Η Τoyota μόλις παρουσίασε την τρίτη γενιά του Auris, το οποίο κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης. Η παραγωγή του νέου μοντέλου θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2019, με την εμπορική του διάθεση να ξεκινάει αμέσως μετά.

1Πλατφόρμα

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό στοιχείο του νέου Auris είναι πως γίνεται το δεύτερο μοντέλο της Toyota -μετά το C-HR- που δεν θα έχει στην γκάμα του κανέναν πετρελαιοκινητήρα, με την ιαπωνική εταιρία να μένει πιστή στην κατάργηση τους απ’όλη την γκάμα της.

Το αυτοκίνητο βασίζεται στην TNGA πλατφόρμα (Toyota New Global Architecture), μετά το Prius και το C-HR, έχοντας νέο και όμορφο σχεδιασμό. Έχει μεγαλύτερο μήκος από τον προκάτοχό του, ενώ είναι και ελάχιστα πιο χαμηλό. Το νέο Auris υιοθετεί ένα σημαντικά πιο δυναμικό σχεδιασμό και πιο εντυπωσιακό στυλ.

Το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 40 χλστ., τα οποία έχουν απορροφηθεί από το μεγαλύτερο μεταξόνιο, το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ., ενώ σημαντικό είναι ότι το συνολικό ύψος του νέου ιαπωνικού hatchback έχει μειωθεί κατά περίπου 25 χλστ. Το αποτέλεσμα είναι ένα “ελαφρύτερο” σχήμα και ένα πιο ελκυστικό, χαμηλότερο καπό, το οποίο με τη σειρά του βελτιώνει την ασφάλεια δίνοντας στον οδηγό μια καθαρότερη οπτική προς τα εμπρός.

2Σχεδιασμός

Το εμπρός μέρος είναι μια εξέλιξη των φιλοσοφιών σχεδίασης Under Priority Catamaran και Keen Look της Toyota. Κάτω από καμπυλωτό καπό, υπάρχει μια στενή μάσκα, που ενσωματώνει το λογότυπο της Toyota και στα άκρα της, τα νέα, λεπτά LED φωτιστικά σώματα, με ενσωματωμένα φώτα ημέρας, που ακολουθούν το σχήμα του καπό.

Οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν τοποθετηθεί ψηλότερα, με την πίσω κολόνα να δείχνει πιο λεπτή, με το νέο σχεδιασμό του πίσω μέρους να είναι πιο στρογγυλεμένος από πριν, ενισχύοντας την οπτική σχέση ανάμεσα στο μπροστινό και το πίσω μέρος του οχήματος. Μία αύξηση την κλίσης του πίσω παρμπρίζ κατά 14 μοίρες και το μυώδες κάτω μέρος συνδυάζονται για να καταστήσουν τη συνολική εμφάνιση πιο συμπαγή, παρά την αύξηση του πίσω προβόλου κατά 20 χλστ. Τέλος, υπάρχει μια διακριτική αεροτομή για όλες τις εκδόσεις.

Ο δυναμικός σχεδιασμός του νέου Auris τονίζεται περαιτέρω μέσω των προαιρετικών διχρωμιών, οι οποίες συνδυάζουν το χρώμα του αμαξώματος με ένα μαύρο φινίρισμα της οροφής και τις κολόνες.

3Κινητήρες

Οι μεγαλύτερες, όμως, αλλαγές έρχονται στα μηχανικά σύνολα. Η Toyota ανακοινώνει ότι έχει αναπτύξει ένα νέο, συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων (CVT), ένα νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, έναν νέο κινητήρα 2 λίτρων, ένα νέο υβριδικό σύστημα 2,0 λίτρων, και νέα συστήματα 4WD, βασισμένα στη πλατφόρμα Toyota New Global Architecture (TNGA). Αυτά ανήκουν στο νέο αναπτυξιακό πλαίσιο της εταιρίας, που στοχεύει στη δημιουργία ολοένα και καλύτερων αυτοκινήτων, με τις νέες τεχνολογίες να προσφέρουν εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά και υψηλές περιβαλλοντικές επιδόσεις.

Έτσι, το Auris θα προσφέρεται με τον 1,2-λίτρων turbo κινητήρα, 116 ίππων, το γνωστό υβριδικό 1,8-λίτρων απόδοσης 122 ίππων, με το νέο 2,0-λιτρο υβριδικό σύνολο να αποδίδει 180 άλογα.

