Η δράση στη Formula 1 επιτέλους ξεκίνησε σήμερα, με την πρώτη από τις οχτώ ημέρες των χειμερινών δοκιμών να ολοκληρώνεται στην πίστα της Βαρκελώνης. Οι ομάδες έβαλαν για πρώτη φορά τα μονοθέσιά τους στην πίστα -αν εξαιρέσουμε το περιορισμένο shakedown-, προκειμένου αρχικά να ελέγχουν αν όλα λειτουργούν σύμφωνα με το σχέδιο και να εντοπίσουν αρχικά προβλήματα.

Ο Daniel Ricciardo ήταν αυτός που έγραψε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, ενώ ταυτόχρονα ήταν και ο πιο δραστήριος οδηγός. Ο Αυστραλός σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:20.179, φορώντας τα μεσαία ελαστικά. Με τα ίδια ελαστικά σημειώθηκε και η επίδοση του Valtteri Bottas, ο οποίος οδήγησε το πρωί, κάνοντας 58 γύρους, με τον Lewis Hamilton να αναλαμβάνει το απόγευμα, όταν κι έπεσαν οι θερμοκρασίες και η βροχή.

Στην τρίτη θέση ο Kimi Raikkonen, με τη διαφορά του από την κορυφή να είναι 3 δέκατα, σημειώνοντας τον γύρο του με τα μαλακά ελαστικά. Ο Φινλανδός ολοκλήρωσε 80 περάσματα για λογαριασμό της Ferrari, εφτά περισσότερους από τον Nico Hulkenberg, ο οποίος έβαλε τη Renault στην τέταρτη θέση. Το απόγευμα ανέλαβε ο Carlos Sainz, για άλλους 26 γύρους.

Οι δοκιμές δεν ξεκίνησαν ιδανικά για τη McLaren, καθώς ο Fernando Alonso είδε τον πίσω δεξιά τροχό του να φεύγει από το μονοθέσιο. Ο Ισπανός έχασε τρεις ώρες, προσπαθώντας να ανακάμψει το απόγευμα, πραγματοποιώντας συνολικά 48 γύρους, ενώ ήταν ο μόνος που έγραψε χρόνο με τα πολύ μαλακά ελαστικά.

Ο Brendon Hartley έκανε 93 γύρους για την Toro Rosso, κάτι ενθαρρυντικό αν σκεφτούμε τις περσινές δοκιμές της Honda. Ο Lance Stroll μία θέση πιο κάτω, ο οποίος μοιράστηκε τη μέρα του με τον Sergey Sirotkin. Οι δυο τους έγραψαν συνολικά 73 γύρους. Στην δέκατη θέση ο Romain Grosjean, με 55 γύρους για την Haas, ενώ λίγο πιο δραστήριος ήταν ο Marcus Ericsson. Τα λιγότερα δεδομένα πήρε η Force India, καθώς ο Nikita Mazepin, οδηγός ανάπτυξης των Ινδών, είχε έξοδο στη Στροφή 4, με τους μηχανικούς να μην προλαβαίνουν να διορθώσουν τις ζημιές.

Οι δοκιμές θα συνεχιστούν αύριο και σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να βγάζουμε ακόμα συμπεράσματα για την ιεραρχία των μονοθεσίων. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι των οδηγών.

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Ελαστικά Γύροι
1 Daniel Ricciardo Red Bull 1:20.179 Μεσαία 102
2 Valtteri Bottas Mercedes 1:20.349 +0.170 Μεσαία 58
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1:20.506 +0.327 Μαλακά 80
4 Nico Hulkenberg Renault 1:20.547 +0.368 Μεσαία 73
5 Fernando Alonso McLaren 1:21.339 +1.160 Πολύ μαλακά 48
6 Carlos Sainz Renault 1:22.168 +1.989 Μαλακά 26
7 Lewis Hamilton Mercedes 1:22.327 +2.148 Μεσαία 25
8 Brendon Hartley Toro Rosso 1:22.371 +2.192 Μαλακά 93
9 Lance Stroll Williams 1:22.452 +2.273 Μαλακά 46
9 Romain Grosjean Haas 1:23.092 +2.913 Μαλακά 55
11 Marcus Ericsson Sauber 1:24.897 +4.718 Μαλακά 63
12 Nikita Mazepin Force India 1:25.628 +5.449 Μεσαία 22
13 Sergey Sirotkin Williams 1:44.148 +23.969 Μαλακά 27
  • δεν ξεκισαμε παλι καλα αλλα αυτη την φορα δεν έφταιγε ο κινητήρας ..παντως ο κινητηρας ρενο δειχνει καλα σημαδια σε πρωτη φαση οπως ολοι ..αποδοση να δουμε ποιος θα βγαλει και ποση …

  • Τα αξιοσημείωτα της ημέρας:
    Η Honda απο φέτος μπορεί και γράφει γύρους!!!!!!
    Ενώ ο Alonso ψάχνει μπουλόνια και κυνηγάει τροχούς στην πίστα της Βαρκελώνης………….

