«Καυτή» η σημερινή ημέρα όσον αφορά τις παρουσιάσεις, καθώς είναι η σειρά των Mercedes και Ferrari, των δύο κορυφαίων ομάδων πέρυσι που πάλεψαν για το πρωτάθλημα των οδηγών. Την αρχή κάνει η Mercedes, η οποία αποκάλυψε την F1 W09 EQ Power+, όπως είναι το πλήρες όνομα του αυτοκινήτου. Ας δούμε, όμως, λεπτομέρειες του μονοθεσίου.

1Εμπρός μέρος

Ξεκινώντας πάντα από μπροστά, παρατηρούμε ότι το ρύγχος διατηρεί τον περσινό του σχεδιασμό, όντας το πιο λεπτό στο grid. Η εμπρός αεροτομή δεν φαίνεται αλλαγμένη, αφού έχει τα ίδια στοιχεία με την περσινή, τελευταία έκδοση της W08, ενώ ίδια είναι και τα endplates.

Κάτω από το ρύγχος, εξακολουθεί να υπάρχει η λεγόμενη «κάπα», όπως και το άνοιγμα για το S-Duct, με την έξοδό του να βρίσκεται κάτω από το νούμερο του οδηγού, όπως ακριβώς και πέρυσι. Η εμπρός ανάρτηση είναι φυσικά γεωμετρίας push-rod, με τα wishbones να είναι και πάλι ανεβασμένα όσο πιο ψηλά γίνεται, προκειμένου να διευκολυνθεί η ροή του αέρα κάτω από αυτά.

Τα brake ducts είναι και αυτά ίδια με πέρυσι, έχοντας κάθετο σχεδιασμό, ώστε να επηρεάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο η ροή του αέρα προς τα μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα που υπάρχουν στην περιοχή, με ένα νέο μικρό πτερύγιο να βρίσκεται μπροστά από τη δεύτερη εισαγωγή για τα φρένα, την ώρα που οι κάμερες στο ρύγχος και τα στηρίγματά τους δεν έχουν αλλάξει συγκριτικά με πέρυσι.

2Sidepods και Barge Boards

Όσον αφορά την πάντα πιο ενδιαφέρουσα περιοχή των sidepods και barge boards, ούτε εκεί συναντάμε μεγάλες αλλαγές. Για να ξεκινήσουμε τα από τα barge boards μπροστά από τις εισαγωγές των sidepods, είναι στην πλειοψηφία τους πανομοιότυπα με πέρυσι, έχοντας μερικά μόλις νέα στοιχεία κυρίως στο κομμάτι πίσω από τα μπράτσα της ανάρτησης.

Οι εισαγωγές των sidepods είναι ελαφρώς αλλαγμένες, καθώς το επάνω μέρος τους είναι εντελώς ευθύγραμμο, χωρίς να παρουσιάζεται η περσινή καμπή που είχε στο εξωτερικό κομμάτι. Τα στοιχεία γύρω από αυτά είναι, επίσης, ίδια, όπως και τα στηρίγματα των καθρεφτών, αλλά και τα μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα που βρίσκονται μπροστά από αυτά. Τέλος, δεν έχουμε ιδιαίτερες αλλαγές όσον αφορά τα sidepods, με το μέγεθος τους να είναι ελαφρώς πιο μικρό, αλλά και πιο ομαλό σε σχέση με την W08.

Το Halo βρίσκεται φυσικά εκεί και είναι βαμμένο σε μαύρο χρώμα, αντί για το ασημί της Mercedes που θα περίμεναν κάποιοι. Για την ώρα τουλάχιστον δεν υπάρχει κάποια αεροτομή στο επάνω μέρος, όμως μένει ένας μήνα μέχρι την Αυστραλία και ίσως δούμε κάποια προσθήκη στις χειμερινές δοκιμές. Τέλος, η εισαγωγή πάνω από το κεφάλι του οδηγού έμεινε ίδια, έχοντας τον ίδιο σχεδιασμό και τα ίδια διαχωριστικά για τη ροή του αέρα στα μηχανικά μέρη.

3Πίσω μέρος

Διαφορετικό είναι το κάλυμμα του κινητήρα, και αυτό διότι οι φετινοί κανονισμοί απαγορεύουν την ύπαρξη του Shark Fin. Βέβαια, οι άνθρωποι της γερμανικής ομάδας εκμεταλλεύτηκαν κάθε επιτρεπόμενο από τους κανονισμούς χιλιοστό, προκειμένου το κάλυμμα να φτάσει όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πίσω πτέρυγα.

Η πίσω ανάρτηση είναι ασφαλώς pull-rod, ενώ οι διατρήσεις μπροστά από τους πίσω τροχούς δεν έχουν αλλάξει. Απουσιάζει και το T-Wing, με την πίσω αεροτομή να έχει πιο καμπυλωτά κύρια στοιχεία. Ωστόσο, τα endplates δεν έχουν πειραχτεί, καθώς οι διατρήσεις στο επάνω και κάτω μέρος είναι ίδιες με αυτές της W08.

Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι βρίσκεται μία πολύ μικρή πτέρυγα στο κεντρικό υποστήριγμα της αεροτομής, κάτι που δεν υπήρχε στην W08. Ίσως δούμε περισσότερες ομάδες να επεμβαίνουν στη συγκεκριμένη περιοχή, όπως έκανε πέρυσι η Williams και το συνεχίζει και φέτος στην FW41.

4Χρώματα και οδηγοί

Τα χρώματα της ομάδας δεν έχουν αλλάξει. Το ασημί εξακολουθεί να βρίσκεται στο μεγαλύτερο κομμάτι του μονοθεσίου, με τις κλασικές καμπύλες κατά μήκος των πλαϊνών του μονοθεσίου να είναι ξανά εκεί, πάντα στις αποχρώσεις του μπλε, προς τιμήν του βασικού χορηγού της Mercedes.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, οι οδηγοί της γερμανικής ομάδας θα είναι οι Lewis Hamilton και Valtteri Bottas, οι οποίοι συνεργάστηκαν καλά πέρυσι και θα προσπαθήσουν να κάνουν το ίδιο και φέτος, με τον Φινλανδό να θέλει περισσότερα από τον εαυτό του.