Σύμφωνα με δημοσίευμα του Associated Press, περισσότεροι από 200 κατασκευαστές, όπως η Volkswagen, η Ford, η General Motors, η BMW, η Mercedes, η GM, η Nissan, η Mitsubishi, η Nio και η Tesla, υποβάλλουν στην κινεζική κυβέρνηση τις ακριβείς τοποθεσίες των ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν πουλήσει στη χώρα.

Σύμφωνα με την ισχύουσα κινέζικη νομοθεσία που διέπει τα οχήματα εναλλακτικής ενέργειας, οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να “στέλνουν” συνεχώς πληροφορίες σχετικά με τη θέση και “δεκάδες άλλα σημεία δεδομένων σε κυβερνητικά υποστηριζόμενα κέντρα παρακολούθησης”, αναφέρει το AP, με τους ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων αυτοκινήτων να μην γνωρίζουν το παραμικρό.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρουν πως αναγκάζονται να αποστέλλουν τα συγκεκριμένα δεδομένα προκειμένου να συμμορφώνονται με τους τοπικούς νόμους, οι οποίοι ισχύουν μόνο για οχήματα εναλλακτικής ενέργειας. Οι Κινέζοι αξιωματούχοι δηλώνουν ότι τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για αναλύσεις για τη βελτίωση της δημόσιας ασφάλειας, τη διευκόλυνση της βιομηχανικής ανάπτυξης και τον προγραμματισμό των υποδομών, όπως και την πρόληψη της απάτης στα προγράμματα επιδοτήσεων.

Η Κίνα είναι η μοναδική χώρα του κόσμου που καταγράφει και συλλέγει τέτοια δεδομένα, με το δημοσίευμα να αναφέρει πως η κυβέρνηση γνωρίζει ανά πάσα στιγμή την θέση του αυτοκινήτου, την μάρκα, το μοντέλο, τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει, αλλά και την στάθμη φόρτισης της μπαταρίας. Οι κινεζικές αρχές θέλοντας να μειώσουν τις αντιδράσεις, δηλώνουν πως δεν μοιράζονται τα δεδομένα με την αστυνομία, τους εισαγγελείς ή τα δικαστήρια, μιας και τα χρησιμοποιούν μονάχα για τους άνωθεν σκοπούς.