H BMW ανακοίνωσε πως κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους παρουσίασε πτώση 6% σ τα κέρδη της, καθώς επιβαρύνθηκαν από τις υψηλές επενδύσεις στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης αλλά και από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και τις υψηλότερες τιμές των πρώτων υλών.

Τα μετά από φόρους κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 2,08 δισ. ευρώ (2,43 δισ. δολάρια), μειωμένα κατά 6,1% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης, ενώ τα κέρδη προ φόρων και τόκων σημείωσαν πτώση 6,3% στα 2,75 δισ. ευρώ.

Το ίδιο διάστημα τα έσοδα της αυτοκινητοβιομηχανίας υποχώρησαν κατά 2,9% και διαμορφώθηκαν στα 25,02 δισ. ευρώ.

Παρά την υποχώρηση των μεγεθών της στο τρίμηνο, η εταιρεία επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις της για το σύνολο της χρήσης, καθώς προσδοκά ελαφρά άνοδο των εσόδων με στόχο τα κέρδη προ φόρων να διαμορφωθούν στα περσινά επίπεδα.

Εν τω μεταξύ, παρά τους κινεζικούς δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ, η εταιρεία εκφράζει την πεποίθησή της ότι λόγω της ζήτησης που υπάρχει για νέα μοντέλα, όπως το X7, θα μπορέσει να προσαρμόσει τις τιμές της ώστε να παραμείνει κερδοφόρα η εξαγωγή αυτοκινήτων από τις Ηνωμένες Πολιτείες προς την Κίνα.

Όπως σημείωσε η εταιρεία, έχει ήδη αυξήσει τις τιμές στα X5 και X6, ενώ ξεκίνησε την κατασκευή μερικών X5 στην Ταϊλάνδη με στόχο την αγορά της Κίνας.

Δελτίο Τύπου

Το BMW Group συνεχίζει την πορεία του και επαναδιαβεβαιώνει την πρόβλεψή του για το 2018.

Μόναχο . Το BMW Group προέβη σε σημαντικές επενδύσεις στη μελλοντική μετακίνηση κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, συνεχίζοντας την πορεία του για επικερδή επέκταση. Η αυστηρή εφαρμογή της Στρατηγικής NUMBER ONE > NEXT παίζει βασικό ρόλο, καθώς η εταιρία διαμορφώνει τη μεταμόρφωση του αυτοκινητιστικού τομέα. Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής, το BMW Group παραμένει πάντα προσηλωμένο στις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών και συνεχίζει το καινοτόμο έργο του στους τέσσερις τομείς ACES (Autonomous, Connected, Electrified & Services/Shared), που αφορούν Αυτόνομη οδήγηση, Συνδεδεμένα οχήματα, Ηλεκτροκίνηση και Υπηρεσίες/Κοινοχρησία. Το BMW Group έχει επίσης χαράξει μία αποφασιστική πορεία για το μέλλον του στην Κίνα, την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά της εταιρίας.

«Συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε πιστά την στρατηγική μας και παραμένουμε σταθερά στην πορεία μας. Προετοιμαζόμαστε με συνέπεια για να ικανοποιήσουμε τις απαιτήσεις του αύριο. Αυτή η προσέγγιση μας επιτρέπει να παραμείνουμε ένας αξιόπιστος εταίρος – που είναι και το ζητούμενο σε δύσκολες εποχές», δήλωσε ο Harald Kr ü ger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στο Μόναχο την Πέμπτη. «Το BMW Group έχει πάνω από 100 χρόνια εμπειρία στη διαχείριση της αστάθειας σε περίοδο αλλαγών. Το όραμά μας παραμένει καθαρά σε μακροπρόθεσμες προοπτικές. Είναι κρίσιμο να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι σε βασικά θέματα κερδοφορίας, ανάπτυξης και καινοτομίας για να διασφαλίσουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα και στο μέλλον».

Όπως είχε προγραμματιστεί, το BMW Group έχει αυξήσει σημαντικά τις προκαταβολικές δαπάνες για τη μελλοντική μετακίνηση. Οι δαπάνες του τομέα R & D (Έρευνα και Εξέλιξη) το πρώτο εξάμηνο του 2018 ήταν πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ υψηλότερες συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και ανήλθαν συνολικά στα 2,61 δισ. ευρώ (+13,6%). Όπως προαναφέρθηκε, οι δαπάνες R&D για το σύνολο της χρονιάς υπολογίζεται να φτάσουν στο 7% των εσόδων του Group της φετινής χρονιάς (2017: 6,2%).