4Direct Shift-CVT: Ένας νέος τύπος συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων

Για να βελτιώσει την αποδοτική λειτουργία του κιβωτίου, η Toyota προσπάθησε να μειώσει τις μηχανικές απώλειες, να υιοθετήσει ένα ευρύτερο εύρος σχέσεων, και να βελτιώσει τις “αλλαγές”. Έτσι, το νέο CVT έχει γίνει ακόμα άμεσο και ομαλό, προσφέροντας μια εμπειρία οδήγησης με υψηλή απόδοση καυσίμου, η οποία έχει βελτιωθεί κατά 6% σε σχέση με το υπάρχον σύστημα μετάδοσης.

Το νέο CVT διαθέτει το πρώτο launch gear παγκοσμίως σε επιβατικό όχημα με CVT, που βελτιώνει σημαντικά την απόδοση της μετάδοσης σε χαμηλές ταχύτητες σε σύγκριση με τα υφιστάμενα CVT, ενώ οι “ταχύτητες” αλλάζουν κατά 20% ταχύτερα.

5Νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων

Η Toyota έχει αναπτύξει επίσης ένα νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ανταποκρινόμενη στις παγκόσμιες ανάγκες, ιδιαίτερα εκείνες στην Ευρώπη. Σε σύγκριση με το υπάρχον, το βάρος του νέου συστήματος μειώθηκε κατά 7 κιλά, και το συνολικό του μήκος κατά 24 χιλιοστά, και μπορεί να αντέξει ροπή μέχρι 280 Nm. Αυτό το καθιστά ένα από τα πιο συμπαγή κιβώτια στον κόσμο, με το μικρό του μέγεθος να συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης καυσίμου.

6Νέος 2-λιτρος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού

Ο νέος Dynamic Force κινητήρας της Toyota υιοθετεί τεχνολογίες καύσης υψηλής ταχύτητας και σύστημα μεταβλητού ελέγχου. Ως αποτέλεσμα, ο νέος κινητήρας -και η υβριδική έκδοση του- επιτυγχάνουν κορυφαία θερμική απόδοση 40% και 41% αντίστοιχα.

Επιπλέον, σε σύγκριση με τους υπάρχοντες κινητήρες, οι νέοι κινητήρες επιτυγχάνουν αυξημένη ροπή σε όλες τις στροφές κινητήρα και συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων.

7Νέο 2-λιτρο υβριδικό σύστημα (THS II)

Η Toyota έχει αναπτύξει ένα νέο υβριδικό σύστημα για κινητήρες 2 λίτρων, το οποίο εφαρμόζει τις τεχνολογίες που μειώνουν το μέγεθος, το βάρος και τις απώλειες που χρησιμοποιούνται στο Prius τέταρτης γενιάς. Το νέο σύστημα έχει βελτιωμένη απόδοση διατηρώντας παράλληλα εξαιρετική απόδοση καυσίμου. Κατά την επιτάχυνση, το υβριδικό σύστημα μειώνει τις στροφές του κινητήρα, ενώ αντλείται αυξημένη ηλεκτρική ισχύς από την μπαταρία, παρέχοντας έτσι μια γραμμική και σταθερή αίσθηση επιτάχυνσης.

Η ιπποδύναμη του πρώτου αγγίζει τα 169 άλογα στις 6.600 σ.α.λ. και 205 Nm στις 4.800 σ.α.λ., ενώ του δεύτερου είναι 144 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 180 Nm στις 4.400 σ.α.λ.

8Νέα σύστημα τετρακίνησης και E-Four

Τέλος, η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε δύο νέα συστήματα τετρακίνησης, ένα για τους βενζινοκινητήρες και ένα για το νέο υβριδικό σύστημα. Το πρώτο ονομάζει Dynamic Torque Vectoring AWD, και όπως υποδηλώνει το όνομά του διανέμει την ροπή ανεξάρτητα στον αριστερό και δεξί πίσω τροχό, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Το δεύτερο ονομάζεται E-Four AWD, και ενισχύει τη συνολική ροπή που διοχετεύεται στους πίσω τροχούς κατά 30% σε σύγκριση με την υπάρχουσα αντίστοιχη τετρακίνηση.