    • Nerazzuro21

      Αν και ξέρω ότι κάνεις πλάκα, εμένα δεν μου κάνει εντύπωση η σημερινή εικονα της Honda. Και στις δοκιμές του Abu Dhabi έκανε 200 γύρους σε δύο μέρες. Δεν λέει κάτι αυτό. Ήταν δεδομένο ότι θα βελτίωναν την αξιοπιστία από τη στιγμή που διατήρησαν την ίδια σχεδίαση στον κινητήρα. Το θέμα είναι πόσο έχουν βελτιώσει την απόδοση.

    • Νίκο, φυσικά και κάνω πλάκα!!!!!!
      Η αξιοπιστία για το 2018 θα είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για την επιτυχία (με την ταυτόχρονη απόδοση φυσικά).
      Θεωρώ ότι, η ομάδα της STR θα κάνει μια χρονιά πολύ επιτυχημένη, κρίνοντας από το είδος του PU που φοράει, αν αντιπαραθέσουμε τα αποτελέσματα της McLaren (χωρίς βέβαια να γίνεται σύγκριση στα μεγέθη μεταξύ Woking και Faenza).
      Πιθανώς, η RBR να έχει προετοιμαστεί για κινητήρες από τον Ιάπωνα κατασκευή και απλά η θυγατρική να είναι το μέσο για την βελτίωση των PU από το Milton Keynes

    • Mitsos Ribopaido

      Rb παει χοντα σιγουρα θεωρω απλα η τοτο ροσσο ειναι το μεταβατικο σταδιο , δοκιμης

  • Mika

    Eπειγοντως ευχελαιο εκει στο Woking…
    Αλλη μια πρωτη μερα δοκιμων που πηγε στα σκουπιδια…Και ο χρονος που εκαναν με τα πολυ μαλακα, δειχνει ποση δουλεια εχουν μπροστα τους σε σχεση με τις αλλες ομαδες με κινητηρα Renault, κι οχι μονο..
    Περσι η Honda παιζει να μην εκανε 90 γυρους σ ολες τις 8 μερες δοκιμων
    :p :p

    • Nerazzuro21

      Τι να σου κάνει το ευχέλαιο; Αν δεν φύγει ο γκαντέμης δεν πρόκειται να δούμε άσπρη μέρα :P

    • Mika

      Eυχελαιο, εξορκισμο σου λεω, οτι θελει ο καθενας!! Κατι πρεπει να γινει παντως!
      :p

  • Lefteris2432

    Ο Horner στην συνεντευξη ειπε ας ειμαστε ρεαλιστες δεν μπορουμε να παμε για πρωταθλημα. Η Mercedes εχει δυνατοτερο PU και προσθεσε οτι προσπαθησαν να παιξουν με την αεροδυναμικη η RB. Ο Toto ειπε οτι υπηρξαν σε ολους τους τομεις αναβαθμισεις και προτιμησαν να εχουν το πανω χερι στις γρηγορες πιστες με λιγα λογια. Θα ηταν ρισκο για την Mercedes να βαλει στην συραγγα νεο αεροδυναμικο πακετο με κατω δυναμη επειδη μπορουσε να μην ειχε αποδοση. Πιστευω οτι η Mercedes θα μειωσει την διαφορα στις αργες πιστες οπως και η Ferrari στις γρηγορες. Στην Αυστραλια πιστευω οτι θα εχει πλεοντεκτημα η Ferrari. Επισης πιστευω οτι κρυβουν δυναμη τα μονοθεσια οπως λογικο ειναι περνωντας δεδομενα σημερα με δυσκολια βεβαια λογο κρυου.

    ΥΣ. Ο Alonso ειχε καιρο να πιασει στα χερια του τοσο ιπποδυναμη και εχασε τον ελεγχο… :P

    • mj

      Μάλλον ο πίσω άξονας της mclaren είχε ξεσυνηθισει τόση δύναμη και κλώτσησε :p

    • Mitsos Ribopaido

      Κλαιω

  • Giannisk

    Θετικό δείγμα ότι όλοι έγραψαν γύρους χωρίς προβλήματα…. Σχεδόν όλοι. Δεν έχει νόημα να συζητάμε για χρόνους. Κανείς δεν περίμενε η honda να έχει αστοχίες οπως πέρσι.

