Πριν δύο ημέρες διέρρευσαν μερικές φωτογραφίες της έκδοσης παραγωγής του Xceed, και παρακάτω θα διαβάσεις μερικές παγκόσμιες αποκλειστικές πληροφορίες που κατορθώσαμε να συλλέξουμε στο Autoblog.gr.

Όπως ξέρεις, το XCeed αποτελεί την τέταρτη έκδοση αμαξώματος του Ceed και θα διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο στην γκάμα της Kia στην Ευρώπη. Καταρχήν το νέο μοντέλο των Κορεατών τοποθετείται στην C-SUV κατηγορία και σύμφωνα με την εταιρία κύριοι ανταγωνιστές του θα είναι το Nissan Qashqai, το Renault Kadjar, το Toyota C-HR και το VW T-Roc, καθώς επίσης και το Ford Focus Active.

Αντιθέτως, όμως, με το τελευταίο, όπου η Ford επέλεξε την εύκολη λύση της απλής αύξησης της απόστασης από το έδαφος και της τοποθέτησης μερικών πλαστικών προστατευτικών, η Kia με το Xceed προσφέρει ένα εντελώς διαφορετικό -σχεδιαστικά- μοντέλο. Αρχικά, αυτή τη στρατηγική από την κορεάτικη εταιρία την είδαμε με το νέο ProCeed, το οποίο είναι η αντίστοιχη έκδοση της CLA Shooting Brake (σε σχέση με την A-Class). Το ίδιο συμβαίνει και με το Xceed, το οποίο έχει αρκετά διαφορετικό χαρακτήρα και εμφάνιση σε σχέση με το 5-θυρο hatchback μοντέλο, όπως ακριβώς συμβαίνει με το Stonic και το Rio, και όπως με τη GLA της Mercedes.

Μπορεί η C-SUV κατηγορία να μην παρουσιάζει την αλματώδη ανάπτυξη της B-SUV, δεν παύει όμως να έχει ένα πολύ σημαντικό μερίδιο αγοράς, που το 2018 αντιστοιχούσε στο 16% της συνολικής αγοράς με 2,9 εκατομμύρια μονάδες. Αυτό αναμένεται να φτάσει το 18% με σχεδόν 3,5 εκατομμύρια μονάδες το 2023-2024.

Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του μοντέλου θα γίνουν στα τέλη Ιουνίου ή αρχές Ιουλίου, για να κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στις 10 Σεπτεμβρίου στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Η δυναμική δημοσιογραφική παρουσίαση του θα πραγματοποιηθεί αμέσως μετά την γερμανική έκθεση, με το λανσάρισμα του να ξεκινά στην Ευρώπη και στην Ελλάδα τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Όπως προανέφερα, το XCeed είναι πολύ σημαντικό μοντέλο για την Kia, με το οποίο αναμένει να αυξήσει αρκετά τον όγκο των πωλήσεων της στην Ευρωπαϊκή -και όχι μόνο- αγορά, καθώς θα προσελκύσει νέο κοινό στη μάρκα. Ο συναισθηματικός σχεδιασμός του θα τραβάει τα βλέμματα στον δρόμο, κάτι που δίνει μεγάλες δυνατότητες στο “χτίσιμο” της μάρκας. Παράλληλα, με αυτό, η Kia θα προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη γκάμα -σε εκδόσεις αμαξώματος- από κάθε άλλο μοντέλο της C κατηγορίας. Ως εκ τούτου, δείχνει και πάλι ότι η Kia τολμά και κάλλιστα μπορείς να την χαρακτηρίσεις ότι πρωτοπορεί.

Αναλύοντας περαιτέρω το Xceed, το μήκος του είναι μεγαλύτερο κατά 85 χλστ. σε σχέση με το 5-θυρο hatchback και αγγίζει τα 4.395 χλστ. Το πλάτος του παραμένει απαράλλαχτο στα 1.800 χλστ., όπως και το μεταξόνιο του στα 2.650 χλστ., αλλά το ύψος του έχει αυξηθεί κατά 48 χλστ., καθώς έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, με το διαφορετικό αμάξωμα να προσφέρει πιο ευρύχωρη -για τα κεφάλια- καμπίνα. Αντίστοιχα, οι διαστάσεις του Sportage είναι 4.485×1.855×1.635 χλστ. (MxΠxY), ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα τα 2.670 χλστ.

Στον βασικό εξοπλισμό θα υπάρχουν LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα οποία έχουν εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Ceed. Θα πατάει σε 17άρες ζάντες, ενώ στο εσωτερικό θα υπάρχει (προαιρετικά) για πρώτη φορά ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας θα είναι μέχρι 10,25 ίντσες.

Μηχανικά θα εξοπλίζεται με τα σύνολα που υπάρχουν ήδη στην γκάμα του μοντέλου. Έτσι, αρχίζοντας από τους βενζινοκινητήρες, στη βάση θα συναντάμε τον 1.000άρη T-GDi, απόδοσης 120 ίππων, καθώς και τον ολοκαίνουριο 1.400άρη T-GDi, απόδοσης 140 ίππων, της οικογένειας Kappa. Ακόμα, θα υπάρχει και GT έκδοση που φοράει τον 1.600άρη turbo κινητήρα απόδοσης 204 ίππων. Φυσικά θα υπάρχει και ο 1.600άρης CRDi πετρελαίου, απόδοσης 115 ή 136 ίππων. Η κίνηση θα μεταφέρεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα, ενώ οι κινητήρες θα προσφέρονται με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή -προαιρετικά- με 7-τάχυτο DCT διπλού συμπλέκτη.