Το σπορ μοντέλο της γερμανικής εταιρίας πέρασε για πρώτη φορά από τη γραμμή παραγωγής πριν από 50 χρόνια, και οι εορτασμοί για τα γενέθλια του θα ξεκινήσουν τον Μάιο στην έκθεση κλασικών αυτοκινήτων “Bodensee-Klassik”, ενώ οι φίλοι των κλασικών αυτοκινήτων θα μπορούν να το απολαύσουν σε πολλές ακόμα εκδηλώσεις σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Σύμφωνα με την Opel, η καριέρα του GT ξεκίνησε πριν από 53 χρόνια, όταν και παρουσίασε στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 1965 (IAA) το Experimental GT. Αυτό ήταν ένα διθέσιο σπορ μοντέλο με αεροδυναμικό αμάξωμα, χαμηλό εμπρός τμήμα με αναδιπλούμενους προβολείς, φουσκωμένους θόλους τροχών και αιχμηρό πίσω τμήμα, το αυτοκίνητο δεν είχε καμία σχέση με οτιδήποτε είχε παρουσιάσει μέχρι τότε Ευρωπαίος κατασκευαστής.

Experimental GT

Χάρη στις πλούσιες καμπύλες του, πολύ σύντομα άρχισαν να το αποκαλούν “Coke Bottle Shape”, που υποδήλωνε το σχήμα μπουκαλιού της Coca Cola. Το Experimental GT ήταν το πρώτο concept της Opel, η οποία το περιέργραφε ως μία μελέτη υψηλών επιδόσεων. Είχε σχεδιαστεί από τον Erhard Schnell και την ομάδα του στο Styling Studio στο Russelsheim, το πρώτο κέντρο σχεδίασης Ευρωπαίου κατασκευαστή αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τον Erhard Schnell η εξέλιξη του GT ήταν μεγάλο μυστικό, και αναφέρει:

Για να τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, επρόκειτο απλά για ένα σχεδιαστικό project. Το αφεντικό μου δεν το είχε πει στους ανωτέρους του. Αλλά όταν το πρωτότυπο είχε σχεδόν ολοκληρωθεί, δεν μπορούσε να μην τους ενημερώσει σχετικά. Ανησυχούσαμε πραγματικά όταν παρουσιάσαμε το Experimental GT για πρώτη φορά. Αλλά στη συνέχεια νιώσαμε ανακούφιση όταν η ομάδα διοίκησης αυθόρμητα χειροκρότησε, ήταν όλοι ενθουσιασμένοι.

Το πρωτότυπο έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής στην γερμανική έκθεση, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα την παρουσίαση της έκδοσης παραγωγής το 1968, έξι χρόνια μετά το πρώτο σχέδιο και μόλις τρία χρόνια αφότου δόθηκε το πράσινο φως για το project.

Το Opel GT ήταν ένα πρώτο δείγμα Γαλλο-Γερμανικής συνεργασίας, καθώς χάρη σε προηγούμενα κοινά projects, ο κατασκευαστής αμαξωμάτων Chausson and Brissoneau & Lotz ήταν δοκιμασμένος εταίρος για την Opel και η Γαλλική εταιρία ανέλαβε τη δημιουργία των πρεσαριστών πάνελ, τη συγκόλληση, τη βαφή και την εγκατάσταση εσωτερικού του GT, πριν σταλεί στη Γερμανία για την τελική συναρμολόγηση του πλαισίου και του συστήματος κίνησης.

Μηχανικά το GT ήταν διαθέσιμο με δύο τετρακύλινδρους κινητήρες, έναν 1,1-λίτρων -από το Kadett- απόδοσης 60 ίππων, και έναν 1,9-λίτρων -από το Rekord- απόδοσης 90 ίππων. Το δυνατότερο είχε τελική ταχύτητα 185 χλμ/ώρα, και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 11,5 δευτερόλεπτα. Η κίνηση μεταφερόταν στους πίσω τροχοί, μέσω ενός τετρατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, ενώ υπήρχε η δυνατότητα για ένα τριτάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο στην Ευρώπη δεν είχε ιδιαίτερη απήχηση, όσο είχε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Το αμάξωμα του GT παραγωγής ήταν τελείως διαφορετικό από το αρχικό αυτοκίνητο, με το εμπρός τμήμα να ήταν μεγαλύτερο και ο εμπρός πρόβολος μικρότερος. Υπήρχαν μυώδεις αεραγωγοί για το σύστημα εισαγωγής, που υποστήριζαν στιλιστικά ένα χαμηλότερο καπό, ενώ οι ορθογώνιοι αναδιπλούμενοι προβολείς του Experimental GT αντικαταστάθηκαν με νέα φωτιστικά σώματα, που χάρισαν στο όχημα μοναδική εμφάνιση.

Σύμφωνα με δελτίο τύπου του αυτοκινήτου, το Σεπτέμβριο του 1968, οι δυναμικές και ταυτόχρονα οι κομψές γραμμές μείωσαν την αντίσταση χωρίς να προσθέσουν υπερβολική άνωση για ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες της Autobahn. Ωστόσο, τα πρωτότυπα του GT δεν μπορούσαν να οδηγηθούν οπουδήποτε χωρίς να γίνουν αντιληπτά από τον Τύπο, λόγω του σχήματος που απαγόρευε κάθε είδους καμουφλάζ.

Το εσωτερικό του GT είχε bucket καθίσματα, τιμόνι τριών ακτίνων και στρογγυλά όργανα, ενώ GT εξοπλιζόταν με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, σύστημα προστασίας από ανατροπή και πλευρική σύγκρουση και κολόνα τιμονιού ασφαλείας.

Το 1969 η Opel παρουσίασε το Aero GT convertible με ηλεκτρικό, αναδιπλούμενο πίσω παρμπρίζ και αφαιρούμενη οροφή, πάλι στην έκθεση της Φρανκφούρτης, αλλά το αυτοκίνητο δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή. Το GT παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1973, με τις συνολικές πωλήσεις σε πέντε χρόνια να άγγιξαν τις 103.463 μονάδες.