  • Nerazzuro21

    Αξιοθαύμαστη αξιοπιστία και από τους 4 κατασκευαστές κινητήρων. Φαίνεται ότι όλοι έχουν εστιάσει σε μεγάλο βαθμό σε αυτό τον τομέα λόγω και του νέου κανονισμού για τρεις διαθέσιμες κινητήρες στη σεζόν. Όσο για την ομάδα μου, δεν ανησυχούμε ακόμα αρκεί βέβαια τις υπόλοιπες 3 μέρες να μην παρουσιαστεί τίποτα και να καλύψουμε τη σημερινή χασούρα.

  • Akis-F1 FAN

    Νορμάλ μέρα δοκιμών γενικά…λίγο η Μακλάρεν ήταν άτυχη που έχασε πολύ χρόνο για ένα χαζό πρόβλημα, ενώ ένα θετικό ήταν οι πολλοί γύροι της Χόντα. Στην κορυφή οι χρόνοι δεν λένε και πολλά αφού κανείς δεν πίεσε μιας και ήταν μόλις πρώτη μέρα. Από αυτά που διάβασα πάντως κάποιοι αναλυτές που βρίσκονταν στην πίστα είπαν ότι Ferrari, RBR και McLaren είχαν το καλύτερο πάτημα ενώ η Μερκ φαινόταν να έχει λιγη υποστροφή.

    • gronholm89

      Απ το πολυ πατημα η McLaren, δεν αντεξαν ουτε οι τροχοι!!!

    • Akis-F1 FAN

      Χαχαχαχα…δεν είχαν ξανανιώσει τοση δύναμη οι πισω τροχοι και την έκαναν ;-Ρ

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Αγαπητέ Aki και εγώ διάβασα κάποιους αναλυτές που έγραφαν ότι στις γρήγορες καμπες η Mc laren ήταν αρκετά νευρική στο πάτημα της…. Για να δούμε ελπίζω φέτος να χαμογελάσει λίγο το χειλάκι μας μετά απο χρόνια….

    • Akis-F1 FAN

      Η λογική λέει ότι πρέπει να τα πάει αρκετά καλά φέτος η ΜακΛάρεν…το σασι ήδη από πέρυσι ήταν πολύ καλό και φέτος θα έχουν και ένα αξιόλογο κινητήρα. Έτσι και αλλιώς πρώτες μέρες δοκιμών είναι λογικό το στήσιμο του μονοθέσιου να μην είναι ιδανικό. Και πέρυσι θυμάμαι η Μερκ ήταν αρκετά νευρική στη Βαρκελώνη αλλα μέσα στη χρονιά έραβε.

  • LJ

    Πω πω επικοινωνιακή ήττα για McLaren και Brown!!! Πέρα απο τον τροχό, η Renault λέει θα καταβασει παρόμοιο spec του κινητήρα της με το τέλος της περσινής χρόνια για να βελτιώσει την αξιοπιστία της! Απο την άλλη στην STR διαφημίζουν την καλή συνεργασία με την Honda και σημερα βάλανε 93 γύρους!!!

    Δεν φταίει κανένας γκαντέμης παιδιά. Ο Brown δεν είχε τα κακαλα να πει όχι στον Alonso και τον έβαλε πάνω απο το καλο της ομάδα.

    Και δεν λέω ότι φέτος θα πάει για πρωτάθλημα η STR αλλά πιστεύω θα κανει μια αξιοπρεπή χρόνια και του χρόνου θα ειναι έτοιμη για το μεγάλο βήμα με την RBR (η Honda). Και εμείς στην McLaren θα μείνουμε με το … στο χέρι. Φάγαμε 3 χρόνια ξεφτίλας για να πάρουν την δόξα άλλοι.

  • Ba’adur Subutai

    Αίσχος. Το γυρνάω στο survivor

  • Mitsos Ribopaido

    Στο πάτημα δηλαδή η ρενω και η φερράρι πατάγανε καλύτερα?

  • Kalathakia

    Ευχάριστο να βλέπεις μετά απο τόσους μονοθέσια!

    Αυτό που παρατήρησα είναι πως τον πιο διαφορετικό ήχο σε κινητήρα τον έχει η Honda και το πιο αργό μονοθέσιο μου φάνηκε η Sauber και Williams (μη λαμβάνοντας υπόψιν τους καταγεγραμμένους χρόνους).

    Ορίστε και περισσότερο υλικό (προσωπικά θαρρώ και καλύτερο).

    https://www.youtube.com/watch?v=ZxOeq_mSedQ