Λιγότεροι από τέσσερις μήνες απομένουν μέχρι την έναρξη της 32ης αγωνιστικής χρονιάς του DTM και το φετινό πρωτάθλημα θα είναι το μεταβατικό στάδιο στη νέα εποχή που βαδίζει ολοταχώς το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Επίσης, θα πέσουν οι τίτλοι τέλους για την πιο πετυχημένη εταιρεία του θεσμού, καθώς η Mercedes, όπως θα θυμάσαι, ανακοίνωσε στο τέλος Ιουλίου την αποχώρηση της από το πρωτάθλημα στο τέλος του 2018 γι να επικεντρωθεί στη Formula E. Με τις BMW και Αudi να επανεξετάζουν το μέλλον τους στο DTM, η ανάγκη εύρεσης νέων κατασκευαστών για το πρωτάθλημα του 2019 είναι περισσότερο επιτακτική όσο ποτέ.

Ωστόσο, το  DTM “επέζησε” με δύο κατασκευαστές για μια εξαετία (2006-2011), αφού, μετά την αποχώρηση της Opel στο τέλος του 2005, Audi και Mercedes έμειναν μόνες τους να “παίζουν μπάλα” στις πίστες της Γερμανίας, αλλά και της Ευρώπης. Παρόλ’αυτά, το DTM θέλει να αποφύγει την “εύκολη” λύση της χρησιμοποίησης παλιότερων προδιαγραφών αγωνιστικών, κάτι που είχε συμβεί στην προαναφερθείσα εξαετία, απλά και μόνο για να συντηρείται το grid, κι έτσι οι ιθύνοντες του πρωταθλήματος με επικεφαλής τον Gerhard Berger προσανατολίζονται στην οικοδόμηση επαφών με νέους “παίκτες” για το 2019 και εξής, αφού το κοινό μέλλον DTM-Super GT είναι προ των πυλών.

Ερωτηθείς απ΄το έγκριτο Autosport για το τι μέλλει γενέσθαι, ο Αυστριακός απάντησε για τις κινήσεις αυτές:

Εύχομαι να βρούμε τρίτο και τέταρτο κατασκευαστή που θα μπορούσε να προσαρμοστεί στις ανάγκες του πρωταθλήματος.

Μιλάμε με μερικούς από αυτούς, αλλά δεν υπάρχει κάτι τόσο συγκεκριμένο την παρούσα στιγμή που θα μπορούσαμε να πούμε:” Ναι, έχουμε κλείσει τον τάδε κατασκευαστή”.

Δεν είναι έτσι. Ακόμα εργαζόμαστε πάνω σε αυτήν τη προοπτική κάτω από μεγάλη πίεση.Αυτή είναι η προτεραιότητά μας.

Συνεχίζοντας, ο Αυστριακός εμφανίστηκε αισιόδοξος για το μέλλον του DTM μετά και την αποχώρηση της Μercedes και μπορεί να διασφαλίσει ότι υπάρχουν τα κατάλληλα “στεγανά” για να αντέξει το πρωτάθλημα μια ενδεχομένη έξοδο ενός κατασκευαστή.

Νιώθω αισιόδοξος, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν προκειμένου να αισθάνομαι απόλυτα ασφαλής. Αυτό που είναι ξεκάθαρο, ωστόσο, είναι ότι δεν πρέπει μια αποχώρηση ενός κατασκευαστή να αποτελέσει την αιτία κατάρρευσης ενός πρωταθλήματος.

Φίλαθλοι, ομάδες και διοργανωτές είναι σημαντικά στοιχεία για να αντισταθμίσουν μια ενδεχόμενη αποτυχία. Η συμμετοχή των κατασκευαστών είναι πολύ σημαντική και σωστή για έναν θεσμό όπως αυτός του DTM. Αυτή είναι η ουσία. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός θα πάψει να υπάρχει χωρίς την αφοσίωση των κατασκευαστών στους αγώνες.

Για τον Berger, όμως, η δέσμευση κι η αφοσίωση των κατασκευαστών στον θεσμό θα πρέπει να υπερβαίνει τα συμφέροντα τους. Όπως είναι φυσικό, οι συμμετέχοντες κατασκευαστές, άμα τη εμφανίσει στο προσκήνιο των αγώνων, εναρμονίζονται με τους κανόνες, αλλά και απαιτούν.

Αν πληρώνεις, έχεις λόγο, σύμφωνα με ένα σύνθημα. Αυτό μπορεί να φαίνεται κατανοητό, αλλά δημιουργεί επίσης κάποιες δυσκολίες.

Κάθε κατασκευαστής βλέπει τα πράγματα μέσα από τη δική του οπτική γωνία, μπορείς να σκεφτείς τα πλεονεκτήματα.

Από τη μία πλευρά, ένας κατασκευαστής θα πρέπει να χαίρεται με τη συμμετοχή μέσω της αντίστοιχης αγωνιστικής δέσμευσης, από την άλλη πλευρά, το συμφέρον του πρέπει να έρχεται σε δεύτερη μοίρα για χάρη της επιτυχίας όλου του θεσμού.

Είναι μια πράξη εξισορρόπησης που πρέπει πάντα να κάνεις , δύσκολη, πολύ δύσκολη μερικές φορές.

Bonus! Mπορείς να παρακολουθήσεις στο βίντεο που ακολουθεί τις καλύτερες στιγμές του 2017!