Ποια είναι η ZhiDou θα ρωτάς, και καλά θα κάνεις γιατί μέχρι λίγη ώρα δεν την γνώριζα ούτε εγώ. Έχουμε και λέμε, η εταιρία ιδρύθηκε το 2001 από τον όμιλο Xindayang Group (XDY), για να πάρει τη σημερινή της μορφή (και όνομα) ως κοινοπραξία που ιδρύθηκε από την Geely, το Xindayang Group, και τη GSR Ventures. Το 2006 άνοικε το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης, με την παραγωγή αυτοκινήτων να ξεκινά το 2012. Σκοπό της είναι η εξειδίκευση στον σχεδιασμό και την παραγωγή ηλεκτροκίνητων μεταφορικών μέσων νέας γενιάς, ενώ έχει αναγνωριστεί ως μια πρωτοποριακή επιχείρηση που πρωτοστατεί στις νέες τάσεις των ενεργειακών προτύπων που διέπουν τη βιομηχανία μεταφορών.

Σε αυτήν εργάζοναι περισσότεροι από 2.600 εργαζομένους, έχει στην κατοχή της 176 εγχώρια διπλώματα ευρεσιτεχνίας, 5 διπλώματα ευρεσιτεχνίας/εφευρέσεις και 10 πνευματικά δικαιώματα λογισμικού. Το 2016, κέρδισε το δεύτερο βραβείο του εθνικού βραβείου τεχνολογίας της Κίνας. Σύμφωνα με το καταστατικό της, η Zhidou είναι η πρώτη που εισάγει την φιλοσοφία micro-traveling (μετακινήσεις μικρών διαδρομών) στη βιομηχανία και τα προϊόντα της χαρακτηρίζονται ως “αστικά, ηλεκτρικά οχήματα για micro-traveling” και αναδεικνύονται ως η νέα δύναμη στην αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας.

Τα κεντρικά της γραφεία βρίσκονται στην πόλη Ninghai στην Κίνα, έχει τμήματα έρευνας και ανάπτυξης στην Ιταλία, στην Ιαπωνία, στο Πεκίνο, στη Σαγκάη, και στην πόλη Tianjin, ενώ η παραγωγή των ηλεκτρικών της οχημάτων γίνεται στις πόλεις Lanzhou, Jinan, Yinan, και Ninghai. Επιπλέον, ένα νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων βρίσκεται σε φάση κατασκευής στη Νότια Κορέα.

Με χθεσινή της ανακοίνωση, όμως, έγινε γνωστό ότι αυτήν την περίοδο ψάχνει μέρος για την κατασκευή εργοστασίου στην Ευρώπη. Πιο πιθανές χώρες είναι η Σλοβακία και η Ρουμανία, με την πρώτη -και την περιοχή της Kosice να είναι η πιθανότερη. Η τελική απόφαση θα ανακοινωθεί το φθινόπωρο, και η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει €400 εκατομμύρια ευρώ στο νέο εργοστάσιο, στο οποίο ελπίζει ότι θα παράγει 5.000 οχήματα μηνιαίως από το 2020.

Μέχρι το 2017, είχε πουλήσει περισσότερα από 95.000 οχήματα, ενώ την περασμένη χρονιά η ZhiDou κατάφερε να τερματίσει στην τέταρτη θέση στην κατάταξη των αμιγώς ηλεκτρικών εταιριών στην Κίνα. Πρώτη ήταν η BYD με 113.669 πωλήσεις, δεύτερη η BAIC BJEV με 104.520, ακολούθησε η SAIC με 44.236, ενώ η ZhiDou έφτασε τις 42.484 πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 109%. Από το 2012, η Zhidou έχει παρουσία σε 15 χώρες: Ιταλία, Γαλλία, Κάτω Χώρες, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο, Σλοβενία, Σλοβακία, Κροατία, Ισπανία, Γερμανία, Marston, Αυστρία, Βραζιλία, Νότια Κορέα και Κολομβία.

Και κάπου εδώ έρχεται η ελληνική εταιρία Ν. Ζυμπάς ΑΕ, που δραστηριοποιείται στο χώρο του αυτοκινήτου πάνω από 45 χρόνια, για να αναλάβει την αποκλειστική αντιπροσώπευση στην Ελλάδα της Zhidou.

