Το Audi PB18 e-tron στη παραγωγή

Σχετικά άρθρα

Τον περασμένο Αύγουστο η Audi στο περιθώριο του Pebble Beach παρουσίασε το PB18 e-tron concept και τώρα, ο Bram Schot, o νέος πρόεδρος και CEO της Audi, έχει δώσει το πράσινο φως προκειμένου το πρωτότυπο να περάσει στη παραγωγή.

Συγκεκριμένα μόλις 50 μονάδες θα κατασκευάσει η Audi, τα οποία θα είναι ίδια με το πρωτότυπο, μιας και η γερμανική εταιρία θα κάνει ελάχιστες αλλαγές. Το όνομα του ωστόσο θα αλλάξει και ο Schot δεν αποκάλυψε το πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή του μοντέλου.

Το PB18 e-tron είναι ένα σπορ ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων, ακολουθώντας την παραδοσιακή διάταξη ενός σπορ αυτοκινήτου που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και με κατάλληλη τοποθέτηση των μπαταριών, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και μπροστά από τον πίσω άξονα προς όφελος της οδηγικής απόλαυσης.

Η χρήση αλουμινίου, ανθρακονημάτων και πολυσυνθετικών υλικών διασφαλίζει ένα πολύ ελαφρύ πλαίσιο, με το βάρος του να μην ξεπερνά τα 1.500 κιλά, όταν το μήκος του αμαξώματος του PB18 e-tron φτάνει τα 4,53 μέτρα, το πλάτος τα 2 μέτρα και το ύψος τα μόλις 1,15 μέτρα.

Το πιο ενδιαφέρον ίσως σημείο του Audi PB18 e-tron είναι η θέση οδήγησης. Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί με τη θέση οδήγησης (κάθισμα, τιμόνι, πεντάλ, πίνακας οργάνων) στο κέντρο, όπως ακριβώς σε ένα μονοθέσιο αγωνιστικό. Επειδή όμως στόχος των σχεδιαστών και των μηχανικών ήταν και η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, δόθηκε η δυνατότητα μετακίνησης της θέσης οδήγησης από το κέντρο προς το πλάι, σε “παραδοσιακή” διάταξη αυτοκινήτου δρόμου.

Αυτή η μετακίνηση είναι πολύ εύκολη και γίνεται από τον ίδιο τον οδηγό σε ελάχιστο χρόνο. Στη περίπτωση αυτή υπάρχει χώρος και για συνεπιβάτη, με το κάθισμά του και τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων να αποκαλύπτονται από μία θέση αποθήκευσης στο δάπεδο του οχήματος.

Παραμένει άγνωστο το αν η έκδοση παραγωγής θα διαθέτει το κάθισμα στο κέντρο, ή θα επιλεχθεί η πιο συμβατική λύση με την θέση οδήγησης στα αριστερά ή στα δεξιά.

Μηχανικά, το Audi PB18 e-tron διαθέτει τρεις ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες: έναν μπροστά και δύο πίσω, που κινούν ξεχωριστά τον κάθε τροχό, ώστε το Audi PB18 e-tron να έχει μία αυθεντική quattro μετάδοση. Στον μπροστινό άξονα η ισχύς φτάνει τα 150 kW (204 άλογα), όταν στον πίσω η συνδυασμένη φτάνει τα 350 kW (476 άλογα). Συνδυαστικά, η μέγιστη απόδοση φτάνει τα 500 kW (680 άλογα) και με λειτουργία (boosting) ο οδηγός έχει προσωρινά στην διάθεσή του 570 kW (775 άλογα). Η ροπή αγγίζει τα 830 Nm, κάτι που χαρίζει επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα!

Η υγρόψυκτη μπαταρία στερεού τύπου έχει χωρητικότητα 95 kWh, και με μία φόρτιση προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων WLTP. Το Audi PB18 e-tron έχει σχεδιαστεί για φόρτιση στα 800 volts, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες του σε περίπου 15 λεπτά της ώρας. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης μέσω του Audi Wireless Charging (AWC) που συμπεριλαμβάνει μία επαγωγική πλάκα δαπέδου.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα