Ο οργανισμός Insurance Institute For Highway Safety (IIHS) είναι ο αντίστοιχος οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης στην Αμερική, όπως ο Euro NCAP που έχουμε στην Ευρώπη. Ο IIHS πρόσφατα ανακοίνωσε πως το διάσημο πλέον side small-overlap crash test έγινε πιο δύσκολο, μιας και εκτός από την πλευρά του οδηγού, πλέον θα διεξάγει το τεστ και από την πλευρά του συνοδηγού, αφού έχει διαπιστώσει, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προχωρήσει στην ενίσχυση μονάχα της πλευράς του οδηγού.

Τι είναι όμως το συγκεκριμένο τεστ; Πρόκειται για μια δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης, που εξετάζει το πως συμπεριφέρονται τα αυτοκίνητα όταν τρακάρουν με 64 χλμ/ώρα με το 25% της μετόπης τους πάνω σε μια μπαριέρια ύψους 1,5 μέτρου. Το τεστ αρχικά, επικρίθηκε από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά τις έχει κάνει να προσφέρουν στην αγορά ασφαλέστερα αυτοκίνητα.

Ο IIHS διεξήγαγε τη συγκεκριμένη δοκιμή σε επτά SUV και μόνο το Hyundai Tucson πήρε βαθμολογία “Good”. Τα Toyota RAV4, Nissan Rogue και Subaru Forester υπέστησαν σημαντικές ζημιές στη πλευρά του συνοδηγού, ενώ τα Buick Encore, Honda CR-V και Mazda CX-5 βαθμολογήθηκαν ως “Acceptable”. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν καλύτερη ασφάλεια στους οδηγούς σε σχέση με τους συνοδηγούς.

  • georgekaras

    Πρεπει να τους κυνηγαμε απο πισω μια ζωη α ρε κολοεταιριες

  • xtra

    ειναι απιστευτοι , πραγματικα !
    ενα κομματι σιδερο με το αντιστροφο σχεδιο θα εφτιαχναν…και θα το πουλουσαν και στις αγορες με τα δεξιοτιμονα…
    Ελεος

  • Smartass

    Oι Hyundai είναι μπροστά από τις εξελίξεις.
    Ρητορικά ερωτήματα:
    α. Πόσο παραπάνω θα ανέβαζε το κόστος η ενίσχυση της πλευράς του συνοδηγού στις φάμπρικες παραγωγής αυτοκινήτων;
    β. Κατά την μετακύλιση του επιπλέον κόστους στην τιμή λιανικής του αυτοκίνητο
    πόσο θα αυξάνονταν αυτή;;

  • LJ

    Κοιτα εδω κατι αλητες ρε!!! Δεν ηξερα οτι γινεται μονο στην πλευρα του οδηγου και γι αυτο βρηκαν ευκαιρια οι εξυπνοι να μειωσουν το κοστος.

    Μπραβο στην Hyundai!!!

  • Bon Viveur

    Ωραία, το επόμενο αμάξι μου θα είναι ένα RAV4 του 15 και θα έχω σαν συνοδηγό την πεθερά μου.. ;)

  • Giannisk

    Δεν θυμάμαι που το είχα σχολιάσει αλλά είχα την άποψη ότι οι εταιρείες φτιάχνουν έτσι τα αυτοκίνητα ώστε να γράφουν καλές βαθμολογίες στα crash tests. Τελικά επιβεβαιώθηκα έστω και εν μέρη και θα με ενδιαφέρει πολύ να δω τις αντίστοιχες δοκιμές σε ευρωπαικά μοντέλα.

  • Mika

    Κανουν τη μινιμουμ δουλεια που χρειαζεται για να περνανε τα τεστς!