Πριν δέκα μήνες, η Tesla παρουσίασε το νέο Roadster και σόκαρε τους πάντες με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και τα νούμερα επιδόσεων. Η Tesla έχει αποδείξει με τα Model 3, Model S και Model X ότι μπορεί να βγάλει στην αγορά αυτοκίνητα που δεν έχουν ανταγωνισμό σε ότι έχει να κάνει στην επιτάχυνση στην ευθεία.

Έτσι, όταν ανακοινώνει ότι το νέο Roadster θα κάνει το 0-96 χλμ/ώρα σε 1,9 δευτ. το 0-160 χλμ/ώρα σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα, το 400αρι σε 8,8 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα άνω των 402 χλμ/ώρα, τότε όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές θα πρέπει να γυαλίζουν από τώρα τα κιάλια τους.

Ο Christian von Koenigsegg έχει αναμφισβήτητα από τα πιο γρήγορα hypercar και στην αγορά και σε πρόσφατη συνέντευξη στο φετινό Pebble Beach μίλησε για το νέο Tesla Roadster, δηλώνοντας με μεγάλες δόσεις ειλικρίνειας:

Είχαμε το μέλλον μας χαρτογραφημένο και στη συνέχεια ακούσαμε για το νέο Tesla Roadster και τις εξωφρενικές τιμές επιτάχυνσης και σκεφτήκαμε ότι τώρα μας πέταξε το γάντι. Σκεφτήκαμε αρχικά πως “αυτό δεν είναι ΟΚ”. Αναρωτηθήκαμε αν είναι δυνατό και ναι, είναι. Στη συνέχεια σκεφτήκαμε: “Πως θα το αντιμετωπίσουμε; Αυτό είναι ντροπιαστικό”. Σε δύο ημέρες είχαμε σκεφτεί μερικά πράγματα. Ο απλούστερος τρόπος για εμάς συνδυάζει την άμεση κίνηση με τον υβριδισμό που έχουμε σε διαφορετική μορφή με την τεχνολογία του κινητήρα FreeValve, σε μια περίεργη διάταξη.

Συνεχίζοντας, ο ιδιοκτήτης και CEO της Koenigsegg θέλησε να επαναλάβει για μία ακόμα φορά την άποψή του ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης εξακολουθούν να είναι «ζωντανοί» αποτελώντας ενεργό κομμάτι του μέλλοντος της εταιρείας του, τονίζοντας:

Αυτό που βλέπουμε με τους κινητήρες μας είναι ότι απλώς έχουμε ξύσει την επιφάνεια αυτού που μπορούμε να επιτύχουμε. Ακολουθεί ένα παράδειγμα: αν αγνοήσουμε την κατανάλωση καυσίμου για μια στιγμή… έχουμε έναν αρκετά υψηλό λόγο συμπίεσης για το τούρμπο V8 μας – 9.5:1 με πίεση 1,6 bar. Αν ρίξουμε τη συμπίεση στο 8,8:1, θα μπορούσαμε να αυξήσουμε την πίεση στα 2,2 bar, που είναι άλλοι 600 ίπποι, και αυτό χωρίς να ασκήσουμε μεγαλύτερη πίεση στον κινητήρα μας. Και η κατανάλωση θα αυξανόταν μόνο 5%.

  • Αλέξανδρος

    Ωραίος. Δεν άρχισε τις κλάψες “ναι αλλα εμείς ήχο και εμπειρία και πραγματικοί άντρες και παντελόνια”

  • Yiannis P

    Γενικά εμένα μου αρέσουν τα ηλεκτρικά, γιατί μου αρέσει η τεχνολογία γενικότερα, αλλά μέχρι το απλό model 3. Ηλεκτρικά μεγάλων επιδόσεων όμως όχι. Ο ήχος είναι μεγάλο κομμάτι ενός τέτοιου αυτοκινήτου και χωρίς αυτόν χάνει πολύ.

  • xtra

    Αυτος είναι πραγματικός επαγγελματίας, αυτοδημιουργήτος.
    Ξερει να βλεπει και δεν ειναι ξιπασμενος σαν κατι αλλες ντιβες του χωρου.

  • Christos Dimou

    Κάτι δεν πάει καλά στην μετάφραση . Δεν γίνεται να αυξησεις την ιπποδύναμη κατά 600 άλογα αλλά την κατανάλωση κατά 5%. Μάλλον η ενεργειακή αποδοτικοτητα, θα μειωνοταν κατά 5%.

