Η BMW από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 ξεκίνησε μια μεγάλη επιχείρηση εκμοντερνισμού του στόλου της, προσπαθώντας να ξεφύγει από τα αυστηρά και συντηρητικά πρότυπα που ακολουθούσε ως τότε και να εξερευνήσει νέους ορίζοντες. Το πέτυχε ορίζοντας εν μέρει και το μέλλον της αυτοκίνησης γενικά αφού έχει γίνει παράδειγμα προς μίμηση. Τα roadsters της σειράς Ζ και τα SUV της σειράς X, έγιναν αμέσως status symbols και οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν. Δυστυχώς δεν ξεπέρασαν κάποια ταμπού και ποτέ δεν παρουσίασαν διάδοχο της M1, αλλά τόλμησαν με διάφορα Concepts, όπως το X-Coupe που βλέπεις εδώ. Παρουσιάστηκε στην καρδιά της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας, στο σαλόνι του Detroit, το 2001 και έκλεψε τις εντυπώσεις.

Το σχήμα του από μακριά μας φαίνεται οικείο, όμως να σου θυμίσω πως τότε οι BMW δεν έμοιαζαν έτσι, κάτι που μαρτυρά πως οι σχεδιαστικές γραμμές του X-Coupe πέρασαν στα μοντέλα παραγωγής. Τους πιο παραδοσιακούς φίλους της αυτοκίνησης σίγουρα τους ξένισε αφού το αμάξωμα ήταν αναφανδόν σπορ αλλά δεν ήταν χαμηλό ως είθισται στα σπορ οχήματα αλλά απεναντίας το είχαν ψηλώσει και του είχαν προσδώσει δυνατότητες εκτός δρόμου.

Ο κινητήρας επίσης δεν ήταν diesel, όχι και ό,τι καλύτερο όταν μιλάμε για BMW, όχι επειδή δεν έχει καλή φήμη στους diesel αλλά επειδή αυτοί δεν συνάδουν με την σπορ αντίληψη της αυτοκίνησης, όμως ο σκοπός του X-Coupe ήταν εξαρχής εικονοκλαστικός και τότε ήταν η εποχή που θέλαν να προωθήσουν τους diesel σαν μια χρυσή τομή ανάμεσα στην οικονομία, τους ρύπους και τις επιδόσεις που τότε ανέβαιναν για πρώτη φορά στους diesel αν και οι 184 ίπποι του τρίλιτρου εξακύλινδρου της 530d δεν θεωρούνται αντάξιοι του αμαξώματος. Τα 45 κιλά ροπής βέβαια είναι σίγουρα απολαυστικά αλλά επιμένω πως δεν ταιριάζουν με την σπορ οδήγηση που θες κορύφωση όσο πιέζεις κάτι που δεν μπορεί να προσφέρει ο diesel, χαρακτηριστικό είναι πως η τελική του ήταν μόλις 201 χλμ/ώρα.

Δεδομένου του ότι έχουμε συνηθίσει (εκ των υστέρων) το σχήμα, εγώ θα σταθώ στα στοιχεία που ακόμη και σήμερα είναι πρωτοποριακά. Αυτά είναι ο χώρος αποσκευών που ουσιαστικά είναι προσβάσιμος από το πλάι μόνο και μάλιστα μόνο από την μια πλευρά, αυτή του συνοδηγού. Η BMW έχει μια τάση προς της ασυμμετρία που της κατατάσει συχνά στο “love or hate” αν και αυτή απαντάται κυρίως στο τμήμα των μοτοσυκλετών της.

Το δεύτερο πρωτοποριακό στοιχείο είναι η θέση οδήγησης. Το αυτοκίνητο έχει διαμορφώσει έτσι το εσωτερικό του ώστε να είναι απολύτως οδηγοκεντρικό. Παντρεύει τον φουτουρισμό με τα ρετρό στοιχεία, άλλη μια τάση που έγινε μόδα τα επόμενα χρόνια στην αυτοκίνηση και όχι μόνο. Σίγουρα τους νεότερους η απλοϊκότητα και η έλλειψη οθονών ίσως τους ξενίζει, αλλά μιλάμε για 2001 και για ένα αυτοκίνητο που ήθελε η προσοχή σου να είναι σε αυτό και στον δρόμο, μόνο!