Τη Williams περιμέναμε να κάνει την αρχή, με την αυριανή παρουσίαση της FW41, ωστόσο η Haas έκανε την έκπληξη και δημοσίευσε πριν από λίγο επίσημες φωτογραφίες της VF-18, του μονοθεσίου με το οποίο ελπίζει να μειώσει τη διαφορά από τη Ferrari στο μισό δευτερόλεπτο, ώστε να κάνει το επόμενο -ομολογουμένως πολύ μεγάλο- βήμα.

Περνώντας στα πιο τεχνικά, δεν εντοπίζουμε πολύ μεγάλες διαφορές συγκριτικά με την VF-17. Για να ξεκινήσουμε από το εμπρός μέρος, το ρύγχος και η εμπρός αεροτομή είναι σχεδόν πανομοιότυπα με ό,τι είχαν οι Αμερικανοί στο τέλος της περασμένης σεζόν. Η εμπρός ανάρτηση είναι γεωμετρίας push-rod, με τα brake ducts να είναι μικρότερα σε μέγεθος, ενώ νέα είναι τα μικρά πτερύγια γύρω από αυτά.

Εντελώς καινούρια είναι τα bargeboards, με πολύ περισσότερη λεπτομέρεια φέτος, έχοντας νέα οριζόντια στοιχεία δίπλα από τις εισαγωγές αέρα, με τα sidepods να ακολουθούν το περσινό concept της Ferrari, αφήνοντας χώρο για περισσότερα αεροδυναμικά στοιχεία, ώστε να υπάρχει καλύτερη διαχείριση του αέρα στη συγκεκριμένη περιοχή. Επιπλέον, πολύ μικρότερα και πολύ πιο ψηλά είναι τα πτερύγια μπροστά από αυτά, τα οποία φέτος ουσιαστικά βρίσκονται μπροστά από τους καθρέφτες.

Το Halo έχει την τιμητική του, με την αμερικανική ομάδα να το βάφει σε μαύρο χρώμα, ώστε να το ενσωματώσουν πιο ομαλά στο μονοθέσιο. Η εισαγωγή πάνω από το κεφάλι του οδηγού έχει αποκτήσει οβάλ σχήμα αντί για τριγωνικό που ήταν πέρυσι. Το κάλυμμα του κινητήρα δεν φέρνει φυσικά το Shark Fin, λόγω των νέων κανονισμών στην συγκεκριμένη περιοχή, αλλά οι σχεδιαστές το έχουν «τραβήξει» όσο πιο πίσω μπορούν, όπως θα κάνουν και οι περισσότερες ομάδες φέτος.

Το πίσω μέρος είναι πιο λεπτό, χάρη στα μικρότερα και πιο σμιλεμένα sidepods, για καλύτερη ροή του αέρα, με την πίσω ανάρτηση να είναι φυσικά pull-rod. Το T-Wing προφανώς και απουσιάζει, την ώρα που η πίσω αεροτομή έχει λίγες αλλαγές. Τα κύρια στοιχεία φαίνονται παρόμοια, ωστόσο αλλαγμένα είναι τα endplates, με τέσσερις -αντί για τρεις πέρυσι- διατρήσεις στο επάνω μέρος, οι οποίες έχουν πιο καμπυλωτό σχήμα. Επιπλέον, οι κάθετες διατρήσεις στο κάτω μέρος βρίσκονται και φέτος εκεί.

Τέλος, η ομάδα θα τρέξει με νέα χρώματα. Πέρυσι, ουσιαστικά εξαφάνισε το κόκκινο εντός της σεζόν, όμως αυτό επιστρέφει, κυρίως στο εμπρός μέρος. Μεγάλη επιφάνεια καταλαμβάνει το λευκό χρώμα, στο μέσον του μονοθεσίου και το πίσω μέρος, το οποίο συνδυάζεται με το μαύρο, που υπάρχει στις αεροτομές, στο επάνω και το κάτω μέρος της VF-18.

Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος οι οδηγοί της Haas θα είναι οι Romain Grosjean και Kevin Magnussen.

Δελτίο Τύπου

Haas F1 Team Unveils Racecar for 2018 FIA Formula One World Championship KANNAPOLIS, North Carolina (Feb. 14, 2018) – Haas F1 Team’s 2018 challenger in the FIA Formula One World Championship, the VF-18, made its official debut today via the organization’s social media platforms and website.

