Όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο -και όχι μόνο- ξέρεις ότι θα υπάρξουν φθορές σε βάθος χρόνου. Όσο καλό κι αν είναι ένα όχημα σε αυτό, είναι αδύνατο να αποδίδει την ίδια δύναμη μετά από 448.000 χιλιόμετρα και 30 χρόνια στους δρόμους. Η BMW 325i (E30) του 1988 που έχουμε εδώ θα μας δείξει πόση δύναμη φτάνει στους τροχούς μετά από αυτή τη φθορά.

Ο ιδιοκτήτης της την αγόρασε για $1.600, χωρίς να πειράξει τον κινητήρα, ο οποίος καινούριος απέδιδε 168 ίππους στον στρόφαλο. Η 325i ανεβαίνει στο δυναμόμετρο και η οθόνη δείχνει πως η μέση μέγιστη ιπποδύναμη είναι πάνω από 126 ίπποι, ενώ η μέση ιπποδύναμη είναι κοντά στους 100 ίππους. Αν σκεφτούμε ότι έχει σχεδόν μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα στο οδόμετρο, νομίζω πως τα νούμερα είναι αρκετά εντυπωσιακά.

  • Anestis Genk

    Πιο αξιόπιστο θα ήταν μια συμπιεσομέτρηση νομίζω

    • Paneas Vl

      Όχι “συμπιεσομέτρηση” γιατί ο λόγος συμπίεσης είναι ο ίδιος (μονάδα όγκου χώρου καύσης προς όγκο του κυλίδρου) αλλά μέτρηση πίεσης (πιεσομέτρηση;) σε κάθε κύλινδρο (psi πχ). Η κάθε εταιρία έχει ένα ανώτατο και ένα κατώτατο όριο που είναι αποδεκτά αλλά αν η διαφορά πίεσης μεταξύ των κυλίνδρων είναι μεγάλη, τότε θα πρέπει να προβείς σε επισκευή. Τρίψιμο βαλβίδων; Αλλαγή ελατηρίων; Γυάλισμα ή ρεκτιφιέ σε κύλινδρο με όλα τα παρελκόμενα;;; Φλάτζα κεφαλής;;; Συνήθως από εκεί φεύγουν τα αέρια και δεν υπάρχει πίεση στον κύλινδρο.

    • Anestis Genk

      Όλα αυτα + τα (σκισμένα) bmw είχαν θέμα και με τα κουζινέτα του στροφάλου.

      Compression test λέγεται αφού.

  • Someone

    ουαου..και το 316 μου απο 105 πρεπει να εχει παει 100..

  • Smartass

    Εγώ χαρακτηρίζω την δυναμομέτρηση χαβαλές να γίνεται και εξηγούμε.
    Για να βγουν σαφή συμπεράσματα έπρεπε να υπήρχαν κάποιες σταθερές:
    1. Να μετρηθεί η συμπίεση του κινητήρα. Έτσι ώστε να γίνει σύγκριση τιμών (πόση είχε καινούργιος ο κινητήρας και πόση έχει τώρα). Για να προλάβω τους γνωστούς υπάρχουν βιβλία που παρέχουν αυτές τις πληροφορίες. Π.χ Haynes.
    2. Αν προσέξατε στο βίντεο όταν αρχίζει η δυναμομέτρηση ο κινητήρας ανεβάζει
    συνεχώς στροφές που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι με αυτόματο σασμάν.
    Αφού είμαστε για την δεκαετία του 80΄ το αυτόματο σασμάν είναι υδραυλικού μετατροπέα ροπής. Τα σασμάν αυτά είναι βαριά και χαρακτηρίζονται ως αργά, ενεργοβόρα.
    3. Τα αμερικανάκια έπρεπε να ξέρουν πόσα άλογα βγάζει στον τροχό καινούργια η 325i με μηχανικό σασμάν.
    4. Τα αμερικανάκια έπρεπε να ξέρουν πόσα άλογα βγάζει στον τροχό καινούργια η 325i με αυτόματο σασμάν.
    5. Αν είχαν τις τιμές των παραγράφων και θα έκαναν αφαίρεση και θα ήξεραν την πραγματική ιπποδύναμη της 325i με αυτόματο σασμάν στον τροχο.
    Οπότε θα ήξεραν ακριβώς πόσα άλογα έχουν απομείνει στον κινητήρα μετά από τόσες χιλιάδες χιλιόμετρα.
    https://uploads.disquscdn.com/images/0ce80c8dcc64484530c62c8d1b9f449409d11fa5b89feca1061b0bd9d88bdb2c.jpg

  • Christos Dimou

    Έχει χάσει 20 άλογα. Αν κάνει έναν καθαρισμό τότε η απώλεια θα πέσει στα 10 άλογα.

  • george

    Κανέναν fsi κινητήρα του Volkwagen group πρέπει να βάλουν στο δυναμομετρο… Υπάρχει περίπτωση να πέσει πολύ γέλιο…