Αν ακολουθείς το παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross, ο 27-χρονος Νορβηγός δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ο Bakkerud είναι ένας από τους μόνο τρεις οδηγούς που έχει τρέξει σε όλους τους αγώνες του άκρως θεαματικού πρωταθλήματος του Rallycross της FIA, που θεσπίστηκε το 2014. Εκτός αυτού, παραμένει ένας από τους δύο οδηγούς στην ιστορία του πρωταθλήματος που έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους βαθμούς σε έναν αγώνα, έχοντας κερδίσει και τους τέσσερις προκριματικούς, τον ημιτελικό και τον τελικό στον αγώνα της Νορβηγίας το 2016.

1

Μπορεί ακόμα να μην έχει καταφέρει να σηκώσει τον πολυπόθητο παγκόσμιο τίτλο, που τόσο αξίζει, έχει όμως στο βιογραφικό του 6 νίκες και 27 εμφανίσεις στο βάθρο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross της FIA, χωρίς να κάνω αναφορά τους δύο τίτλους στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Rallycross της FIA πριν καν κλείσει τα 22 του.

Ο Andreas είναι ίσως ο πιο αυθεντικός και αυτοδημιούργητος οδηγός στο rallycross και ο εξαιρετικά πρόσχαρος χαρακτήρας του τον έχει κάνει ιδιαίτερα δημοφιλή στους θεατές. Σε κάθε αγώνα συνοδεύεται από ένα τσούρμο οπαδών, που έχουν ονομαστεί BakkerudBLUE. Μπορεί -δυστυχώς- στη χώρα μας το πρωτάθλημα του Rallycross να μην είναι τόσο διαδεδομένο, στις χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης όμως είναι καταξιωμένο με φανατικό κοινό και πολύ όμορφες πίστες.

2

Το περασμένο Σαββατοκύριακο πραγματοποιήθηκε στην πόλη Hell της Νορβηγίας ο πέμπτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος, και εκεί είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για ακόμα μια φορά με τον Andreas. Η πρώτη μας γνωριμία ήταν στο Gymkhana GRiD του Μαραθώνα το 2016, όπου μας είχε κάνει μια αξέχαστη βόλτα με το πισωκίνητο Ford Escort RS Cosworth του Ken Block, η δεύτερη ήταν στον πρώτο αγώνα του Rallycross που είδαμε από κοντά, στο Holjes της Σουηδίας το καλοκαίρι του 2017, ενώ πέρσι συναντηθήκαμε στον αγώνα του Καναδά στην πίστα του Trois-Riviers, παρότι οδηγούσε για την ομάδα EKS του Mattias Ekstrom.

3

Φέτος, είναι μεταβατική περίοδος για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross της FIA, καθώς αποχώρησαν οι εργοστασιακές ομάδες ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα για την “ηλεκτροποίηση” του θεσμού. Παρότι στην αρχή της σεζόν είχε φτάσει κοντά σε συμφωνία με την Audi ώστε να τρέξει στο πρωτάθλημα του DTM, ο Andreas προτίμησε να παραμείνει στο sport που αγαπάει όσο κανένα άλλο. Ωστόσο, το 2019 είναι η πιο κρίσιμη σεζόν για το Νορβηγό οδηγό. Καταρχήν έχει αναλάβει το ρόλο του διευθυντή ομάδας της Monster Energy RX Cartel, ενώ έχει δυνατές και άκρως θεαματικές μάχες με τον Liam Doran για το πρωτάθλημα οδηγών. Αυτά τον κάνουν να λέει ότι η φετινή χρονιά είναι καθοριστική.

Στο Hell της Νορβηγίας είχαμε μια σύντομη αλλά άκρως ενδιαφέρουσα κουβέντα και παρακάτω θα διαβάσεις τις σκέψεις του γιατί οι θεατές θα πρέπει να παρακολουθήσουν το rallycross, τι σημαίνει για αυτόν να τρέχει με μια ομάδα σε παγκόσμιο επίπεδο στην ηλικία του και γιατί το παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross είναι το MMA (μεικτές πολεμικές τέχνες) του μηχανοκίνητου αθλητισμού…

4

5Autoblog.gr: Πώς ξεκίνησες το rallycross και γιατί;

Andreas Bakkerud: Θα μπορούσες να πεις ότι το rallycross είναι στο αίμα μου! Ο πατέρας και ο θείος μου έτρεχαν σε rallycross -τους ακολουθούσα στους εθνικούς αγώνες στην πατρίδα μου στη Νορβηγία όταν ήμουν μικρός. Για μένα ήταν εύκολο και φυσικό να τρέξω σε αυτό το motorsport. Ζώντας στο Bergen (στη Νορβηγία) δεν υπήρχαν πίστες κοντά. Και βέβαια δεν υπήρχε και κανένας που να ασχολείται με αγώνες αυτοκινήτων. Επομένως, το rallycross ήταν το πιο κοντινό πράγμα σε μένα σε σχέση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Εννοείται πώς ήταν συναρπαστικό. Μου άρεσε πολύ ο ανταγωνισμός, και έτσι εθίστηκα από μικρός. Το ότι κατέληξα επαγγελματίας οδηγός είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα.

6Autoblog.gr: Τι είναι το Rallycross για σένα;

Andreas Bakkerud: Ξέρεις, δεν έχω κάνει τίποτα άλλο στη ζωή μου, άρα θα έλεγα ότι είναι τα πάντα. Το κάνω από τότε που ήμουν παιδί και μέχρι τώρα. Δεν ξέρω πώς αλλιώς να στο περιγράψω, αλλά πραγματικά είναι τα πάντα για μένα.