    • anagnwsths

      Ο παπάτζας της χρονιάς ο mr Koenigsegg. Ακόμη χειρότερο είναι το “και αυτό χωρίς να ασκήσουμε μεγαλύτερη πίεση στον κινητήρα μας” . 600 επιπλέον άλογα χωρίς να επιβαρυνθεί ο κινητήρας των 1600cc διάταξης V

    • charris

      5.0L V8 με 1.6 over… το λες και κοιμάται…..

    • DJ_D

      Μέγιστη πίεση καύσης εννοεί. Μάλλον.

    • DJ_D

      “And it would only consume about five per cent more fuel,” he adds.

    • kostas

      το 2003 οι κινητηρες της φ1 ειχαν 800-900 αλογα και ηθελαν 180 κιλα καυσιμου. τωρα θελουν 100 κιλα καυσιμου και εχουμε μεγαλυτερη αποδοση, 950-1000 αλογα.

    • Christos Dimou

      Το 2003 η απόδοση των ατμοσφαιρικών στις 18,000 σαλ ήταν δεν ήταν 28%. Σήμερα με τους μηχανισμούς ανάκτησης ενέργειας και με τις στροφές ως τις 11,000 σαλ φτάνουμε το 50%.

      Εδώ δεν μιλά για αλλαγή κινητήρα. Μιλά να μειώσει την συμπίεση (και να μειώσει κατά αυτόν τον τρόπο την απόδοση) και παρόλα αυτά να βγάλει με μόλις 5% παραπάνω καύσιμο +600 άλογα.

      “…Αυτό που βλέπουμε με τους κινητήρες μας είναι ότι απλώς έχουμε ξύσει την επιφάνεια αυτού που μπορούμε να επιτύχουμε. Ακολουθεί ένα παράδειγμα: αν αγνοήσουμε την κατανάλωση καυσίμου για μια στιγμή… έχουμε έναν αρκετά υψηλό λόγο συμπίεσης για το τούρμπο V8 μας – 9.5:1 με πίεση 1,6 bar. Αν ρίξουμε τη συμπίεση στο 8,8:1, θα μπορούσαμε να αυξήσουμε την πίεση στα 2,2 bar, που είναι άλλοι 600 ίπποι, και αυτό χωρίς να ασκήσουμε μεγαλύτερη πίεση στον κινητήρα μας. Και η κατανάλωση θα αυξανόταν μόνο 5%….”

      Ε κάτι δεν πάει καλά.. :)

    • Christos Dimou

      Το 2003 η απόδοση των ατμοσφαιρικών στις 18,000 σαλ ήταν δεν ήταν 28%. Σήμερα με τους μηχανισμούς ανάκτησης ενέργειας και με τις στροφές ως τις 11,000 σαλ φτάνουμε το 50%.

      Εδώ δεν μιλά για αλλαγή κινητήρα. Μιλά να μειώσει την συμπίεση (και να μειώσει κατά αυτόν τον τρόπο την απόδοση) και παρόλα αυτά να βγάλει με μόλις 5% παραπάνω καύσιμο +600 άλογα.

      “…Αυτό που βλέπουμε με τους κινητήρες μας είναι ότι απλώς έχουμε ξύσει την επιφάνεια αυτού που μπορούμε να επιτύχουμε. Ακολουθεί ένα παράδειγμα: αν αγνοήσουμε την κατανάλωση καυσίμου για μια στιγμή… έχουμε έναν αρκετά υψηλό λόγο συμπίεσης για το τούρμπο V8 μας – 9.5:1 με πίεση 1,6 bar. Αν ρίξουμε τη συμπίεση στο 8,8:1, θα μπορούσαμε να αυξήσουμε την πίεση στα 2,2 bar, που είναι άλλοι 600 ίπποι, και αυτό χωρίς να ασκήσουμε μεγαλύτερη πίεση στον κινητήρα μας. Και η κατανάλωση θα αυξανόταν μόνο 5%….”

      Ε κάτι δεν πάει καλά.. :)

  • ΑΛΕΞΗΣ

    Μπορούν να κάνουν και τα 0-100 σε μισό δευτερόλεπτο αλλά το βενζινοκίνητο που έχω ποιο πολύ καυλωτικό ήχο έχει..