Το BMW Group ανακοίνωσε πως για όγδοη συνεχή χρονιά παρουσίασε κέρδη ρεκόρ. Παρά τη σημαντική αύξηση των προκαταβολικών δαπανών στον τομέα της μελλοντικής μετακίνησης, η εταιρία ανέφερε τα καλύτερα αποτελέσματα στην ιστορία της σε πωλήσεις, έσοδα και κέρδη. Επιπλέον το BMW Group παρέδωσε περισσότερα από 100.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα σε πελάτες για πρώτη φορά μέσα σε ένα χρόνο, ενισχύοντας το ρόλο του σαν πρωτοπόρος και βασικός συντελεστής της ηλεκτρικής μετακίνησης. Σύμφωνα με τη Στρατηγική NUMBER ONE > NEXT, το BMW Group συνεχίζει να παίζει ηγετικό ρόλο στη μεταμόρφωση της μετακίνησης στο πλαίσιο του προγράμματος ACES: Automated, Connected, Electrified & Services.

1Ρεκόρ πωλήσεων, εσόδων και κερδών το 2017

Ο όγκος πωλήσεων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 4,1% φτάνοντας σε νέα ύψη ρεκόρ 2.463.526 μονάδων το 2017 (2016: 2.367.603 μονάδες). Οι παραδόσεις ηλεκτρικών και plug -in υβριδικών ο χημάτων αυξήθηκαν κατά 65,6% στις 103.080 μονάδες, κάτι στο οποίο συνετέλεσαν οι πωλήσεις του ηλεκτρικού BMW i3 που αυξάνονται κάθε χρόνο από το 2013 που το μοντέλο λανσαρίστηκε στην αγορά. Το BMW Group στοχεύει να αυξήσει τους όγκους πωλήσεων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων του σε τουλάχιστον 140.000 μονάδες το 2018 και να φέρει πάνω από μισό εκατομμύριο τέτοιων οχημάτων στο δρόμο μέχρι το τέλος του 2019.

Τα έσοδα του Group ανήλθαν σε νέα επίπεδα ρεκόρ με 98,67 δισεκ. ευρώ το 2017 (2016: 94,16 δισεκ. ευρώ, +4,8%), με τις επιπτώσεις από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες να περιορίζουν ελαφρώς την αύξηση. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 5,3% στα 9,88 δισεκ. ευρώ (2016: 9,39 δισεκ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων τουGroup (EBT) αυξήθηκαν σημαντικά από την προηγούμενη χρονιά, κάτι στο οποίο συνετέλεσαν εν μέρει και οι ευνοϊκές νομισματικές ισοτιμίες, και – χάρη σε μία αύξηση 10,2% έφτασαν στα 10,65 δισεκ. ευρώ (2016: 9,66 δισεκ. ευρώ) – ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα δέκα δισεκατομμύρια ευρώ στο τέλος της χρονιάς. Όπως και πέρσι, και οι τρεις τομείς δραστηριοτήτων – Αυτοκίνητα, Μοτοσικλέτες και Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες – κατέγραψαν κέρδη προ φόρων ρεκόρ, με τον καθένα να συμβάλλει στην αύξηση κερδών το 2017. Τα κέρδη προ φόρων από πωλήσεις (περιθώριο EBT ) για το Group βελτιώθηκαν στο 10,8% (2016: 10,3%), επιβεβαιώνοντας ότι το BMW Group παραμένει από τους ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας στην κερδοφορία.

Οι δαπάνες φόρου εισοδήματος ανήλθαν στα 1,94 δισεκ. ευρώ το 2017 (2016: 2,75 δισεκ. ευρώ). Αυτή η σημαντική μείωση το 2017 οφείλεται κυρίως στη μείωση του ομοσπονδιακού εταιρικού φόρου στις ΗΠΑ από 35% σε 21% με ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2018, το οποίο συνυπολογίστηκε στη μέτρηση των αναβαλλόμενων φόρων στις 31 Δεκεμβρίου 2017. Ο επανυπολογισμός των αναβαλλόμενων φόρων μείωσε κατά 977 εκατ. ευρώ στους φόρους που αναγνωρίζονται μέσω της δήλωσης εισοδήματος. Τα καθαρά κέρδη του Group επηρεάστηκαν ανάλογα και αυξήθηκαν στα 8,70 δισεκ. ευρώ (2016: 6,91 δισεκ. ευρώ, +26,0%).