Εκτός από την επιτάχυνση της παραγωγής για την υποστήριξη του λανσαρίσματος νέων μοντέλων, το BMW Group στοχεύει να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στους τομείς ηλεκτροκίνησης και αυτόνομης οδήγησης. Και στις δύο περιπτώσεις, το BMW iNEXT θα λειτουργήσει σαν τεχνολογική αιχμή του δόρατος που θέτει νέα πρότυπα. Αυτό θα παρουσιαστεί στο κοινό σαν ένα οραματικό όχημα το δεύτερο εξάμηνο του 2018 και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Dingolfing από το 2021. Το γεγονός αυτό δείχνει πόσο σημαντική είναι η Γερμανία σαν κόμβος για τις τεχνολογίες του μέλλοντος και ως κέντρο εξειδίκευσης για την ηλεκτροκίνηση.

Η δέσμευση στην Κίνα προχωρά σε νέα επίπεδο.

Τις τελευταίες εβδομάδες, το BMW Group έχει κάνει επίσης πολυάριθμα βήματα για να επεκτείνει το αποτύπωμά του και την κλίμακα της εμπορικής επιτυχίας του στην Κίνα. Το BMW Group και το Brilliance Automotive Group συνήψαν συμφωνία για επέκταση της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive (BBA) και από το 2020, για εξαγωγή του πλήρως ηλεκτρικού BMW iX 3 (που θα κατασκευάζεται από την BBA) σε αγορές εκτός Κίνας.

Όπως έχει ήδη λεχθεί, το BMW Group καλωσορίζει τη δέσμευση της Κίνας σε περαιτέρω άνοιγμα των αγορών της και την έναρξη μεταρρυθμίσεων, ανεβάζοντας το όριο ξένων συμμετοχών σε κοινοπραξίες του αυτοκινητιστικού τομέα για επιβατικά οχήματα από το 2022. Ωστόσο, είναι πολιτική του BMW Group να μην σχολιάζει δημοσίως συζητήσεις με εταίρους σε εξέλιξη.

Εκτός από την επέκταση της κοινοπραξίας BBA, το BMW Group υπέγραψε συμφωνία με τον Κινέζο κατασκευαστή Great Wall Motor για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων MINI στην Κίνα με μία κοινοπραξία 50:50. Εκτός από τα ηλεκτρικά οχήματα MINI, η κοινοπραξία “Spotlight Automotive Limited” θα κατασκευάζει επίσης ηλεκτρικά οχήματα για την Great Wall Motor. Η σύσταση της νέας εταιρίας υπόκειται στην έγκριση των αρμόδιων Κινεζικών Αρχών και την ολοκλήρωση των επιχειρηματικών διαδικασιών εγγραφής.

Το BMW Group επενδύει και στην Ευρώπη, με την προσθήκη ενός νέου εργοστασίου στην Ουγγαρία στο υπάρχον δίκτυο παραγωγής, διατηρώντας έτσι μία καλή ισορροπία παγκόσμιας παραγωγής μεταξύ Ασίας, Αμερικής και Ευρώπης. «Η απόφαση για την ανέγερση του νέου εργοστασίου υπογραμμίζει τις προοπτικές ανόδου του BMW Group», δήλωσε ο Kr ü ger. «Στο νέο εργοστάσιο θα κατασκευάζονται επίσης οχήματα με κινητήρες καύσης και ηλεκτρικά / plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης».

Το BMW Group εξελίσσεται παγκοσμίως σε μία εταιρία τεχνολογίας μετακίνησης και επεκτείνει συστηματικά την τεχνογνωσία και τις ικανότητές του στον τομέα της εξέλιξης λογισμικού. Για το σκοπό αυτό, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, το BMW Group υπέγραψε συμφωνία με την CRITICAL Software για τη δημιουργία κοινοπραξίας με την ονομασία Critical TechWorks, που υπόκειται σε έλεγχο και έγκριση από τις αρμόδιες αντιμονοπωλιακές αρχές. Το μερίδιο του BMW Group στην Critical TechWorks του εξασφαλίζει πρόσβαση στην τεχνογνωσία και τις ικανότητες μιας πολύ επιτυχημένης Ευρωπαϊκής εταιρίας ανάπτυξης λογισμικού, η οποία στη Λισαβόνα και στο Πόρτο γνωρίζει σημαντική άνοδο στον τομέα της. Από την άλλη, το BMW Group συνεχίζει να προσλαμβάνει όλο και περισσότερα άτομα στα τμήματα Τεχνολογιών Πληροφορικής (ΙΤ) και εξέλιξης λογισμικού στη Γερμανία και σε πολλές άλλες περιοχές όπου δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο.

