25 κατηγορούμενοι για τις υπερκοστολογήσεις των σηράγγων της Εγνατίας

Σχετικά άρθρα

Τουλάχιστον 25 κατηγορούμενοι θα κληθούν να απολογηθούν στην ανακρίτρια εγκλημάτων διαφθοράς Θεσσαλονίκης για την υπόθεση των διπλών χρεώσεων στην κατασκευή σηράγγων της Εγνατίας οδού.

Συγκεκριμένα ο εισαγγελέας Διαφθοράς Θεσσαλονίκης, Αχιλλέας Ζήσης, ύστερα από τις βαρύτατες διώξεις, αποφάσισε να οδηγήσει 25  ανθρώπους πρώην διοικήσεων της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» αλλά και εκπροσώπων της αναδόχου εταιρείας (Αττικατ).

Ο εισαγγελέας Διαφθοράς, έκλεισε την προκαταρκτική εξέταση που είχε παραγγείλει τον περσινό Ιούνιο η Οικονομική Αστυνομία, και ζήτησε να ασκηθούν ποινικές διώξεις για σωρεία κακουργηματικών πράξεων εναντίον πρώην προέδρων, αντιπροέδρων, μελών διοικήσεων, στελεχών και μηχανικών της «Εγνατίας Οδού ΑΕ», όπως επίσης εναντίον στελεχών της εταιρείας που κατασκεύασε τις υπό διερεύνηση σήραγγες, οι οποίες βρίσκονται στη γεωγραφική περιοχή των Γρεβενών.

Μεταξύ των κατηγορουμένων βρίσκονται πρόεδροι και μέλη διοικητικών συμβουλίων της Εγνατίας οδού Α.Ε. (2009 και 2014), οι οποίοι κατηγορούνται ότι πλήρωσαν την κατασκευάστρια εταιρία με επιπλέον 32,2 εκατομμύρια ευρώ για εργασίες που ποτέ δεν είχαν προβλεφθεί ούτε εκτελέστηκαν.  Οι κατηγορούμενοι θα κληθούν να απολογηθούν για τα αδικήματα της απάτης σε βάρος του δημοσίου, με τις επιβαρυντικές διατάξεις περί καταχραστών, της απάτης σε βάρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της απιστίας, της ψευδούς βεβαίωσης και της ηθικής αυτουργίας στα αδικήματα αυτά που αφορούν τους εκπροσώπους της κατασκευαστικής εταιρίας.

Πρόκειται εκτός των δύο πρώην προέδρων, για πρώην αντιπροέδρους και μέλη διοικητικών συμβουλίων, που ενέκριναν τόσο τα πρωτόκολλα των συγκεκριμένων αλλαγών, ειδικά όμως την καταβολή των επιπλέον χρημάτων στην κατασκευάστρια, παρ’ ότι η προσωρινή επιτροπή δεν παρέλαβε τις συγκεκριμένες εργασίες. Βασικοί κατηγορούμενοι είναι και ανώτεροι υπάλληλοι της Εγνατίας οδού Α.Ε. οι οποίοι ήταν παρόντες στο έργο και παρ’ όλα αυτά φέρονται ότι βεβαίωσαν ψευδώς επιπλέον εργασίες.

Οι σήραγγες διανοίχτηκαν κυρίως σε κατηγορίες εκσκαφής και άμεσης υποστήριξης Α, Β, Β1 και Β2, δηλαδή σε χαμηλότερου κόστους κατηγορίες, ενώ στην τελική επιμέτρηση, στις αναλυτικές οριστικές επιμετρήσεις, και στα σχετικά πρωτόκολλα παραλαβής αφανών εργασιών, εμφανιζόταν ότι οι σήραγγες διανοίχτηκαν κυρίως σε κατηγορίες εκσκαφής και άμεσης υποστήριξης C και D, δηλαδή σε υψηλότερου κόστους κατηγορίες, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται αυξημένες και οι ποσότητες σκυροδέματος τελικής επένδυσης και ο αντίστοιχος σιδηρός οπλισμός,

υπογραμμίζεται στο κατηγορητήριο.

Το έργο προέβλεπε πέντε δίδυμες σήραγγες στην περιοχή Δυτικής Μακεδονίας (Αγίας Τριάδας, Αγίας Παρασκευής, Αγναντερού, Πριονίων και Βελανιδίων) και ενώ προϋπολογίστηκε και κατασκευάστηκε με συγκεκριμένο κόστος, παραδόθηκε με άλλες προδιαγραφές κατασκευής και πληρώθηκε με αυτές, με πολύ υψηλότερη τιμή.

Για παράδειγμα στο κατηγορητήριο αναφέρεται, πως ενώ στα φύλλα καταμέτρησης του έργου γράφεται ότι χρησιμοποιήθηκαν 244 τεμάχια δακτυλίων ακίδων και οργάνων μέτρησης παραμορφώσεων, στην τελική επιμέτρηση ο αριθμός αυτός εκτοξεύεται σε 500.

Οι διώξεις αφορούν -κατά περίπτωση- επτά κακουργήματα, κάποια από τα οποία είναι με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών και επισύρουν ποινές ισόβιας κάθειρξης.

Ειδικότερα, πρόκειται για τις πράξεις της ψευδούς βεβαίωσης και της απάτης εις βάρος του Δημοσίου, της ηθικής αυτουργίας στις δύο προηγούμενες πράξεις, της απάτης εις βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ηθικής αυτουργίας στην συγκεκριμένη πράξη και της απιστίας.

Ήδη η δικογραφία διαβιβάστηκε σε ειδικό ανακριτή Διαφθοράς, που θα καλέσει το επόμενο διάστημα σε απολογία τα εμπλεκόμενα πρόσωπα.

Η έρευνα για την υπόθεση ξεκίνησε, όταν προηγούμενη διοίκηση της «Εγνατίας οδού ΑΕ» κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα Διαφθοράς, καταγγέλλοντας υπερκοστολογήσεις στις σήραγγες της περιοχής «Αρκούδα».

Σύμφωνα με την αναφορά, οι επίμαχες σήραγγες προϋπολογίστηκαν και κατασκευάστηκαν ως συγκεκριμένης κατηγορίας, αλλά πληρώθηκαν ως άλλης κατηγορίας, σημαντικά ακριβότερης.

Να σημειωθεί δε, ότι η σημερινή διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ διεκδικεί από πρώην διοικήσεις και στελέχη της, αποζημιώσεις ύψους 78 εκατ. ευρώ, με αγωγή την οποία κατέθεσε στα αρμόδια δικαστήρια.

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη είναι μία ακόμη προκαταρκτική εξέταση, την οποία παρήγγειλε πριν από λίγες μέρες ο ίδιος εισαγγελέας, για τις σήραγγες της Θεσσαλίας, όπου κι εδώ η Οικονομική Αστυνομία διερευνά ενδεχόμενες υπερβάσεις στην κατασκευή τους.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ξεκινούν και πάλι τα έργα για το Flyover. Απορρίφθηκε η αίτηση αναστολής

Ξεκινούν και πάλι τα έργα κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει...

Με πρόσθετες αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο

Με πρόσθετες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα, οι οποίες προκαλούνται και από τους αργούς χρόνους...

Τέλη κυκλοφορίας: Αλλάζουν όλα στα πρόστιμα. Big brother για τα ανασφάλιστα οχήματα

Aλλαγές στα πρόστιμα που επιβάλλονται στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών κυκλοφορίας αλλά και έναν αυτόματο μηχανισμό ο οποίος θα εντοπίζει άμεσα όσα οχήματα...