Η BMW γιορτάζει φέτος τα 50στα γενέθλια των turbo αγωνιστικών κινητήρων της. Η αρχή έγινε το 1969 με τον M121 κινητήρα της 2002 ΤI, ενώ ο πιο πρόσφατος κινητήρας της είναι ο 2,0-λιτρος της M4 DTM απόδοσης 610 ίππων.

11969: BMW 2002 TI – Κινητήρας: BMW M121

Ο πρώτος τετρακύλινδρος σε σειρά turbo κινητήρας της BMW απέδιδε 280 άλογα στις 6.500 σ.α.λ.

21976: BMW 3.0 CSL – Κινητήρας: BMW M49/4

Η BMW 3.0 CSL φορούσε τον M49/4 turbo κινητήρα 3,2-λίτρων που σήκωνε πίεση 1,72 bar και απέδιδε 750 άλογα στις 9.000 σ.α.λ.

31977: BMW 320 Group 5 – Κινητήρας: BMW M12/12

Το 1977 η BMW 320 Group 5 φορούσε τον M12/12 τετρακύλινδρο κινητήρα 400 ίππων, με τον κινητήρα το 1979 να ξεπερνά τα 500 άλογα.

41979: BMW M1 Group 5 – Κινητήρας: BMW M88/2

Το 1979 η BMW M1 Group 5 εξοπλιζόταν με τον M88/2 κινητήρα απόδοσης 1.000 ίππων.

51981-1987: Brabham BMW – Κινητήρας: BMW M12/13

Το 1981 το μονοθέσιο της Formula 1 της Brabham BMW φορούσε έναν 1.500αρη turbo κινητήρα απόδοσης αρχικά 560 ίππων. Δύο χρόνια αργότερα ο κινητήρας δυνάμωσε στα 640 άλογα με πίεση υπερπλήρωσης 2,9 bar, ενώ κάποια στιγμή ο κινητήρας έφτασε να αποδίδει έως και 1.400 άλογα σε mode κατατακτηρίων.

62011-2012: MINI WRC και BMW 320TC WTCC – Κινητήρες: P14 και P13

Η BMW Motorsport μετά την εποχή της Formula 1, το 2011 και το 2012 εξόπλισε τα MINI WRC και BMW 320TC WTCC με τους P12 και P13 κινητήρες, απόδοσης 320 ίππων από 1.600 κυβικά εκατοστά.

72016: BMW M6 GT3 – Κινητήρας: BMW P63

Το 2016 η M6 GT3 έγινε το επόμενο αγωνιστικό της BMW που φόρεσε turbo κινητήρα. Πρόκειται για τον V8 P63, που βασίζονταν στον S63 παραγωγής. Είχε χωρητικότητα 4,4-λίτρων και απόδοση μεγαλύτερη των 585 ίππων.

82018: BMW M8 GTE ­– Κινητήρας: BMW P63/1

Ο διάδοχος της M6 GT3 είναι η M8 GTE που παρουσιάστηκε πέρυσι και φορά τον P63/1 κινητήρα ο οποίος πλέον έχει χωρητικότητα 4.000 κυβικών εκατοστών λόγω αλλαγής των κανονισμών και αποδίδει μεταξύ 500 και 600 ίππων, ανάλογα με το πρωτάθλημα που συμμετέχει.

92019: BMW M4 DTM – Κινητήρας: BMW P48

Και φτάνουμε στο σήμερα, με την M4 DTM να φορά τον νέο της 2,0-λιτρο turbo τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 610 άλογα. Ο κινητήρας έχει κωδική ονομασία P48 και ζυγίζει μόλις 85 κιλά, ενώ χάρη στην τεχνολογία push-to-pass αποδίδει επιπλέον 30 άλογα, τα οποία θα βοηθήσουν τους οδηγούς της BMW να κάνουν ευκολότερες προσπεράσεις με τα M4 DTM τους.

Ο κινητήρας στροφάρει έως τις 9.500 σ.α.λ και αντέχει για μια ολόκληρη σεζόν ή αν προτιμάς περίπου 6.000 χλμ. Το μπλοκ και η κυλινδροκεφαλή είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ο στροφαλοφόρος άξονας από χάλυβα, διαθέτει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο που λειτουργούν μέσω βραχίονα ροπής, σύστημα άμεσου ψεκασμού 350 bar, με τους χαλύβδινους εκκεντροφόρους να κινούνται με γρανάζια. H BMW αναφέρει πως ο νέος κινητήρας καταναλώνει 10% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με τον προκάτοχό του.