Το BMW Group υπογραμμίζει τον ηγετικό ρόλο του στην ηλεκτροκίνηση.

Το BMW Group είναι πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, ένας τομέας όπου δραστηριοποιείται δυναμικά από τότε που λανσαρίστηκε το BMW i3, πριν από περίπου πέντε χρόνια. Μετά το λανσάρισμα του νέου BMW i8 Roadster, η προϊοντική γκάμα του BMW Group περιλαμβάνει τώρα δέκα ηλεκτρικά / plug-in υβριδικά μοντέλα. Ο αριθμός ηλεκτρικών / plug-in υβριδικών οχημάτων BMW και MINI που έχουν παραδοθεί από την αρχή της χρονιάς έχουν αυξηθεί στις 60.660 μονάδες (+42,5%), υπογραμμίζοντας τη θέση του BMW Group μεταξύ των παγκοσμίως κορυφαίων παρόχων premium ηλεκτροκίνησης. «Τηρούμε την υπόσχεσή μας για πάνω από 140.000 ηλεκτρικά / plug-in υβριδικά οχήματα φέτος», δήλωσε ο Kr ü ger. Επιπλέον, η παραγωγή του ηλεκτρικού MINI μπαταρίας θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Οξφόρδης στο τέλος του 2019, και το 2020 θα ακολουθήσει το πλήρως ηλεκτρικό BMW iX3, το οποίο θα κατασκευάζεται στο Shenyang, Κίνα. Μαζί με τα BMW iNEXT και BMW i4, το BMW Group προγραμματίζει να έχει 25 ηλεκτρικά / plug – in υβριδικά οχήματα στους δρόμους μέχρι το 2025, τα μισά από τα οποία θα είναι πλήρως ηλεκτρικά.

BMW Group σε προδιαγεγραμμένη πορεία μετά το πρώτο εξάμηνο.

Μία επιτυχημένη και σταθερά επικερδής βασική επιχειρηματική δραστηριότητα αποτελεί το στυλοβάτη του BMW Group. «Πάντα αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις σαν μία ευκαιρία να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο βαθμό το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Η προσήλωση στο στόχο και η υψηλή ευελιξία είναι η απάντησή μας σε ένα περιβάλλον δυναμικής αλλαγής», σχολίασε ο Nicolas Peter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, Χρηματοοικονομικά. «Πασχίζουμε να εξασφαλίσουμε μία συνεχή κερδοφορία για το BMW Group. Η οικονομική δύναμη και η θέση μας ως ο πιο επικερδής κατασκευαστής παγκοσμίως μας επιτρέπουν να πετύχουμε τους στόχους μας. Αυτό το ισχυρό υπόβαθρο μας παρέχει τη δυνατότητα να διαμορφώνουμε τη μελλοντική αυτοκίνηση με δικούς μας πόρους – ακόμα και σε εποχές οικονομικής αστάθειας». Ο Αυτοκινητιστικός τομέας παρήγαγε ρευστότητα (free cash flow) 1,94 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς (2017: 2,03 δισ. ευρώ -4,5%) και συνεχίζει να στοχεύει σε ένα νούμερο που θα υπερβεί τα τρία δισεκατομμύρια ευρώ για όλη τη χρονιά.

Οι παραδόσεις οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 1,8% στις 1.242.507 μονάδες (2017: 1.220.819) κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς. Τα έσοδα του Group ανήλθαν στα 47,71 δισ. ευρώ (2017: 49,69 δισ. ευρώ, ‑4,0%). Προσαρμοσμένα στις διακυμάνσεις των ισοτιμιών, τα έσοδα ήταν στο επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς (-0,3%). Εν όψει των σημαντικά υψηλότερων προκαταβολικών δαπανών που απορροφήθηκαν σε έρευνα και εξέλιξη, τα κέρδη προ φόρων και τόκων(EBIT) ανήλθαν στα 5,47 δισ. ευρώ (2017: 5,75 δισ. ευρώ, -4,8%). Στο οικονομικό αποτέλεσμα του πρώτη εξαμήνου συνέβαλε η BBA στην Κίνα με 444 εκατ. ευρώ (2017: 342 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων (EBT) ανήλθαν σε 6,03 δισ. ευρώ (2017: 6,23 δισ. ευρώ, -3.2%). Το περιθώριο EBT για το Group ήταν 12,7% (2017: 12,6%). Τοκαθαρό κέρδος του Group ανήλθε σε 4,38 δισ. ευρώ (2017: 4,49 δισ. ευρώ, -2.4%).

