Ο οργανισμός Insurance Institute For Highway Safety (IIHS) είναι ο αντίστοιχος οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης στην Αμερική, όπως ο Euro NCAP που έχουμε στην Ευρώπη.
Ο IIHS πρόσφατα δοκίμασε τα 11 δημοφιλή pickups στο side small-overlap crash test για την πλευρά του συνοδηγού. Πρόκειται για τα Ford F-150, Chevrolet Colorado, Chevrolet Silverado 1500, GMC Canyon, GMC Sierra 1500, Honda Ridgeline, Nissan Frontier, Nissan Titan, Ram 1500 (κατασκευής μετά τον Ιούλιο του 2018), Toyota Tacoma και Toyota Tundra.
Όλα τα pickup πήραν Good βαθμολογία στο side small-overlap crash test από την μεριά του οδηγού, εκτός από τα Frontier και Tundra που βαθμολογήθηκαν με Marginal (οριακή) βαθμολογία.
Από την πλευρά του συνοδηγού μόνο τα Ford F-150, Nissan Titan και Ram 1500 βαθμολογήθηκαν ως Good. Τα Honda Ridgeline και Toyota Tacoma βαθμολογήθηκαν ως Acceptable, τα Chevrolet Colorado, Chevrolet Silverado, GMC Canyon, GMC Sierra 1500 και Nissan Frontier πήραν βαθμολογία Marginal, ενώ το Toyota Tundra ήταν το μοναδικό που πήρε βαθμολογία Poor.
Το Honda Ridgeline είναι το μοναδικό pickup που κερδίσει την ανώτατη βαθμολογία Top Safety Pick, μιας και είναι το μοναδικό pickup που τα φώτα του αξιολογήθηκαν ως Good.
Τι είναι όμως το side small-overlap crash test; Πρόκειται για μια δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης, που εξετάζει το πως συμπεριφέρονται τα αυτοκίνητα όταν τρακάρουν με 64 χλμ/ώρα με το 25% της μετόπης τους πάνω σε μια μπαριέρια ύψους 1,5 μέτρου. Το τεστ αρχικά, επικρίθηκε από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά τις έχει κάνει να προσφέρουν στην αγορά ασφαλέστερα αυτοκίνητα.