Ο εμπορικός πόλεμος που έχει ξεκινήσει ο Donald Trump είχε έντονες επιπτώσεις στα κέρδη της Ford, καθώς σύμφωνα με τον Jim Hackett, CEO της Μπλε Οβάλ εταιρίας, οι δασμοί σε αλουμίνιο και χάλυβα έχουν ήδη προκαλέσει μεγάλη στέρηση κερδών.

Οι δασμοί στα μέταλλα μας στέρησαν κέρδη περίπου 1 δισ. δολαρίων και η ειρωνεία είναι πως πλέον κατευθύνουμε το μεγαλύτερο μέρος από αυτά στις ΗΠΑ

δήλωσε σε συνέντευξή του ο Hackett, προειδοποιώντας μάλιστα πως αν η κατάσταση αυτή κρατήσει περισσότερο, τότε θα υπάρξει μεγαλύτερη ζημιά.

Αυτό που καλούμε την κυβέρνηση μας να κάνει, είναι να καταλήξει γρήγορα σε μια συμφωνία,

συμπλήρωσε ο Hackett. Παρόλο που η μεγαλύτερη ποσότητα αλουμινίου και χάλυβα που αγοράζει η Ford προέρχεται από Αμερικανούς παραγωγούς, οι δασμοί ασκούν ανοδικές πιέσεις στην εγχώρια αγορά, εξήγησε ο CEO της Ford. Συγκεκριμένα, η Ford αγοράζει το 95% του χάλυβα και το 98% του αλουμινίου της από προμηθευτές της στις ΗΠΑ.

Η Ford και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επικρίνει την εμπορική πολιτική του Αμερικανού προέδρου. Τον περασμένο μήνα, ο πρόεδρος της Ford για τις διεθνείς αγορές, περιέγραψε τους δασμούς στο χάλυβα και στο αλουμίνιο ως “ένα σημαντικό αντίθετο άνεμο για εμάς”. Λίγες εβδομάδες αργότερα, η δεύτερη μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ακύρωσε τα σχέδια της για την εισαγωγή του Focus Active στις ΗΠΑ από την Κίνα.

Οι αναλυτές εκτιμούν μείωση 29% των κερδών για τη Ford φέτος, με την αυτοκινητοβιομηχανία να έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια αναδιάρθρωσης ύψους 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων, προκειμένου να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους της, καθώς και να επενδύσει σε ηλεκτρική και αυτόνομη τεχνολογία αυτοκινήτων.

Νωρίτερα φέτος, η Ford δήλωσε ότι δεν θα αυξήσει τις τιμές των μοντέλων της “σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την επιχειρηματική της δυναμική“, κίνηση που αντιμετωπίστηκε ως θετική, μιας και σχεδόν πάντα το αυξημένο κόστος παραγωγής, μεταφέρεται στον καταναλωτή.