Δύο μήνες μετά την οδήγηση του Scala στην Κροατία, έγινε σήμερα η πανελλήνια παρουσίαση του νέου μικρομεσαίου hatchback της τσέχικης εταιρίας, με τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες του μοντέλου να τονίζονται από τον Δημήτρη Δαρκούδη, ο οποίος ήταν επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού για το Scala.
Μετά την προϊοντική παρουσίαση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για περίπου 50 χλμ. το Scala στους δρόμους της Αττική, με το νέο μοντέλο της Skoda να αποδεικνύει περίτρανα ότι είχαμε διαπιστώσει από την οδήγηση του στο Σπλιτ, καθώς διαθέτει άψογη οδηγική συμπεριφορά, επικεντρωμένη στην άνεση των επιβατών. Το Skoda Scala διαθέτει το πλήρες πακέτο αν ζητάς για ένα οικογενειακό hatchback, και παρότι δεν είναι άμεσος ανταγωνιστής του VW Golf, αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική λύση για τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας.
Διάβασε ακόμα
Στα ατού του είναι οι ασύγκριτοι εσωτερικοί χώροι, η πολύ καλή ποιότητα των υλικών της καμπίνας, η τεχνολογία που διαθέτει και φυσικά τα συστήματα ασφάλειας. Όλα αυτά συνοδεύονται με πολύ καλές τιμές, καθιστώντας το νέο Scala ένα ασυναγώνιστο value-for-money μοντέλο, κάτι που πραγματικά ψάχνει η πλειοψηφία της αγοράς.
Με το Scala η Skoda μας δείχνει το νέο πρόσωπο της γλώσσας σχεδιασμού της μάρκας, όντας το πρώτο μοντέλο που την υιοθετεί και η οποία θα ενσωματωθεί στα μελλοντικά μοντέλα. Ακόμα, το Scala είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda στην Ευρώπη που αντί για λογότυπο στο πίσω μέρος, έχει γραμμένο το όνομα της τσέχικης εταιρίας, και θα ακολουθήσει το Kamiq. Η αναγραφή της επωνυμίας είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή στην περίπτωση του επιμηκυμένου πίσω παρμπρίζ που περιλαμβάνεται στα πακέτα Emotion και Image.
Τιμές
Η εισαγωγική εταιρία της Skoda στη χώρα μας ανακοίνωσε σήμερα τις τιμές του νέου Scala, το οποίο είναι άμεσα διαθέσιμο με τον 1.000άρη TSI κινητήρα, απόδοσης 95 και 116 ίππων, τον 1.500άρη TSI Evo απόδοσης 150 ίππων, και τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα TDI, επίσης 116 ίππων. Από τον ερχόμενο Νοέμβριο, θα είναι διαθέσιμος και ο 1.000άρης G-TEC τρικύλινδρος κινητήρας διπλού καυσίμου, που θα καίει φυσικό αέριο (CNG) και βενζίνη. Αυτός, αποδίδει 90 άλογα και 145 Nm ροπής, διαθέτει τρεις δεξαμενές αποθήκευσης του φυσικού αερίου, κάτι που χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία 440 χλμ. με CNG και επιπλέον 220 χλμ. με βενζίνης, καθώς το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι μόλις 9 λίτρα. Εξαιτίας της ύπαρξης των δεξαμενών για το φυσικό αέριο, ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 339 λίτρα, όταν στο κανονικό Scala ανέρχεται σε 467 λίτρα.
Και οι πέντε υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες πληρούν την προδιαγραφή Euro 6d-TEMP και συνδυάζονται με 5-τάχυτο μηχανικό (μόνο η έκδοση του 1.0 TSI των 95 ίππων), 6-τάχυτο μηχανικό και 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Όλοι διαθέτουν άμεσο ψεκασμό, σύστημα start/stop, φίλτρο σωματιδίων και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Το Scala διαθέτει έως εννέα αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου ενός αερόσακου γονάτων οδηγού και για πρώτη φορά στην κατηγορία, προσφέρεται με προαιρετικούς πίσω πλευρικούς αερόσακους. Σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης, το προαιρετικό σύστημα πρόληψης προστασίας επιβατών (Crew Protect Assist) κλείνει αυτόματα τα παράθυρα και προεντείνει τις εμπρός ζώνες ασφαλείας.
Έκδοση | Τιμή (€) |
---|---|
Scala Active 1.0 TSI 95 PS | 14.880 |
Scala Ambition 1.0 TSI 95 PS | 16.380 |
Scala Style 1.0 TSI 95 PS | 17.380 |
Scala Ambition 1.0 TSI 116 PS | 17.380 |
Scala Style 1.0 TSI 116 PS | 18.780 |
Scala Active 1.0 TSI 116 PS DSG | 17.470 |
Scala Ambition 1.0 TSI 116 PS DSG | 19.480 |
Scala Style 1.0 TSI 116 PS DSG | 20.480 |
Scala Ambition 1.5 TSI 150 PS DSG | 20.480 |
Scala Style 1.5 TSI 150 PS DSG | 21.480 |
Scala Ambition 1.6 TDI 116 PS DSG | 21.480 |
Scala Style 1.6 TDI 150 PS DSG | 21.970 |
Όνομα
Αυτό προέρχεται από τη λατινική λέξη “scala”, η οποία στο πέρασμα του χρόνου υιοθετήθηκε και στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα, αντικαθιστώντας τη “δική μας” “κλίμακα”. Ένα όνομα σκόπιμα επιλεγμένο για να δώσει έμφαση σε αυτό που αντιπροσωπεύει το μοντέλο για τη Skoda, δηλαδή την άνοδο της μάρκας σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα ποιότητας, σχεδίασης και τεχνολογίας, καθώς το Scala θα είναι αντίπαλος του Golf και των άλλων μοντέλων της κατηγορίας του.
Πλατφόρμα/διαστάσεις
Το Scala βασίζεται στην MQB A0 πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.362 χλστ., το πλάτος του τα 1.793 χλστ. και το ύψος του τα 1.471 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.649 χλστ., το οποίο είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από αυτό του Golf (2.620 χλστ.).