Το πρόγραμμα εξέλιξης της πλατφόρμας που χρησιμοποιούν σήμερα τα αυτοκίνητα παραγωγής Zhidou διήρκεσε 8 χρόνια και κόστισε 496 εκατομμύρια δολάρια, περιλαμβάνοντας συνεργασίες με κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα, ιταλικούς σχεδιαστικούς οίκους και εξειδικευμένες ευρωπαϊκές εταιρείες στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης.

Το πρώτο της μοντέλο (D1) έλαβε ευρωπαϊκή πιστοποίηση το 2012 και στο τέλος της ίδια χρονιάς έφτασε στις εκθέσεις της εταιρείας στην Κίνα και στην Ευρώπη. Το 2013, το Zhidou D1 κέρδισε το βραβείο πράσινο αυτοκίνητο της χρονιάς της Κίνας, ενώ οι πωλήσεις του τα αμέσως επόμενα χρόνια ανέβασαν την εταιρεία στην πρώτη 6άδα των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από το 2015, η συνεργασία με την Geely ανέβασε την ετήσια παραγωγική δυνατότητα της ZhiDou από τα 100.000 σε 300.000 αυτοκίνητα.

Στην γκάμα των προϊόντων της μάρκας Zhidou προς το παρόν περιλαμβάνονται 3 μοντέλα, τα D2, D2S και D3, αλλά στην χώρα μας εισάγονται τα δύο πρώτα. Και τα δύο είναι διθέσια, με το μήκος τους να αγγίζει τα 2.765 χλστ., το πλάτος τους τα 1.540 χλστ., και το ύψος τους τα 1.555 χλστ., ενώ το μεταξόνιο τα 1.765 χλστ., παρέχοντας χώρο αποσκευών 300 λίτρων.

Είναι ευέλικτα αυτοκίνητα πόλης, και βασίζονται σε κοινή πλατφόρμα, αλλά διαφέρουν σημαντικά σε επίπεδο εξοπλισμού. Και τα δύο είναι μπροστοκίνητα και προσφέρουν καλές επιδόσεις, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 90 χλμ./ώρα. Η ηλεκτρική του αυτονομία ανέρχεται στα 180 χλμ., καθώς διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου (210aH) με ηλεκτρόδια υψηλής απόδοσης τελευταία γενιάς (τύπος Li(NiCoMn)O2), που διακρίνονται για την ασφάλεια, την αντοχή τους, την σταθερή τους απόδοση και τις κόμπακτ διαστάσεις τους, παρέχοντας δυνατότητα φόρτισης από κοινή πρίζα ρεύματος 220V διάρκειας 7-8 ωρών.

Το πακέτο εξοπλισμού των μοντέλων είναι πληρέστατο. Διαθέτουν όλες τις συνήθης ηλεκτρικές ευκολίες (ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέπτες, κλειδαριές), υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη διασύνδεσης πολυμέσων συστήματος Android (πλοήγηση, Bluetooth, USB, κ.λπ.), δερμάτινα-πλήρως ρυθμιζόμενα καθίσματα και τιμόνι, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, κ.ά. Επιπλέον διαθέτουν ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς (γόνατα MacPherson εμπρός και υστερούντες βραχίονες πίσω), 4 δισκόφρενα και ζάντες αλουμινίου.

Το D2S περιλαμβάνει εξοπλισμό, όπως δερμάτινες επενδύσεις καθισμάτων σπορ σχεδίασης, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών χρήσεων, αναβαθμισμένο διάκοσμο, κ.λπ., ενώ διαθέτει διαφορετική μάσκα, προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα.

Τα αυτοκίνητα προσφέρονται με εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών για τα μηχανικά μέρη και 4 για τη συστοιχία των μπαταριών, με το κόστος χρήσης να είναι εξαιρετικά χαμηλό, καθώς τα έξοδα κίνησης υπολογίζονται σε €1 ανά 100 χλμ.. Ακόμα, δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, έχουν πολύ χαμηλά ασφάλιστρα, και φυσικά μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Και τα δύο μοντέλα προσφέρονται σε 6 μεταλλικά χρώματα (κίτρινο Ferrari Yellow, άσπρο Pearl White, γκρι Magnetic Grey, κόκκινο Ferrari Red, μπλε Ocean Blue και μαύρο Mesmeric Black), ενώ η τιμή λιανικής (προ εκπτώσεων) για το Zhidou D2 είναι στα €19.900, και για το D2S στα €21.900. Περισσότερες πληροφορίες μπορείς να δεις στο site της εταιρίας εδώ.