“Mazinga” ή Mazinger Z ( マジンガーZ Majingā Zetto ιαπωνιστί) ήταν ένα δημοφιλές manga που προβλήθηκε στην ιαπωνική τηλεόραση από το 1972 έως το 1974, το οποίο έκανε και την ανάλογη τηλεοπτική επιτυχία στην Ιταλία. Πώς συνδέεται, όμως, το ομώνυμο τέρας της σειράς με την Lancia και τα rallies; Την απάντηση θα στη δώσουν οι θεότρελοι μηχανικοί της ιστορικής εταιρείας!

To 1983, ήταν μια χρονιά-σταθμός για την Lancia, καθώς στην πρώτη πλήρη χρονιά εμπλοκής της 037 Rallye κατέκτησε το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, αλλά ο Walter Röhrl έχασε τον τίτλο στους οδηγούς από τον Φινλανδό συναθλητή στην Audi Hannu Mikkola. Ωστόσο, οι Ιταλοί έπρεπε να παρουσιαστούν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί τη νέα χρονιά, αφού η τετρακίνηση ήρθε για να μείνει μόνιμα στο WRC, η Audi θα παρουσίαζε το Sport Quattro και στο “παιχνίδι” θα έμπαινε και η Peugeot. Στο Τορίνο, ήταν επιτακτική η ανάγκη βελτίωσης, η ομάδα των Lombardi, Limone, Fiorio, Pianta και Russo, μαζί με τους συνεργάτες τους, έκαναν αγώνα δρόμου να προλάβουν τη διορία μέχρι την 1η Ιανουαρίου του 1984 για την παρουσίαση της 037 Rallye Evo2. Παράλληλα δόθηκε το πράσινο φως για την εξέλιξη ενός άλλου project, αρκετά ρηξικέλευθου.

Εκείνη την εποχή, η Abarth πειραματιζόταν με τη διπλή υπερτροφοδότηση των κινητήρων. Τα οφέλη από αυτή την ιδέα αρκετά, ο συνδυασμός supercharger (που ήδη διέθετε η 037) και turbo θα εξομάλυνε την απώλεια ισχύος (στις χαμηλές στροφές 0 volumex supercharger, στις ψηλές ο turbocharger). Μιας και η κατασκευή ενός πρωτότυπου από λευκό χαρτί μάλλον θα ήταν μια πολυδάπανη υπόθεση, χρησιμοποιήθηκε για το σκοπό των δοκιμών το πρωτότυπο με αριθμό σασί 003 της 037.

Οι μετατροπές στην 037 αφορούσαν στο πίσω μέρος, με ένα ευμεγέθες κάλυμμα κινητήρα και η αντίστοιχη αεροτομή για την παραγωγή της αεροδυναμικά κάθετης δύναμης να τραβάνετις εντυπώσεις, ενώ το μπροστινό μέρος παρέμεινε απαράλλαχτο. Σίγουρα θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για μια “hatchback” 037 Rallye! To όνομα αυτής: Mazinga! Το τέρας από το ομώνυμο manga θα αισθανόταν υπερήφανο.

Τον Ιούλιο του 1983, το Mazinga έφερε μια πρώιμη έκδοση του κινητήρα του μετέπειτα αγωνιστικό των Ιταλών, με την ιπποδύναμη να φτάνει ή, ακόμα, και να ξεπερνάει τους 700 ίππους. Κι όλα αυτά με την κίνηση να μεταδίδεται στα (δύσμοιρα) πίσω ελαστικά! Πληροφορίες από την εποχή ήθελαν το πρωτότυπο να σπινιάρει ακόμα και με πέμπτη ταχύτητα στο κιβώτιο. Πολύ λογικό νομίζω.

Τέθηκαν, έτσι, οι βάσεις για την εξέλιξη της διπλής υπερτροφοδότησης του κινητήρα και από τις εκτενείς δοκιμές θα έβγαιναν χρήσιμα συμπεράσματα για την οδηγησιμότητα του μελλοντικού αγωνιστικού και τις απαραίτητες ανάγκης ψύξης του κινητήρα. Το πρωτότυπο αυτό χρησιμοποιήθηκε εκ νέου, σε αρκετές παραλλαγές για τη δημιουργία του “κτήνους”, τετρακίνητου, όμως, από δω και στο εξής.

To “Progetto SE038” είχε μόλις πάρει σάρκα και οστά…

#SaveLancia

  • SAMURAI-66

    Διαβαζεις το ενδοξο παρελθον της ιταλικης φιρμας και νιωθεις λυπη που σημερα δεν εχει παρουσια αντιστοιχου επιπεδου στην αυτοκινηση…ποσο κριμα!