Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), δημοσίευσε την προκαταρκτική της έκθεση (PDF) για το θανατηφόρο δυστύχημα του Tesla Model X το οποίο τράκαρε με ενεργοποιημένο το Autopilot, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα ο οδηγός του χάσει τη ζωή του.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, το Autopilot ήταν ενεργοποιημένο, με το αυτοκίνητο να κινείτο με 120 χλμ/ώρα τη στιγμή του δυστυχήματος. Το Autopilot είχε ενεργοποιηθεί συνολικά 4 φορές μέσα στα 32 λεπτά της διαδρομής, ενώ η λειτουργία υποβοήθησης του οδηγού ήταν ενεργοποιημένη τα τελευταία 18 λεπτά και 55 δευτερόλεπτα πριν από το ατύχημα.

15 λεπτά πριν το ατύχημα, τα συστήματα του Model X ειδοποίησαν τον οδηγό με δύο οπτικές και μια ακουστική προειδοποίηση, προτρέποντας τον οδηγό να βάλει τα χέρια στο τιμόνι, αλλά αυτός δεν το έκανε.

Οκτώ δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση, το αυτοκίνητο ακολουθούσε ένα προπορευόμενο όχημα με ταχύτητα 104 χλμ/ώρα. Επτά δευτερόλεπτα πριν από το ατύχημα, το Model X άρχισε να κινείται αριστερά, ενώ συνέχισε να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα. Στα 6 δευτερόλεπτα, το Tesla δεν ακολουθούσε πλέον άλλο όχημα, ενώ ο οδηγός δεν είχε τα χέρια στο τιμόνι τα τελευταία κρίσιμα 6 δευτερόλεπτα πριν συμβεί το ατύχημα.

Τρία δευτερόλεπτα πριν συμβεί η σύγκρουση, το Tesla Model X κινούνταν με 120 χλμ/ώρα. Κατά τη σύγκρουση, το σύστημα έκτακτου φρεναρίσματος και αλλαγής κατεύθυνσης δεν ενεργοποιήθηκαν.

Μετά τη σύγκρουση με την μπαριέρα, το Tesla Model X τράκαρε με δύο άλλα αυτοκίνητα. Η μπαταρία 400-volt του αυτοκινήτου πήραν φωτιά κατά τη σύγκρουση. Η φωτιά έσβησε μέσα σε 10 λεπτά από τους πυροσβέστες, αλλά οι μπαταρίες ξαναπήραν φωτιά την ίδια μέρα, όπως και πέντε ημέρες μετά το ατύχημα.

Οι ερευνητές του NTSB καταλήγουν πως ακόμη δεν γνωρίζουν τα αίτια του δυστυχήματος και θα συνεχίσουν την έρευνα προκειμένου να τα διαπιστώσουν, ώστε στο μέλλον να αποτραπούν παρόμοια ατυχήματα.

  • xtra

    Γερο τρακαρισμα !
    Ελπιζω οι υπολοιποι να βγηκαν ζωντανοι,.
    Αυτο που παρατηρησα , ειναι με τι ακριβεια καταγραφηκαν οι κινησεις του οχηματος , αυτο μαλλον αναμενεται να αλλαξει πολλα στον τροπο που θα γινεται η σημανση ενος ατυχηματος στο μελλον…κατι σαν τα μαυρα κουτια στα αεροπλανα .
    Παρομοια φανταζομαι θα εξελιχθουν και οι ασφαλιστικες…με πριμ στους κατοχους του συστηματος και παλουκωμα στους υπολοιπους.

    Παραξενο παντως που δεν ενεργοποιηθηκαν τα φρενα , μαλλον εγινε κατι πολυ ξαφνικο.
    Καθολου παραξενο , αν ειχε παρει ο υπνος τον “οδηγο”

    • και ο ύπνος να τον είχε πάρει, το σύστημα υποτίθεται ότι μπαίνει σε διαδικασία έκακτης επιβράδυνσης, κάνει στο πλάι και σταματάει. δεν έκανε τίποτα από όλα αυτά. και δε χρειάζεται κάτι ξαφνικό. απλά είναι αποτυχημένο το μοντέλο deep learning στα αυτόνομα οχήματα. δεν προλαβαίνει να γίνει η διαβάθμιση των ερεθισμάτων προς μία συνολική εικόνα του αντικειμένου στο νευρωνικό δίκτυο του αλγορίθμου. το uber mobile που σκότωσε την ποδηλάτρια, έκανε δύο λεπτά να “αντιληφθεί” τί ήταν αυτό μπροστά του. δύο λεπτά μετά την πρόσκρουση. glorified cruise control.

    • Chris

      δεν είναι όλα τόσο απλά, αν πχ ήταν στη μεσαία λωρίδα (λέω εγώ) με 120 χλμ πρέπει να βγει 2 λωρίδες δεξιά και να επιβραδύνει, αυτό δε γίνεται τόσο εύκολα με αυτές τις ταχύτητες χωρίς να γίνει ατύχημα. Ξεκάθαρα φταίει ο οδηγός που δεν έπιασε το τιμόνι μετά από τόσες προειδοποιήσεις.

    • xtra

      εχεις τα δικια σου !
      Βασικα με 120χλμ κανεις δεν προλαβαινει (ανθρωπος , εκτος των οδηγων του group B , ισως) να κανει και πολλα , ασε που και να το κανει , δεν σημαινει οτι οι νομοι της φυσικης δεν θα παιξουν τον ρολο τους πνω στο οχημα ! χεχε
      Το βασικο ειναι οτι δεν *αξιολογησε σωστα * το συστημα οτι ο οδηγος ειναι…απων ωστε μετα τις αναπαντητες προειδοποιησεις να κανει στην ακρη μονο του…

  • death trap, rolling coffin, hade’s vehicle, suicide mobile, ludicrous instakill mode.

    • Chris

      ότι βγήκε το πιο ασφαλές SUV σε όλες τις κατηγορίες σε ενεργητική και παθητική ασφάλεια μάλλον δε σας λέει κάτι.

  • gv

    πω ρε τι ατιμο πραγμα αυτες οι μπαταριες ξαναζωντανευουν χαχα :P
    ελπιζω με τις νεες κεραμικες να λυθει το προβλημα γιατι παμε ολοταχως για δρομους γεματους με μπαταριες με ροδες και οταν βλεπεις αυτα αναρωτιεσαι αν θα γινεις ψητο μπιφτεκι μια μερα..

  • LJ

    Ανοίξανε τους ασκούς του Αιολου με το autopilot.