Η γαλλική κυβέρνηση, ανακοίνωσε μία σειρά μέτρων για την μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων στους δρόμους της δρόμο, μιας και κάθε χρόνο σχεδόν 3.500 άτομα χάνουν τη ζωή τους μέσα στα οχήματά τους στη Γαλλία.

Οι οδηγοί πλέον πρέπει να σηκώνουν το πόδι από το γκάζι καθώς το ανώτατο όριο ταχύτητας πέφτει από 90 χιλιόμετρα την ώρα, σε 80 χιλιόμετρα την ώρα, σε όλο το οδικό δίκτυο διπλής κατεύθυνσης χωρίς διαχωριστικό διάζωμα, συνολικού μήκους 400.000 χιλιομέτρων, στο οποίο έχει σημειωθεί το 55% όλων των τροχαίων ατυχημάτων στην Γαλλία. Το συγκεκριμένο μέτρο εφαρμόστηκε δοκιμαστικά σε τέσσερις περιοχές και είχε θετικά αποτελέσματα. Το νέο όριο θα αρχίσει να ισχύει από την 1η Ιουλίου 2018 και η αποτελεσματικότητά του θα εξεταστεί την 1η Ιουλίου 2020.

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση επιθυμεί να ενισχύει την μάχη ενάντια στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών γι’αυτό και θα πολλαπλασιάσει τα αυτόματα τεστ για τους οδηγούς, που δεν επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει αν το αλκοόλ στον οργανισμό ξεπερνάει το επιτρεπτό όριο. Το μέτρο αυτό αφορά κυρίως τους οδηγούς των οποίων το δίπλωμα έχει αφαιρεθεί μετά από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και με τον τρόπο αυτόν θα μπορούν πλέον να οδηγούν ακόμα και κατά τη διάρκεια της τιμωρίας τους αυτής, αν το τεστ τους το επιτρέπει. Για όλους τους υπόλοιπους, η ποινή αυστηροποιείται αφού όποιος οδηγός πιαστεί από την αστυνομία να έχει στο αίμα του περισσότερο αλκοόλ από 0,8 γραμμάρια, θα βλέπει το όχημά του να κατάσχεται επί τόπου και να κρατείται για 7 ημέρες.

Επόμενος στόχος της γαλλικής κυβέρνησης είναι τα κινητά τηλέφωνα όταν αυτά χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Σύμφωνα με έρευνες, ακόμα και η ανάγνωση ενός μηνύματος στην οθόνη του κινητού απαιτεί 5 δευτερόλεπτα, χρόνος στον οποίον, ένα όχημα που κινείται με 50 χιλιόμετρα την ώρα έχει καλύψει 70 ολόκληρα μέτρα. Στο εξής, η αστυνομία θα μπορεί να παίρνει επί τόπου το δίπλωμα οδήγησης από όποιον οδηγό χρησιμοποιεί το κινητό του και παρανομεί περνώντας ένα κόκκινο φανάρι ή αγνοώντας την πινακίδα του stop. Η απλή χρήση κινητού, είτε το κρατά κανείς στο χέρι, είτε χρησιμοποιεί καλώδια hands free ή ηχεία και έχει τα χέρια του ελεύθερα, θα τιμωρείται με πρόστιμο 135 ευρώ και ποινή 3 πόντων στο σύστημα του ΚΟΚ που μετράει τις παραβάσυνολικού μήκους 400.000 χιλιομέτρων, έχει σημειωθεί το 55% όλων των τροχαίων ατυχημάτων στην Γαλλία.σεις.

Ο γάλλος πρωθυπουργός, λίγες ημέρες πριν, απαντώντας σε κριτικές για το νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ανέφερε ότι προτιμάει να χάνει δημοφιλία και να σώζει ζωές, παρά να σιωπά για να προστατέψει την εικόνα του.

  • Gmph fast

    Αυτό με τα Stop είναι δύσκολο να το ελέγξουν, έχω μπει σε αμάξι φίλου που στα στοπ απλά σταματούσε για κάνα δευτερόλεπτο και μετά ξεναξεκινούσε χωρις να εχει δει τιποτα (τελείως κιλλερ) και μου έχει πει φίλος ότι τον είχαν γραφψει στην Βάρη μέσα σε κάτι χωράφια, που έχεις ορατότητα του κάθετου δρόμου από 20 μετρα πριν και δεν περναει και ψυχη ότι τον έγραψαν…

  • εστω οτι ολα αυτα ισχυσουν 100%…… υπαρχει απολαυση στην οδηγηση (εξαιρω το χαλαρο κρουιζινγκ που το θελεις)….???μηπως ολα αυτα ειναι αφορμη για να μας κανουν να δεχτουμε τα αυτονομα ???

  • Anestis Genk

    3500 νεκροί κάθε χρόνο και αν γίνει κάνα “τρομοκρατικό” με 5-10 νεκρούς, αλλάζει η νομοθεσία όλης της δύσης.