Το 2017, το BMW Group αύξησε τις παροχές στον τομέα έρευνας και εξέλιξης κατά 18,3% στα 6,10 δισεκ. ευρώ (2016: 5,16 δισεκ. ευρώ). Εκφραζόμενη σαν ποσοστό των εσόδων, η αναλογία δαπάνης στην έρευνα και εξέλιξη σε επίπεδο Group αυξήθηκε στο 6,0% (2016: 5,5%). 

Για φέτος αναμένεται να επενδύσει 7,1 δισ. ευρώ στον τομέα έρευνας και εξέλιξης. 

Ο Nicolas Peter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος χρηματοοικονομικού τομέα, δήλωσε:

Πέρσι, επενδύσαμε στην έρευνα και εξέλιξη περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ επιπλέον από το 2016 – και παρόλα αυτά, αυξήσαμε το λειτουργικό μας κέρδος. Αυτή είναι για εμάς η έννοια της βιώσιμης κερδοφορίας.

Το 2018, αναμένουμε η αναλογία να φτάσει στο υψηλότερο επίπεδό της μέχρι σήμερα, με τις δαπάνες να αυξάνονται και πάλι κατά τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ από πέρσι. Χρειάζεται να κερδίζουμε αυτά τα πρόσθετα κονδύλια δουλεύοντας με μέγιστη απόδοση, παραμένοντας ιδιαίτερα προσεκτικοί στον τομέα των εξόδων.

2Προτεινόμενο μέρισμα 4,00 ευρώ ανά κοινή μετοχή

Η εταιρία κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης στις 17 Μαΐου 2018, το Διοικητικό και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνει στους μετόχους ακόμα αύξηση του μερίσματος στα 4,00 ευρώ (2016: € 3,50) ανά κοινή μετοχή και 4,02 ευρώ (2016: 3,52) ανά προνομιούχο μετοχή. Το ποσοστό διανομής των 30,2% (2016: 33,3%) θα είναι εντός του εύρους στόχου του BMW Group, μεταξύ 30 και 40%.

3Σταθερά υψηλή κερδοφορία στον Αυτοκινητιστικό τομέα

Τα έσοδα από τον αυτοκινητικό τομέα αυξήθηκαν κατά 2,5% στα 88,58 δισεκ. ευρώ (2016: 86,42 δισεκ. ευρώ) χάρη στο μεγάλο όγκο πωλήσεων. Το EBIT βελτιώθηκε ελαφρά κατά 2,2% στα 7,86 δισεκ. ευρώ (2016: 7,69 δισεκ. ευρώ). Το περιθώριο EBIT ήταν 8,9%, ίδιο με του 2016, ολοκληρώνοντας τη χρονιά εντός εύρους στόχου μεταξύ 8 και 10% ή υψηλότερα για όγδοη συνεχή οικονομική χρονιά από το 2010. Τα κέρδη του τομέα προ φόρων αυξήθηκαν κατά 9,8% σημειώνοντας νέο ρεκόρ 8,69 δισεκ. ευρώ (2016: 7,91 δισεκ. ευρώ).

Το 2017, το Group παρέδωσε και πάλι πάνω από δύο εκατομμύρια οχήματα BMW σε πελάτες. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,2% στις 2.088.283 μονάδες μέσα σε ένα χρόνο (2016: 2.003.359 μονάδες). Η οικογένεια BMW X επιτάχυνε την άνοδο, με 9,6% περισσότερες παραδόσεις οχημάτων – εξαιρετικό αποτέλεσμα με το δεδομένο ότι η αλλαγή μοντέλου της BMW X 3 είναι σε εξέλιξη από το δεύτερο μισό της χρονιάς. Αφού ολοκληρώθηκε η αλλαγή μοντέλου της BMW Σειράς 5 Sedan, οι πωλήσεις Δεκεμβρίου του παγκοσμίως κορυφαίου premium business sedan σημείωσαν άνοδο πάνω από 55% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, ενώ ο όγκος πωλήσεων σε επίπεδο έτους αυξήθηκε κατά 6,3% στις 291.856 μονάδες. Άλλα μοντέλα που συνέβαλαν στην αύξηση το 2017 ήταν η BMW Σειρά 1 (201.968 μονάδες, +14,7%) και η ναυαρχίδα της μάρκας BMW Σειρά 7 (64.311 μονάδες, +4,5%).

Η μάρκα MINI σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2017 με 371.881 παραδόσεις σε όλο τον κόσμο και άνοδο 3,2% μέσα σε ένα χρόνο. Οι πωλήσεις του νέου MINI Countryman αυξήθηκαν κατά 30,0% (84.441 μονάδες). Το MINI Cabrio συνέβαλε επίσης σημαντικά στην επιτυχία της μάρκας, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων της τάξης του 12,0% (33.317 μονάδες).

