Έχεις διαβάσει επανειλημμένως για την αγάπη των Νορβηγών στην ηλεκτροκίνηση και η συγκεκριμένη είδηση αποτελεί άλλη μια τρανή απόδειξη.

Στις αρχές της εβδομάδος ξεκίνησε το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Kona Electric, αλλά η Hyundai Νορβηγίας αναγκάστηκε να σταματήσει να δέχεται παραγγελίες επειδή δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στην τεράστια ζήτηση του.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η εταιρία δέχτηκε 3.132 παραγγελίες μέσα στις 72 ώρες, ενώ πάνω από 20.000 Νορβηγοί έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους να αγοράσουν την ηλεκτρική έκδοση του Kona στο ίδιο διάστημα, όταν η κορεάτικη εταιρία είχε θέσει ως στόχο τις 2.500 μονάδες, έτσι ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην ζήτηση και άλλων χωρών της Ευρώπης.

Η βασική έκδοση του Kona Electric ξεκινά από τις 325.900 NOK (€34.290), περίπου €6.800 πιο ακριβή από την αντίστοιχη βασική έκδοση με κινητήρα βενζίνης, ενώ η ακριβότερη έκδοση του μοντέλο με πληρέστατο εξοπλισμό ξεκινά από τις 345.900 NOK (€36.400).

Το Kona Electric διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 395 Nm ροπής, έχει μπαταρία 64 kWh, με την αυτονομία του να αγγίζει τα 482 χλμ στον κύκλο WLTP. Κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 167 χλμ/ώρα. Με ταχυφορτιστή 100 kW, η μπαταρία φορτίζει κατά 80% μέσα σε 54 λεπτά, ενώ με απλό φορτιστή 7,2 kW, απαιτούνται 6 ώρες, 10 λεπτά για την μπαταρία των 39,2 kWh και 9 ώρες και 40 λεπτά για την μπαταρία των 64 kWh. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 373 λίτρα, ενώ μειώνεται στα 332 όταν υπάρχει το καλώδιο φόρτισης.

Σχεδιαστικά διακρίνεται από την κλειστή γρίλια, τις ζάντες 17″, τον διαφορετικό μπροστά προφυλακτήρα που είναι πιο αεροδυναμικός, ενώ αλλαγές υπάρχουν και στα πλαϊνά. Στο εσωτερικό υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 7″, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα κλιματιζόμενα καθίσματα 8 κατευθύνσεων, ενώ δεν υπάρχει επιλογέας ταχυτήτων. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν δύο paddles που ρυθμίζουν το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Το αυτοκίνητο διαθέτει μια σειρά συστημάτων ασφαλείας όπως τα Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Autonomous Emergency Braking με Pedestrian Detection, Blind-Spot Detection και Rear Cross Traffic Alert.

  • kai καπως ετσι αρχιζουν τα δυσκολα για την TESLA !!!

    • Scooby r22b

      Στην Νορβηγία έχουν αρχίσει τα δύσκολα για την Tesla απο αρχές του έτους, όπου κόπηκαν οι κρατικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα άνω των 2 τόνων.

      Πριν από μερικές ημέρες μου έλεγε ένας συνάδελφος (Νορβηγός), ότι πολλοί έτρεξαν να προλάβουν την επιδότηση και τώρα τα πουλούν ως μεταχειρισμένα σε πολύ υψηλές τιμές https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=120633717 εκμεταλλευόμενοι την τιμή του οχήματος χωρίς επιδότηση.

    • xtra

      ετσι αλλαζει ο κοσμος!

    • Scooby r22b

      Συμφωνώ απόλυτα.

      Οι μεγάλες αλλαγές επιτυγχάνονται με κίνητρα.

    • xtra

      ετσι αλλαζει ο κοσμος!

  • Smartass

    Eγώ ανησυχώ για τον όμιλο. Έβγαλε Ι.D. δοκιμών;
    Εγώ πιστεύω ότι τα Ι.D. θα φάνε τρελό ζόρι όταν θαααααα βγουν στην αγορά.
    Γιατί πρέπει να αντιμετωπίσουν της ΝΙSSAN, HYUNDAI και ΤΕSLA.

  • Φωτόνιον

    Με τέτοια τιμή λογικό να ξεπουλήσει. Εξαιρετικό το βρίσκω σε όλα του. Μπράβο στη Huyndai. (Το μόνο που θα πέταγα απ το παράθυρο είναι αυτή η καταραμένη οθόνη που πετάγεται απ το πουθενά… αλλά είπαμε… ‘μόδα’ είναι θα περάσει που θα πάει….)