Πολλές είναι εκείνες οι οργανώσεις για το περιβάλλον, μεταξύ αυτών και η Greenpeace, που ζητούν να απαγορευθεί η χρήση των SUVs και των crossovers με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ως μέρος μια ευρύτερης καμπάνιας για την μόλυνση του περιβάλλοντος από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου έτσι να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.
Οι κλιματικές ομάδες σε δήλωση τους ανέφεραν:
Όσο τα SUV και όχι τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα κυριαρχούν στις μεταφορές, τα αυτοκίνητα θα παραμένουν το μεγαλύτερο πρόβλημα για εμάς, τους ακτιβιστές υπέρ του κλίματος.
Ο CEO του VW Group, Herbert Diess, απάντησε στα σχόλια των ακτιβιστών λέγοντας:
Τα SUV είναι αυτά που θέλει ο πελάτης. Ωστόσο η VW κάνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση και μετά το ID.3, ετοιμάζουμε το ID.4, ενώ προσφέρουμε και την Porsche Taycan,
και πρόσθεσε:
Η κατοχή ενός αυτοκινήτου είναι για πολλούς ανθρώπους μέρος μιας υψηλότερης ποιότητας ζωής. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ακόμη και οι μεσαίες και χαμηλού εισοδήματος οικογένειες μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Οι πωλήσεις των SUV ήταν στο 15% το 2013, ενώ φέτος αναμένεται να φτάσει στο 35%, ενώ μέχρι το 2025 οι πωλήσεις θα έχουν σκαρφαλώσει στο 40%. Σύμφωνα με την Greenpeace, τα αυτοκίνητα ευθύνονται για το 12% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη και για το 9% παγκοσμίως.
1Διάβασε επίσης
Γερμανία: Σκέψεις για απαγόρευση των SUVs από τα κέντρα των πόλεων μετά από δυστύχημα
Αρκετοί είναι εκείνοι που επισημαίνουν τον λόγο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν στροφή στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα:
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν βγαίνουν στην αγορά επειδή τα θέλουν οι καταναλωτές, αλλά επειδή υπάρχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει θέσει αυστηρούς στόχους για τις εκπομπές CO2, οι οποίοι μπορούν να επιτευχθούν μόνο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο χρόνος “τελειώνει” για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που περίμεναν μέχρι και την τελευταία στιγμή για να ανταποκριθούν στους φιλόδοξους στόχους εκπομπών ρύπων και να μην βρεθούν αντιμέτωπες με πρόστιμα δισεκατομμυρίων σε περίπτωση που δεν συμμορφωθούν.
Από το 2021 τίθενται σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί εκπομπών ρύπων, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πρέπει να έχουν μέσο όρο εκπομπών CO2 μικρότερο των 95 γρ/χλμ.