Οι παραδόσεις του δευτέρου τριμήνου σημείωσαν άνοδο 0,7% στις 637.878 μονάδες (2017: 633.582 μονάδες). Τα έσοδα του Group για το τρίμηνο ανήλθαν στα 25,02 δισ. ευρώ (2017: 25,76 δισ. ευρώ, -2,9%, αναπροσαρμογή ισοτιμίας +0,1%). Τα Κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) έφτασαν τα 2,74 δισ. ευρώ (2017: 2,93 δισ. ευρώ, ‑6,3%) λόγω των πολύ αυξημένων προκαταβολικών δαπανών του τομέα R&D. Τα κέρδη προ φόρων (EBT) ανήλθαν σε 2,87 δισ. ευρώ (2017: 3,05 δισ. ευρώ, -6,0%). Το περιθώριο EBT ήταν 11,5% (2017: 11,9%), πάνω από το στόχο του 10% που είχε θέσει το Group. Το καθαρό κέρδος του Group ανήλθε σε 2,08 δισ. ευρώ (2017: 2,21 δισ. ευρώ, -6,1%).

Αυτοκινητιστικός τομέας: Περιθώριο EBIT εντός εύρους στόχου.

Τα έσοδα εξαμήνου του Αυτοκινητιστικού τομέα ανήλθαν σε 41,51 δισ. ευρώ (2017: 42,16 δισ. ευρώ, -1,5%, αναπροσαρμογή ισοτιμίας +2.4%). Το EBIT του τμήματος ανήλθε σε 3,80 δισ. ευρώ (2017: 4,12 δισ. ευρώ, -7,8%), με αποτέλεσμα περιθώριο EBIT 9,2% (2017: 9,8%). Τα κέρδη προ φόρων για το διάστημα του πρώτου εξαμήνου ανήλθαν σε 4,34 δισ. ευρώ (2017: 4,67 δισ. ευρώ, -7.1%).

Με 22,19 δισ. ευρώ, τα έσοδα δεύτερου τριμήνου του αυτοκινητιστικού τομέα ήταν σε παρόμοια υψηλό επίπεδο με πέρσι (22,16 δισ. ευρώ, +0,1%, αναπροσαρμογή ισοτιμίας +3,2%). Πέρα από τις αισθητά υψηλότερες δαπάνες R&D, το EBIT του δεύτερου τριμήνου επηρεάστηκε επίσης αρνητικά από ζημιές ύψους κάποιων εκατοντάδων εκατ. ευρώ εξαιτίας συναλλαγματικών ισοτιμιών, και τις υψηλότερες τιμές πρώτων υλών. Σε μεγάλο βαθμό τα πρόσθετα κόστη αντισταθμίστηκαν από βελτιώσεις της απόδοσης. Συνολικά, το EBIT για το διάστημα των τριών μηνών ανήλθε σε 1,91 δισ. ευρώ (2017: 2,24 δισ. ευρώ, ‑14,5%), με αποτέλεσμα ένα περιθώριο EBIT για τον αυτοκινητιστικό τομέα 8,6% (2017: 10,1%), που βρίσκεται εντός του αμετάβλητου εύρους στόχου, μεταξύ 8 και 10%. Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 2,06 δισ. ευρώ (2017: 2,39 δισ. ευρώ, ‑13,8%).

Με τα εξαιρετικά αποτελέσματα πωλήσεων δεύτερου τριμήνου, το BMW Group ανεβάζει τον αριθμό τριμήνων όπου καταγράφει συνεχή άνοδο σε 35. Η αύξηση παραγωγής της BMW X 3 σε Κίνα και Ν. Αφρική θα επιτρέψει στο BMW Group να ικανοποιήσει την υψηλή ζήτηση της αγοράς για τα περίοπτα X μοντέλα του. Με την αυξημένη διαθεσιμότητα, η εταιρία εκτιμά ότι η αύξηση πωλήσεων θα επιταχυνθεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου της χρονιάς.

Η μετατροπή μοντέλων BMW σύμφωνα τη νέα διαδικασία δοκιμών WLTP προχωρά σύμφωνα με το σχέδιο και έχει ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό. Επιπλέον, περίπου 190 μοντέλα αυτή τη στιγμή ήδη πληρούν το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP, που θα ισχύσει για όλες τις νέες ταξινομήσεις από 1η Σεπτεμβρίου 2019. Η γκάμα περιλαμβάνει από συμβατικά οχήματα βενζίνης και diesel μέχρι μοντέλα BMW i, BMW iPerformance και BMW M GmbH.

Συνολικά 1.059.296 οχήματα BMW παραδόθηκαν σε πελάτες σε όλο τον κόσμο (2017: 1.038.030 μονάδες, +2,0%) κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου. Η BMW Σειρά 1 (98.396 μονάδες, +7,2%), η BMW X 1 (152.866 μονάδες, +11,8%) και η BMW Σειρά 5 (191.185 μονάδες, +14,9%) ήταν από τα πολλά μοντέλα που συνέβαλαν στην άνοδο των πωλήσεων από την αρχή της χρονιάς. Η BMW Σειρά 5 Sedan ήταν 1η στην κατηγορία business sedan το πρώτο εξάμηνο. Η βελτιωμένη διαθεσιμότητα είχε σαν αποτέλεσμα μία αλματώδη αύξηση 24,6% στις μηνιαίες παραδόσεις της BMW X 3 που έφτασαν τις 17.584 μονάδες τον Ιούνιο.

Με παγκόσμιες παραδόσεις 181.430 (+0,1%) οχημάτων MINI , το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς έφτασε τα περσινά επίπεδα ρεκόρ. Ιδιαίτερα δημοφιλές ήταν το MINI Countryman, με 48.692 παραδόσεις (+39,8%) τους πρώτους έξι μήνες.

Οι παραδόσεις Rolls – Royce το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν κατά 13,1% (1.781 μονάδες) από πέρσι. Τα μοντέλα Rolls-Royce παραμένουν σε υψηλή ζήτηση στις περισσότερες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης μιας θετικής ανοδικής τάσης στην Κίνα. Οι συνθήκες της αγοράς όμως στη Μέση Ανατολή παραμένουν ευμετάβλητες. Εκτός από τις εξαιρετικές πωλήσεις του νέου Phantom, η ζήτηση για τις εκδόσεις Black Badge των μοντέλων Dawn, Ghost και Wraith υπερβαίνει τις προσδοκίες. Η νέα Rolls-Royce Cullinan παρουσιάστηκε το Μάιο και έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής, όπως επιβεβαιώνουν και οι παραγγελίες που φτάνουν μέχρι του χρόνου.

Και οι τρεις κύριες περιοχές πωλήσεων συνέβαλαν στα υψηλά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου. Στην Ευρώπη, ο αριθμός των οχημάτων που παραδόθηκαν αυξήθηκαν ελαφρώς μέσα σε ένα χρόνο (562.102 μονάδες, +1,2%). Οι παραδόσεις του BMW Group αυξήθηκαν επίσης στην Αμερικανική ήπειρο (226.061 μονάδες, +3,9%), με όλες τις αγορές της περιοχής να σημειώνουν αύξηση του όγκου πωλήσεων το 1ο εξάμηνο του 2018 , συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ (176.570 μονάδες, +2,8%). Τα αποτελέσματα πωλήσεων στην Ασία ήταν επίσης καλύτερα για το διάστημα του εξαμήνου (423.890 μονάδες, +1,9%). Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά του BMW Group, πέτυχε ελαφρά αύξηση στις παραδόσεις (300.153 μονάδες, +2,2%).

Προϊοντική ανανέωση για το τμήμα μοτοσικλετών.

Η BMW Motorrad ανανεώνει τη γκάμα μοντέλων της σε μαζική κλίμακα το 2018, με το λανσάρισμα εννέα νέων μοντέλων. Ωστόσο, οι προσαρμογές στην παραγωγή που κρίθηκαν απαραίτητες στη φάση της αναβάθμισης, έχουν αρνητικές επιπτώσεις στις παραδόσεις. Το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, το τμήμα Μοτοσικλετών παρέδωσε συνολικά 86.975 μοτοσικλέτες και maxi-scooters (2017: 88.389 μονάδες, -1,6%). ΤαΈσοδα ανήλθαν σε 1,18 δισ. ευρώ (2017: 1,31 δισ. ευρώ, -10,1%). Τα κέρδη προ φόρων και τόκων έφτασαν τα 175 εκατ. ευρώ (2017: 229 εκατ. ευρώ, ‑23,6%), με περιθώριο EBIT 14,8% (2017: 17,4%). Τα κέρδη προ φόρων για το εξάμηνο ανήλθαν στα 174 εκατ. ευρώ (2017: 228 εκατ. ευρώ, ‑23,7%).

Συνολικά, 51.117 μονάδες (2017: 52.753, -3,1%) παραδόθηκαν σε πελάτες κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, παράγοντας έσοδα 658 εκατ. ευρώ, (2017: 695 εκατ. ευρώ, -5,3%). Τα κέρδη προ φόρων και τόκων έπεσαν στα 98 εκατ. ευρώ (2017: 104 εκατ. ευρώ, -5,8%), που αντιστοιχούν σε περιθώριο EBIT στην κατηγορία 14,9% για το τρίμηνο (2017: 15,0%). Τα κέρδη προ φόρων για το τρίμηνο ανήλθαν σε 96 εκατ. ευρώ (2017: 103 εκατ. ευρώ, -6,8%).

Σταθερά καλές επιδόσεις για το τμήμα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών.

Το τμήμα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών συνέχισε τις καλές επιδόσεις του το πρώτο εξάμηνο του 2018. Συνολικά, 932.211 (2017: 934.237; -0,2%) νέες συμβάσεις χρηματοδότησης και leasing υπογράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2018. Τοχαρτοφυλάκιο συμβάσεων με πελάτες λιανικής περιλάμβανε 5.506.901 συμβάσεις στις 30 Ιουνίου 2018 (31 Δεκεμβρίου 2017: 5.380.785 συμβάσεις, +2,3%). Τα έσοδα του τμήματος ανήλθαν σε 13,81 δισ. ευρώ (2017: 14,09 δισ. ευρώ, -2,0%). Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 1,16 δισ. ευρώ (2017: 1,18 δισ. ευρώ, -1,5%) για το διάστημα του 1ουεξαμήνου.

Συνολικά, 480.303 (2017: 468,603 / +2.5%) νέες συμβάσεις χρηματοδότησης και leasing υπογράφηκαν το δεύτερο τρίμηνο. Τα έσοδα του τμήματος ανήλθαν σε 7,141 δισ. ευρώ (2017: 7,04 δισ. ευρώ, +1,4%). Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 605 εκατ. ευρώ (2017: 589 εκατ. ευρώ, +2,7%).

Αύξηση ανθρωπίνου δυναμικού.

Το ανθρώπινο δυναμικό του BMW Group αποτελείτο από 131. 636 εργαζόμενους στο τέλος του πρώτου τριμήνου, 1,3% επιπλέον από όσο στις 31 Δεκεμβρίου 2017. Το Group συνεχίζει την στρατολόγηση ικανών επαγγελματιών και ειδικών πληροφορικής σε τομείς του μέλλοντος όπως ψηφιοποίηση, αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτροκίνηση.

Το BMW Group επαναδιαβεβαιώνει τους στόχους του για το οικονομικό έτος 2018.

Το BMW Group είναι σίγουρο ότι θα πετύχει τους στόχους του για το τρέχον οικονομικό έτος – κυρίως, χάρη στις ισχυρές μάρκες του, την ελκυστική προϊοντική γκάμα και την πεποίθηση ότι οι διεθνείς αυτοκινητιστικές αγορές θα συνεχίσουν την γενικότερη ανοδική τάση τους. Αυτοί οι ευνοϊκοί παράγοντες αντισταθμίζονται από τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα προκαταβολικών δαπανών για νέες τεχνολογίες, τον έντονο ανταγωνισμό και τις αυξανόμενες δαπάνες προσωπικού. Το παγκόσμιο πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον αναμένεται να παραμείνει ρευστό.

