνιμα στο WRC, η Audi θα παρουσίαζε το Sport Quattro και στο “παιχνίδι” θα έμπαινε και η Peugeot. Στο Τορίνο, ήταν επιτακτική η ανάγκη βελτίωσης, η ομάδα των Lombardi, Limone, Fiorio, Pianta και Russo, μαζί με τους συνεργάτες τους, έκαναν αγώνα δρόμου να προλάβουν τη διορία μέχρι την 1η Ιανουαρίου του 1984 για την παρουσίαση της 037 Rallye Evo2. Παράλληλα δόθηκε το πράσινο φως για την εξέλιξη ενός άλλου project, αρκετά ρηξικέλευθου.

Εκείνη την εποχή, η Abarth πειραματιζόταν με τη διπλή υπερτροφοδότηση των κινητήρων. Τα οφέλη από αυτή την ιδέα αρκετά, ο συνδυασμός supercharger (που ήδη διέθετε η 037) και turbo θα εξομάλυνε την απώλεια ισχύος (στις χαμηλές στροφές 0 volumex supercharger, στις ψηλές ο turbocharger). Μιας και η κατασκευή ενός πρωτότυπου από λευκό χαρτί μάλλον θα ήταν μια πολυδάπανη υπόθεση, χρησιμοποιήθηκε για το σκοπό των δοκιμών το πρωτότυπο με αριθμό σασί 003 της 037.

Οι μετατροπές στην 037 αφορούσαν στο πίσω μέρος, με ένα ευμεγέθες κάλυμμα κινητήρα και η αντίστοιχη αεροτομή για την παραγωγή της αεροδυναμικά κάθετης δύναμης να τραβάνετις εντυπώσεις, ενώ το μπροστινό μέρος παρέμεινε απαράλλαχτο. Σίγουρα θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για μια “hatchback” 037 Rallye! To όνομα αυτής: Mazinga! Το τέρας από το ομώνυμο manga θα αισθανόταν υπερήφανο.

Τον Ιούλιο του 1983, το Mazinga έφερε μια πρώιμη έκδοση του κινητήρα του μετέπειτα αγωνιστικό των Ιταλών, με την ιπποδύναμη να φτάνει ή, ακόμα, και να ξεπερνάει τους 700 ίππους. Κι όλα αυτά με την κίνηση να μεταδίδεται στα (δύσμοιρα) πίσω ελαστικά! Πληροφορίες από την εποχή ήθελαν το πρωτότυπο να σπινιάρει ακόμα και με πέμπτη ταχύτητα στο κιβώτιο. Πολύ λογικό νομίζω.

Τέθηκαν, έτσι, οι βάσεις για την εξέλιξη της διπλής υπερτροφοδότησης του κινητήρα και από τις εκτενείς δοκιμές θα έβγαιναν χρήσιμα συμπεράσματα για την οδηγησιμότητα του μελλοντικού αγωνιστικού και τις απαραίτητες ανάγκης ψύξης του κινητήρα. Το πρωτότυπο αυτό χρησιμοποιήθηκε εκ νέου, σε αρκετές παραλλαγές για τη δημιουργία του “κτήνους”, τετρακίνητου, όμως, από δω και στο εξής.

To “Progetto SE038” είχε μόλις πάρει σάρκα και οστά…

#SaveLancia

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Dakar: Πρόστιμο 750.000 ευρώ στην Audi

Λίγες εβδομάδες μετά την κατάκτηση της νίκης στο θρυλικό και εξαιρετικά απαιτητικό Rally Dakar, η Audi έκανε γνωστό ότι αποχωρεί άμεσα από το παγκόσμιο...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Δυστύχημα σε αγώνα rally στην Ουγγαρία με νεκρούς 4 θεατές

Στο περιθώριο του Rally Esztergom-Nyerges στην Ουγγαρία, το απόγευμα της Κυριακής 24 Μαρτίου, ο οδηγός ενός αγωνιστικού Skoda Fabia Rally2 έχασε τον έλεγχο με...