Η Rolls – Royce Motor Cars παρέδωσε 3.362 οχήματα (-16,2%) σε σχεδόν 50 χώρες σε όλο τον κόσμο, παρά την αστάθεια σε κύριες αγορές της Μέσης Ανατολής και το γεγονός ότι η Phantom δεν ήταν διαθέσιμη όλη τη χρονιά, λόγω αλλαγής μοντέλου. Η νέα Phantom αποκαλύφθηκε σε ένα ενθουσιώδες διεθνές κοινό στο Λονδίνο τον Ιούλιο και έχει ήδη παραληφθεί μεγάλος αριθμός προ-παραγγελιών. Οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες ξεκίνησαν στην αρχή της χρονιάς.

Το BMW Group παραμένει πιστό στη στρατηγική του, περί ισορροπημένης κατανομής πωλήσεων σε όλο τον κόσμο. Το BMW Group κατάγραψε και πάλι μεγάλη άνοδο στην Ασία, όπου συνολικά πουλήθηκαν 848.826 οχήματα BMW, MINI και Rolls-Royce, αντιπροσωπεύοντας διψήφια αύξηση 13,6% (2016: 747.291 μονάδες). Η αγορά της Κίνας συνέβαλε σημαντικά σε αυτό το αποτέλεσμα, με 595.020 παραδόσεις (2016: 516.785 μονάδες, +15,1%).

Στην Ευρώπη, το BMW Group πούλησε συνολικά 1.101.760 οχήματα και των τριών μαρκών, παραμένοντας στο υψηλό επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς (2016: 1.092.155 μονάδες, +0,9%). Στη Μεγάλη Βρετανία, ο όγκος πωλήσεων έπεσε στις 241.674 μονάδες (2016: 252.205 μονάδες, -4,2%). Οι παραδόσεις στη Γαλλία αυξήθηκαν στις 89.957 μονάδες (2016: 84.305 / +6,7%). Αύξηση όγκου πωλήσεων σημειώθηκε και στην Ιταλία με 86.663 παραδόσεις (2016: 83.765 / +3,5%).

Στην περιοχή της Αμερικής υπήρξε ελαφρά μείωση των παραδόσεων στο σύνολο της χρονιάς (451.136 μονάδες, -2,0%), με την περιορισμένη διαθεσιμότητα των μοντέλων BMW X να έχει σημαντική επίπτωση στους όγκους. Σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον αγοράς, οι παραδόσεις στις ΗΠΑ έπεσαν ελαφρά στις 353.819 μονάδες (2016: 366.493 μονάδες, -3,5%). Το τέταρτο τρίμηνο του 2017, ωστόσο, έγινε αισθητή μία ανάκαμψη τόσο στις ΗΠΑ (98.137 μονάδες, 2016: 96.609 μονάδες, +1,6%) όσο και στο σύνολο της Αμερικής (124.547 μονάδες, 2016:122.393 μονάδες, +1,8%).

4Οι παραδόσεις του τομέα μοτοσικλετών ξεπέρασαν τις 150.000 μονάδες για πρώτη φορά

Το 2017 ήταν μία χρονιά ρεκόρ και για τον τομέα Μοτοσικλετών. Οι παραδόσεις μοτοσικλετών και maxi-scooters αυξήθηκαν κατά 13,2% στις 164.153 μονάδες (2016: 145.032 μονάδες), με αποτέλεσμα να είναι η έβδομη συνεχόμενη χρονιά – ρεκόρ και η πρώτη όπου οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις 150.000 μονάδες. Τα έσοδα αυξήθηκαν επίσης σημαντικά, στα 2,28 δισεκ. ευρώ (2016: 2,06 δισεκ. Ευρώ, +10,3%). Παρομοίως, το EBIT βελτιώθηκε στα 207 εκατ. ευρώ (2016: 187 εκατ. ευρώ, +10,7%). Όπως και στον αυτοκινητιστικό τομέα, το BMW Group στοχεύει επίσης σε ένα περιθώριο EBIT εντός εύρους 8 – 10% για το τμήμα Μοτοσικλετών. Το οικονομικό έτος 2017, το περιθώριο ήταν 9,1% (2016: 9,0%). Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 10,8% στα 205 εκατ. ευρώ (2016: 185 εκατ. ευρώ).