Το BMW Group επαναδιαβεβαιώνει τους στόχους του για όλη τη χρονιά. Οι παραδόσειςκαι τα έσοδα του Αυτοκινητιστικού τομέα, προβλέπεται να αυξηθούν ελαφρώς και να φτάσουν σε νέα ύψη το 2018. Τα κέρδη προ φόρων του Group αναμένεται να είναι τουλάχιστον στο επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς. Το περιθώριο EBIT υπολογίζεται να παραμείνει στο εύρος στόχου μεταξύ 8 και 10% για τον Αυτοκινητιστικό τομέα.

Σε σχέση με την προγραμματισμένη συγχώνευση υπηρεσιών μετακίνησης, το BMW Group ανακοίνωσε ότι – εάν εγκριθεί από τις αντιμονοπωλιακές αρχές τη φετινή χρονιά – η ίδρυση της κοινοπραξίας θα έχει εφάπαξ επίδραση στην αξία και τα κέρδη, κάτι που επιφέρει μία αναπροσαρμογή στις προβλέψεις. Υπό αυτές τις συνθήκες, τα κέρδη τουGroup προ φόρων για το 2018 θα είναι ελαφρώς υψηλότερα σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Το αποτέλεσμα που περιγράφεται παραπάνω δεν θα έχει καμία επίδραση στο περιθώριο EBIT του Αυτοκινητιστικού τομέα.

Οι προβλέψεις για την τρέχουσα χρονιά προϋποθέτουν ότι οι παγκόσμιες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες δεν θα αλλάξουν σημαντικά.

BMW Group – επισκόπηση 1ο εξάμηνο 2018 1ο εξάμηνο 2017 Διαφορά %
Παραδόσεις σε πελάτες        
Αυτοκίνητα μονάδες 1.242.507 1.220.819 1,8
Από: BMW μονάδες 1.059.296 1.038.030 2,0
MINI μονάδες 181.430 181.214 0,1
Rolls-Royce μονάδες 1.781 1.575 13,1
Μοτοσικλέτες μονάδες 86.975 88.389 -1,6
         
Ανθρώπινο δυναμικό 1 (συγκριτικά με 31.12.2017) 131.636 129,932 1,3
         
Περιθώριο EBIT Αυτοκινήτων3 % 9,2 9,8 -0,6% μονάδες
Περιθώριο ΕΒΙΤ Μοτοσικλετών3 % 14,8 17,4 -2,6% μονάδες
Περιθώριο EBT, BMW Group 3 % 12,7 12,6 +0,1 % μονάδες
         
Έσοδα 3 Δισ. ευρώ 47,71 49,69 -4,0
από: Αυτοκίνητα3 Δισ. ευρώ 41,51 42,16 -1,5
Μοτοσικλέτες3 Δισ. ευρώ 1,18 1,31 -10,1
Χρημ/οικονομικές Υπηρεσίες Δισ. ευρώ 13,81 14,09 -2,0
Λοιπές εγγραφές Εκ. ευρώ 3 3
Διαγραφές3 Δισ. ευρώ -8,80 -7,88 -11,6
         
Κέρδη προ φόρων & τόκων ( EBIT ) 3 Δισ. ευρώ 5,47 5,75 -4,8
από: Αυτοκίνητα3 Δισ. ευρώ 3,80 4,12 -7,8
Μοτοσικλέτες3 Εκ. ευρώ 175 229 -23,6
Χρημ/οικονομικές Υπηρεσίες Δισ. ευρώ 1,17 1,19 -1,3
Λοιπές εγγραφές Εκ. ευρώ 16 12 33,3
Διαγραφές3 Εκ. ευρώ 312 199 56,8
         
Κέρδη προ φόρων (EBT) 3 Δισ. ευρώ 6,03 6,23 -3,2
από: Αυτοκίνητα3 Δισ. ευρώ 4,343 4,67 -7,1
Μοτοσικλέτες3 Εκ. ευρώ 174 228 -23,7
Χρημ/οικονομικές Υπηρεσίες Δισ. ευρώ 1,16 1,18 -1,5
Λοιπές εγγραφές Εκ. ευρώ 78 19
Διαγραφές3 Εκ. ευρώ 277 131
         
Φόροι εισοδήματος 3 Δισ. ευρώ -1,64 -1,74 5,7
Καθαρό κέρδος 3,4 Δισ. ευρώ 4,38 4,49 -2,4
Κέρδη ανά μετοχή2 , 3 6,60/6,61 6,79/6,80 -2,8/-2,8

1 Τα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνουν συμβάσεις εργασίας σε κατάσταση ‘αδράνειας’, υπαλλήλους σε προ- συνταξιοδοτικό καθεστώς, διακανονισμούς μερικής απασχόλησης και χαμηλόμισθους υπαλλήλους

2 Κέρδη ανά κοινή/προνομιούχο μετοχή

3 Οι τιμές 2017 προσαρμόστηκαν σύμφωνα με το IFRS 15 – βλέπε σημείωση [5] στην αναφορά τριμήνου.