The VF-18 is an evolution of the team’s second car, the VF-17, which carried Haas F1 Team to an eighth-place finish in the 2017 constructors standings. Forty-seven points were scored by the VF-17 during Haas F1 Team’s sophomore season, 18 points more than the total earned in the organization’s debut season in 2016.

Incorporating “VF” into the name of the car is a nod to the history of Haas Automation, the team’s title sponsor. The first CNC machine manufactured by Haas Automation was the VF-1 in 1988. The “V” stands for vertical, which is an industry standard designation for a vertical mill. Gene Haas, founder of Haas Automation, added “F1” to the name to unofficially designate it as the company’s “Very First One”.

As chairman of Haas F1 Team, the “F1” moniker of that first machine has taken on added significance as Haas utilizes Formula One to build Haas Automation into a premium, global brand.

“People see what we can do in Formula One and people believe Haas Automation can build world-class machine tools,” said Haas, whose entry in 2016 became the first American Formula One team since 1986. “Being a Formula One participant brings a level of credibility that you just won’t get through traditional advertising.”

Haas has built Haas Automation into the largest machine tool manufacturer in North America by focusing on the details amid constant refinement. He has applied those same attributes to Haas F1 Team.

“We eliminated a lot of the variables where we knew we were weak,” Haas said. “We’ve focused on what it’s going to take to get our car to be consistent and close that gap to the top teams.”

Beyond refinement, the VF-18 carries the significant addition of the halo and a drastic reduction in the sharkfin.

“The biggest part of the car’s evolution was the addition of the halo,” said Guenther Steiner, team principal, Haas F1 Team. “It took quite a bit of study by the aerodynamicists, but the designers had to work hard to modify the chassis so the halo could survive the mandated loads. The total minimum weight of the car increased because of the halo, and there’s a higher center of gravity simply because of the halo’s position. But, everyone is in the same boat.

“The regulations stayed pretty stable between 2017 and 2018, so the VF-18 is an evolution of our car from last year. It’s less about reinvention and more about refinement. You see elements we had from last year on the car this year.

“Our 2017 car was actually pretty good, but we didn’t always get the best out of it, and that’s what we aimed to change in 2018. We got the car as light as possible to carry more ballast. We were able to do a better job of putting the weight where we wanted it.”

The corporate colors of Haas Automation were carried over to the VF-18. Gray makes up the majority of the livery, augmented with tones of red and black that incorporates the look of Haas Automation’s complete line of vertical and horizontal machining centers, turning centers and rotary tables and indexers. Approximately 1,300 employees encompass Haas Automation, with the Oxnard, California-based company exporting its machines to more than 60 countries. The VF-18 showcases Haas Automation’s commitment to technology and innovation to a passionate, global audience.

“The livery is a little bit of a return to what we had on our first car, the VF-16,” Steiner added. “Its look is clean and precise, just like the machine tools made by Haas Automation.”

The VF-18 tests at Circuit de Barcelona – Catalunya Feb. 26-March 1 and again March 6-9 before the season-opening Australian Grand Prix March 25 in Melbourne.

  • georgekaras

    καλο το lego τους ,κρυβει και την σαγιοναρα ο μαυρος τοιχος

  • Akis-F1 FAN

    Χωρίς κρεμάστρες ( t wing ) και τα τεράστια shark fin τα μονοθέσια είχαν προοπτικές να είναι πανέμορφα φέτος, αλλά με το halo γ@μηθηκε ο Διας. Αν και εδώ με το μαύρο χρώμα και το πολύ σκούρο φόντο κρύβεται λίγο, αλλά live θα “κάνει μπαμ” λογικά.

    Υ.Γ. Στη φωτο που το δείχνει από ψηλά μου φαίνεται αρκετά μαζεμένο το πίσω μέρος άρα πρέπει να έχει καλή δουλειά η φερράρι με το packaging του pu.

    • Mitsos Ribopaido

      To telos ola ta lefta

  • επιτελους το μονοθεσιο που περιμεναμε ολοι να δουμε !!!! ΝΟΟΟΤ !!!! :-D

  • Ba’adur Subutai

    Μαχη με Σάουμπερ για την προτελευταία θέση.

  • david17

    που πήγαν όλοι οι χορηγοί oeo?

  • Mika

    Aπο αυτες τις πρωτες εικονες, φαινεται πως τα μονοθεσια θα γινουν ομορφοτερα χωρις τα περιττα στολιδια πισω, τυπου T bar και shark fin, αλλα αυτη η σαγιοναρα μπροστα δεν χωνευεται με τιποτα!!!!