5Ο τομέας των Χρηματοοικονομικών υπηρεσιών συνεχίζει να καταρρίπτει ρεκόρ

Το τομέας των Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών συνέχισε τις καλές επιδόσεις του το 2017. Ο αριθμός νέων συμβάσεων που υπογράφηκαν με πελάτες λιανικής αυξήθηκε ελαφρά στις 1.828.604 συμβάσεις (2016: 1.811.157 συμβάσεις, +1,0%) κατά τη διάρκεια των 12 μηνών. Στις 31 Δεκεμβρίου 2017, το portfolio συμβάσεων περιείχε 5.380.785 συμβάσεις, δηλαδή αύξηση 5,2% σε επίπεδο έτους (2016: 5.114.906 συμβάσεις). Τα έσοδα του τομέα ήταν 7,3% υψηλότερα, στα 27,56 δισεκ. ευρώ (2016: 25,68 δισεκ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν ελαφρά στα 2,20 δισεκ. ευρώ (2016: 2,16 δισεκ. ευρώ; +1,9%).

6Αύξηση ανθρωπίνου δυναμικού και μαθητειών

Το ανθρώπινο δυναμικό αυξήθηκε κατά 4,2% το 2017. Στις 31 Δεκεμβρίου, το BMW Group απασχολούσε 129.932 άτομα σε όλο τον κόσμο (2016: 124.729 εργαζόμενοι). Projects σχετικά με τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων και την αυτόνομη οδήγηση έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην πρόσληψη πρόσθετου ανθρώπινου δυναμικού. Η άνοδος στους τομείς αυτοκινήτων και μοτοσικλετών αφενός και η επέκταση των χρηματοοικονομικών και υπηρεσιών μετακίνησης αφετέρου συνέβαλαν σε αυτή την αύξηση. Το BMW Group εξακολουθεί να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο πρόγραμμα εκπαίδευσης και έχει ήδη επενδύσει περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ σε βασική και προχωρημένη εκπαίδευση. Συνολικά, πάνω από 4.750 νεαρά άτομα σε όλο τον κόσμο συμμετείχαν σεεπαγγελματική εκπαίδευση και επαγγελματικά προγράμματα για νέα ταλέντα στις 31 Δεκεμβρίου 2017.

7Το BMW Group στοχεύει σε περαιτέρω αύξηση όγκου πωλήσεων το 2018

Με την πολύ ελκυστική γκάμα μοντέλων του, το BMW Group προβλέπει αύξηση των παγκόσμιων παραδόσεων οχημάτων του μέσα στο 2018. Η αυξανόμενη διαθεσιμότητα της νέας BMW X3 και το λανσάρισμα ελκυστικών νέων προϊόντων όπως η BMW Z4 ή η BMW Σειρά 8 αναμένεται να δώσουν πρόσθετη ώθηση. «Φέτος, στοχεύουμε σε ένα ακόμα ρεκόρ νέων πωλήσεων, με παραδόσεις ελαφρά αυξημένες από την προηγούμενη χρονιά», δήλωσε ο Kr ü ger. Ταυτόχρονα, το BMW Group εκτιμά ότι το πολιτικό και οικονομικό σκηνικό θα παραμείνει ρευστό.

8Εποπτικό Συμβούλιο

Στην ετήσια Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί στις 17 Μαΐου 2018, το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνει την επανεκλογή των Prof. Dr. Reinhard Hüttl, Προέδρου του Εκτελεστικού Συμβουλίου Helmholtz-Centre Potsdam – GFZ German Research Centre for Geosciences, Dr. Karl-Ludwig Kley, Προέδρου Εποπτικού Συμβουλίου των E.ON SE και Deutsche Lufthansa AG και του Prof. Dr. Renate Köcher, Διευθυντή του Institut für Demoskopie Allensbach Gesellschaft zum Studium der öffentlichen Meinung mbH, στο Εποπτικό Συμβούλιο της BMW AG.

Επιπλέον, το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνει στους μετόχους την εκλογή του Dr. Kurt Bock, Προέδρου Δ.Σ. της BASF SE, Εποπτικό Συμβούλιο της BMW AG. Σε συμφωνία με το Εποπτικό Συμβούλιο, ο Dr. h.c. Robert Lane θα παραιτηθεί με ισχύ από το τέλος της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης. Το Εποπτικό Συμβούλιο επιθυμεί να ευχαριστήσει τον Dr. h.c. Lane για την πολυετή και έμπιστη συνεργασία τους.