4 Τιμή 2018 περιλ. -7 εκατ. ευρώ από διακοπή εργασιών

BMW Group – επισκόπηση 2ο τρίμηνο 2018 2ο τρίμηνο 2017 Διαφορά %
Παραδόσεις σε πελάτες        
Αυτοκίνητα μονάδες 637.878 633.582 0,7
Από: BMW μονάδες 541.849 534.585 1,4
MINI μονάδες 95.055 98.155 -3,2
Rolls-Royce μονάδες 974 842 15,7
Μοτοσικλέτες μονάδες 51.117 52.753 -3,1
         
Ανθρώπινο δυναμικό 1 (συγκριτικά με 31.12.2017) 131.636 129.932 1,3
         
Περιθώριο EBIT Αυτοκινήτων3 % 8,6 10,1 -1,5 % μονάδες
Περιθώριο ΕΒΙΤ Μοτοσικλετών3 % 14,9 15,0 -0,1 % μονάδες
Περιθώριο EBT, BMW Group 3 % 11,5 11,9 -0,4 % μονάδες
         
Έσοδα 3 Δισ. ευρώ 25,02 25,76 -2,9
από: Αυτοκίνητα3 Δισ. ευρώ 22,19 22,16 0,1
Μοτοσικλέτες3 Εκ. ευρώ 658 695 -5,3
Χρημ/οικονομικές Υπηρεσίες Δισ. ευρώ 7,14 7,04 1,4
Λοιπές εγγραφές Εκ. ευρώ 1 1
Διαγραφές3 Δισ. ευρώ -4,96 -4,14 -20,0
         
Κέρδη προ φόρων & τόκων ( EBIT )3 Δισ. ευρώ 2,74 2,93 -6,3
από: Αυτοκίνητα3 Δισ. ευρώ 1,91 2,24 -14,5
Μοτοσικλέτες3 Εκ. ευρώ 98 104 -5,8
Χρημ/οικονομικές Υπηρεσίες Εκ. ευρώ 607 588 3,2
Λοιπές εγγραφές Εκ. ευρώ 7 8 -12,5
Διαγραφές3 Εκ. ευρώ 115 -12
         
Κέρδη προ φόρων (EBT) 3 Δισ. ευρώ 2,87 3,05 -6,0
από: Αυτοκίνητα3 Δισ. ευρώ 2,06 2,39 -13,8
Μοτοσικλέτες3 Εκ. ευρώ 96 103 -6,8
Χρημ/οικονομικές Υπηρεσίες Εκ. ευρώ 605 589 2,7
Λοιπές εγγραφές Εκ. ευρώ 8 23 -65,2
Διαγραφές3 Εκ. ευρώ 102 -48
         
Φόροι εισοδήματος 3 Εκ. ευρώ -784 -841 6,8
Καθαρό κέρδος 3,4 Δισ. ευρώ 2,08 2,21 -6,1
Κέρδη ανά μετοχή2 , 3 3,13/3,14 3,34/3,35 -6,3/-6,3

1 Τα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνουν συμβάσεις εργασίας σε κατάσταση ‘αδράνειας’, υπαλλήλους σε προ- συνταξιοδοτικό καθεστώς, διακανονισμούς μερικής απασχόλησης και χαμηλόμισθους υπαλλήλους

2 Κέρδη ανά κοινή/προνομιούχο μετοχή

3 Οι τιμές 2017 προσαρμόστηκαν σύμφωνα με το IFRS 15 – βλέπε σημείωση [5] στην αναφορά τριμήνου.

4 Τιμή 2018 περιλ. -7 εκατ. ευρώ από διακοπή εργασιών

  • gv

    ε μετα απο τοσα χρονια που παει τρενο και σπαει το ενα ρεκορ μετα το αλλο λογικο ειναι να εχει μια μικρη πτωση ειδικα με τις επενδυσεις που χρειαζονται για τη νεα εποχη της αυτοκινησης οπως τα ηλεκτρικα,τις μπαταριες και αναπτυξη πλατφορμων οπως το car-sharing..