7

8Autoblog.gr: Γιατί ο κόσμος να παρακολουθήσει το Word RX;

Andreas Bakkerud: Πολλά πρωταθλήματα χαρακτηρίζονται από περιορισμούς αυτό το διάστημα, πολλά το γυρίζουν σε ηλεκτρικούς κινητήρες, ενώ άλλα έχουν μικρότερους. Έτσι, παρόλο που οι καιροί είναι δύσκολοι, το Rallycross έχει ακόμα τεράστια δυναμική. Φλόγες, επαφές σώμα-με-σώμα και 600 άλογα! Γι’ αυτό λοιπόν ο κόσμος θα πρέπει να το παρακολουθεί. Από την πλευρά των θεατών, ακόμα και όταν ένας αγώνας ξεκινήσει βαρετά, μπορεί να μετατραπεί σε θρίλερ μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Δεν μπορεί ποτέ να γίνει ασφαλής πρόβλεψη για το αποτέλεσμα στο rallycross.

Δες τι έκανε ο Liam [Doran] αυτό το ΣΚ στη Νορβηγία. Παραλίγο να μην περάσει και κατέληξε να κερδίζει τους ημιτελικούς, και παραλίγο να βγει νικητής στο τέλος του σαββατοκύριακου. Δεν υπάρχουν άλλα ράλι που να προσφέρουν αυτή την ένταση και τη δράση. Το Rallycross είναι το MMA του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχει λίγο από όλα. Βλέπεις ένα drag race μέχρι στην πρώτη στροφή, επαφές, ελαστικά να βγάζουν καπνούς στο ασφάλτινο κομμάτι της πίστας, απίστευτα ανάποδα στο χώμα, ενώ οι φλόγες από τις εξατμίσεις δεν σταματούν ποτέ. Ακόμα και αν μετά από επαφή χάσεις έναν τροχό, συνεχίζεις- είναι badass, είναι γ@μ%το!

9Autoblogr.gr: Γιατί το 2019 είναι σημαντική χρονιά;

Είναι τα πάντα- είναι μια χρονιά σταθμός. Νίκη ή θάνατος. Και δεν αστειεύομαι. Είναι πολύ δύσκολες οι προβλέψεις δεδομένου του επιπέδου του αθλήματος και αυτή τη στιγμή είμαι απόλυτα συγκεντρωμένος στο να κερδίσω πάση θυσία.

10

11Autoblog.gr: Ποιο είναι το μεγαλύτερο επίτευγμά σου μέχρι τώρα;

Andreas Bakkerud: Υπάρχουν κάποιες στιγμές για τις οποίες είμαι πολύ περήφανος. Μια από αυτές είναι η τρίτη θέση που τερμάτισα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα το 2016. Ήταν μόλις δύο χρονιές αφότου το Rallycross έγινε παγκόσμιο, και έτσι το να φτάσω εκεί ήταν πράγματι πολύ σημαντικό. Η τρίτη θέση ξανά πέρυσι ήταν επίσης ιδιαίτερη γιατί κέρδισα οδηγούς όπως τον [Sebastien] Loeb και τον [Petter] Solberg. Οι τύποι αυτοί έχουν απίστευτη εμπειρία. Το να είμαι ο πρώτος οδηγός που έκανε ένα καθαρό sweep – και να κερδίσει τα προκριματικά και τους δύο τελικούς το 2016 στο Παγκόσμιο RX της Νορβηγίας ήταν επίσης επικό!

12Autoblog.gr: Πώς είναι να ισορροπείς μεταξύ της ομάδας και του ρόλου σου ως οδηγού;

Andreas Bakkerud: Είναι πολύ δύσκολο. Προσπαθώ να μην τα σκέφτομαι όλα ταυτόχρονα, γιατί αλλιώς θα τρελαθώ (γέλια). Δεν θα έδινα σε κανέναν αυτή τη δουλειά, γιατί είναι πραγματικά πολύ ζόρικη. Αλλά ταυτόχρονα την αγαπώ και έχω πάθος για το άθλημα και θέλω να πετύχω και ως οδηγός και ως επικεφαλής ομάδας. Η πρόκληση αποτελεί κίνητρο για μένα. Δεν μπορώ να σου περιγράψω ακριβώς σε τι έχω μπλέξει.

13

14Autoblog.gr: Πες μας για την ομάδα Monster Energy RX Cartel

Andreas Bakkerud: Η ομάδα Monster Energy RX Cartel φέρνει τα πάνω κάτω. Είναι μια προσπάθεια για να ξεχωρίσεις και να κάνεις κάτι διαφορετικό, το οποίο είναι πολύ σπάνιο στο άθλημα αυτή τη στιγμή. Όταν κοιτάς τις άλλες ομάδες -είτε υποστηρίζονται από κάποιο εργοστάσιο είτε όχι, όλες μοιάζουν μεταξύ τους. Προσπαθούμε να διασκεδάσουμε, αλλά επίσης να είμαστε σοβαροί και ανταγωνιστικοί. Προσπαθούμε πολύ σκληρά να φέρουμε τον παράγοντα διασκέδαση και εκτός του αγώνα, ενώ παράλληλα τα σαββατοκύριακα των αγώνων παλεύουμε για τη νίκη και μια θέση στο βάθρο. Έτσι το βλέπω εγώ τουλάχιστον!

15

16Autoblog.gr: Θα σκεφτόσουν να πας σε κάποιο άλλο πρωτάθλημα;

Andreas Bakkerud: Με τίποτα. Μόνο rallycross!

17Δες εδώ τον αγώνα του περασμένου Σαββατοκύριακου στο Hell της Νορβηγίας