Μετά την παρουσίαση του Corsa-e, η Opel παρουσιάζει σήμερα το νέο Corsa με τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

1Μειωμένο βάρος

Το νέο μοντέλο ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά, με όλες τις εκδόσεις του: diesel, βενζίνης και ηλεκτρική, να επωφελούνται από τη μείωση βάρους, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να βελτιώνεται τόσο η δυναμική συμπεριφορά όσο και η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2.

Η ελαφρύτερη έκδοση της επόμενης γενιάς, πέφτει ακόμα και κάτω από τα 1.000 κιλά – εξαιρουμένου του οδηγού, μιας και το πεντάθυρο μοντέλο θα ζυγίζει 980 κιλά. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του είναι 108 κιλά ελαφρύτερο. Πρόκειται για μία εξοικονόμηση βάρους της τάξεως του 10% περίπου.

Το μήκος του νέου Corsa έχει αυξηθεί κατά 40 mm, ενώ το πλάτος κατά 18 mm, με το ύψος του να έχει μειωθεί κατά 48 mm. Το μοντέλο μετρά 4,06 μέτρα μήκος, έχοντας 28 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,54 μέτρα). Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερους χώρους στο εσωτερικό και στον χώρο αποσκευών, με τον τελευταίο να φτάνει πλέον τα 309 λίτρα, 25 περισσότερα από την τρέχουσα γενιά.

Χρησιμοποιώντας ατσάλι διαφόρων κατηγοριών και εφαρμόζοντας συγκεκριμένες μεθόδους συγκόλλησης, οι ειδικοί κατάφεραν να μειώσουν αισθητά το βάρος του Corsa. Στην όλη διαδικασία περιλαμβάνεται η συστηματική χρήση κραμάτων υψηλής και υπερυψηλής αντοχής και η βελτιστοποίηση διαδρομών απόσβεσης φορτίου, συνδέσεων, δομής και μορφής.

Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, το σασί αμέσως μετά τη συναρμολόγηση του (body-in-white) είναι 40 κιλά ελαφρύτερο. Το νέο Corsa βασίζεται στη νέα πολύ-ενεργειακή CPM πλατφόρμα (multi-energy) για μικρά και συμπαγή μοντέλα, που υποστηρίζει τη λειτουργία ποικίλων συστημάτων κίνησης.

Το αλουμινένιο καπό του κινητήρα, που αν και μεγαλύτερο, εξοικονομεί 2,4 κιλά σε σχέση με αυτό του προηγούμενου μοντέλου. Τα καθίσματα έχουν συνεισφέρει επίσης στη μείωση βάρους. Η νέα, βελτιστοποιημένη δομή των καθισμάτων εξοικονομεί συνολικά 10 κιλά – 5,5 κιλά μπροστά, 4,5 κιλά πίσω με τη χρήση ενός νέου, ελαφρύτερου μονωτικού υλικού.

2Κινητήρες

Οι αλουμινένιοι κινητήρες μειωμένου βάρους, σε συνδυασμό με τη βελτιστοποίηση των εμπρός και πίσω αξόνων, συμβάλλουν επίσης στο χαμηλό συνολικό βάρος. Οι συμπαγείς τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες ζυγίζουν περίπου 15 κιλά λιγότερο από τις προηγούμενες τετρακύλινδρες μονάδες παρόμοιας ιπποδύναμης. Οι 1.200αριδες τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες αποδίδουν από 75 έως 130 άλογα, με τον 1.500άρη diesel να αποδίδει 102 άλογα με 250 Nm ροπής.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας συνδυάζεται με 5-τάχυτο χεροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ο 1.200άρης turbo των 100 και 130 ίππων με 205 και 230 Nm ροπής αντίστοιχα, συνδυάζεται τόσο με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, όσο και με ένα 8-τάχυτο αυτόματο. Η έκδοση των 130 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 188 χλμ/ώρα.

3Τεχνολογίες

Το αυτοκίνητο φέρει IntelliLux Matrix LED προβολείς και στο εσωτερικό συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων, μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 7″ ή 10″, ηλεκτρικό χειρόφρενο και μεταλλικές λεπτομέρειες.

Το νέο Corsa εξοπλίζεται με μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας και υποστήριξης οδηγού, όπως το σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, ενεργό cruise contro, σύστημα προστασίας flank-guard, σύστημα υποβοήθησης πλαϊνού τυφλού σημείου και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης.