Ως γνωστόν, το DTM βαδίζει σε αβέβαια μονοπάτια μετά το 2018 και την αποχώρηση της Mercedes. ΒΜW και Audi θα μείνουν μόνες τους, επανεξετάζοντας το μέλλον τους στο πρωτάθλημα, αλλά το DTM βρίσκεται ψηλά στην αγωνιστική τους ατζέντα. Το αφεντικό του DTM Gerhard Berger τόνιζε πριν λίγο χρονικό διάστημα ότι το πρωτάθλημα μπορεί να συνεχίσει και χωρίς τη Mercedes, με δύο, δηλαδή, εταιρείες όπως είχε συμβεί την εξαετία 2006-2011, αναζητά συνεργασίες με νέους κατασκευαστές που θα ήθελαν να εμπλακούν στην “περιπέτεια” που λέγεται DTM, ενώ και η αύξηση των αγώνων εκτός Γερμανίας θα ήταν ένα καλό κίνητρο για όποιον νέο παίκτη θα ήθελε να αγωνιστεί στο πρωτάθλημα.


Jens Marquardt και Dieter Gass, αγωνιστικοί διευθυντές σε ΒMW και Audi αντίστοιχα, είχαν “φωτογραφίσει” σε παλιότερες συνεντεύξεις τους ότι μια επικείμενη συνεργασία με τους Ιάπωνες του Super GT θα ήταν μια πολύ καλή λύση για την επιβίωση, ουσιαστικά του DTM, κι από την πλευρά του, ο Dieter Gass, αποκάλυψε στο πλαίσιο του πέμπτου γύρου του πρωταθλήματος ότι υπήρχαν και υπάρχουν ακόμα συζητήσεις μεταξύ της ITR και κατασκευαστών για συμμετοχή τους στο DTM το 2019. Από την άλλη, o Marquardt διετέλεσε development manager της Toyota Motosport, ήταν αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας της Toyota στην Formula 1 το 2008 και είναι εμφανές ότι γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις.

Kι όπου καπνός, υπάρχει και φωτιά, λέει ο λαός μας, και στο πλαίσιο του τελευταίου γύρου του πρωταθλήματος στην πίστα του Nürburgring, η BMW, μέσω του Marquardt, δήλωσε ξεκάθαρα ότι το μέλλον του DTM είναι με τους Ιάπωνες του Super GT. Η υιοθέτηση των κοινών κανονισμών της Class One είναι πλέον μονόδρομος για την επιβίωση του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού και η προοπτική ενός παγκόσμιου πρωταθλήματος ανοίγεται διάπλατα. Ας δούμε τι δήλωσε ο Marquardt:

Μετά την ανακοίνωση της Mercedes ότι αποχωρεί από το πρωτάθλημα, υποσχεθήκαμε στους φιλάθλους μας ότι θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για το μέλλον του DTM και εργαζόμαστε σκληρά γι’αυτό. Είμαστε σε συνεχείς συζητήσεις με τον Gerhard Berger και με άλλους κατασκευαστές ώστε να αναπτύξουμε ένα βιώσιμο concept για το μέλλον.

Yποστηρίζουμε την εισαγωγή των κανονισμών της Class One και είμαστε έτοιμοι να προετοιμάσουμε τα αγωνιστικά του DTM με τους τετρακύλινδρους, δίλιτρους, υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες και τη λιγότερη αεροδυναμική. Για αυτό το λόγο,”ανοίγουμε την πόρτα” σε έναν παγκόσμιο, κοινό κανονισμό και θα μπορούμε να αγωνιστούμε εμείς στο DTM με τους ίδιους τεχνικούς κανονισμούς με το ιαπωνικό πρωτάθλημα του Super GT.

Το concept αυτό θα διασφαλίσει το μέλλον του DTM, θα το διεθνοποιήσει και θα κάνει την πλατφόρμα αυτή πιο ελκυστική. Θα μπορούσαμε να καλωσορίσουμε την προοπτική αυτή, αν και άλλοι κατασκευαστές μας ακολουθούσαν και συμμετείχαν στο DTM.

Ήδη από το 2014, Γερμανοί κι Ιάπωνες ξεκίνησαν τη συνεργασία “αναβίωσης” της Class One, DTM και Super GT μοιράζονται τους ίδιους κανονισμούς όσον αφορά το σασί και τα αεροδυναμικά βοηθήματα. Στη συνάντηση λοιπόν στο Τόκιο, είχε συμφωνηθεί ποιες θα είναι οι τεχνικές λεπτομέρειες που θα είναι η βάση των κοινών,παγκόσμιων κανονισμών από το 2017 και έπειτα. Μέσα σε όλα τα άλλα, είχε αποφασιστεί ότι και στα 2 πρωταθλήματα, όλα τα αγωνιστικά θα χρησιμοποιούσαν 2λιτρα 4κύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα, απόδοσης περίπου 600 ίππων. Lexus, Nissan και Honda ήδη αγωνίζονταν από το 2014 με αυτούς τους κινητήρες στην κατηγορία GT500.

Ωστόσο, η “εμμονή” των Γερμανών στους ατμοσφαιρικούς, V8 κινητήρες των 4 λίτρων και το γεγονός ότι ήταν απόλυτα ευχαριστημένοι από τις επιδόσεις και το θέαμα, έβαλαν στον πάγο την εισαγωγή των νέων κινητήρων για το 2019. Όμως, οι ραγδαίες εξελίξεις, όπως είδαμε, κάνουν επιτακτική την επαναφορά στο προσκήνιο της συζήτησης περί Class One και ενός παγκόσμιου πρωταθλήματος.

H “πρόσκληση” είναι ανοιχτή, πιστεύω ότι ούτε κι οι ίδιοι οι Γερμανοί επιθυμούν πάλι ένα πρωτάθλημα με δύο κατασκευαστές, κάτι που θα αποδυναμώνει σίγουρα τη δυναμική του θεσμού, και η προοπτική της Class One που απλά περιμένει να δοθεί το πράσινο φως είναι πιο κοντά από ό,τι ποτέ. Ένα διεθνές πρωτάθλημα, με Lexus, Nissan, Honda από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, BMW, Audi από την Ευρώπη, μαζί με όποιον άλλο κατασκευαστή θα ήθελε να συμμετάσχει, θα ανεβάσει κατακόρυφα το ενδιαφέρον του φίλαθλου κοινού, σε μια εποχή που η Formula E προσελκύει όλο και περισσότερους κατασκευαστές που την βλέπουν εμφανώς ως πεδίο πειραματισμών, το WEC βαδίζει λίγο στο πουθενά, και η Formula 1 παραμένει σταθερή (;) αξία, ξενερώνοντας, όμως, το κόσμο της χρόνο με το χρόνο.

  • manowar

    Θα γινει εδω μεσα του βιετναμ
    800 σχολια στο καθε αρθρο με αποτελέσματα.

    Ε ψτ .Μ4…ρημεμπερ δης νεημ

  • gv

    συμφωνω για τη class one και ας γινουν και δικυλινδρα! :P