Όπως ξέρεις, η ιαπωνική εταιρία είναι ένας από τους μεγάλους χορηγούς των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο και έχει δεσμευτεί ότι θα προσφέρει έναν στόλο 3.700 οχημάτων για τις ανάγκες των αγώνων, με το 90% εξ’αυτών να είναι ηλεκτροκίνητα.

Στις αρχές του 2017, η Toyota παρουσίασε στη CES το Concept-i, ένα προηγμένο πρωτότυπο που εξοπλίζεται με τεχνητή νοημοσύνη που μαθαίνει και εξελίσσεται ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού, και σήμερα η ιαπωνική εταιρία μας δείχνει την αναβαθμισμένη έκδοση του. Μετά τα αποκαλυπτήρια του APM (Accessible People Mover), ένα όχημα κινητικότητας σχεδιασμένο ειδικά και αποκλειστικά για χρήση στους Ολυμπιακούς Αγώνες, το αναβαθμισμένο Concept-i βρίθει φουτουριστικών τεχνολογιών, ενώ όπως βλέπεις η Toyota άλλαξε και το όνομα του, καθώς τιτλοφορείται ως LQ Concept.

Το ντεμπούτο του θα γίνει στην έκθεση του Τόκιο, που ανοίγει τις πύλες του στις 23 του τρέχοντος μηνός, με το κοινό να μπορεί να το κάνει ένα test drive από τον Ιούνιο έως το Σεπτέμβριο του 2020. Αισθητικά δεν φέρει καμία αλλαγή, με το πρωτότυπο να είναι σχεδιασμένο από το Calty Design Research center στο Newport Beach της California. Κατά την διάρκεια των Αγώνων θα χρησιμοποιηθεί ως όχημα υποστήριξης τόσο κατά την ολυμπιακή λαμπαδηδρομία, όσο και κατά την διάρκεια του μαραθωνίου.

Το highlight του είναι ο “πράκτορας” τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), ονόματι Yui, που χρησιμοποιείται για να ελέγχει τα πάντα, δημιουργώντας παράλληλα ένα ευχάριστο περιβάλλον για τον οδηγό και τους τρεις επιβάτες. Ο οδηγός μπορεί να αλληλεπιδρά με τον Yui μέσω φωνητικών εντολών και είναι σε θέση να μαθαίνει από τον οδηγό διάφορα πράγματα, όπως τους συνήθεις τρόπους οδήγησης, τα προγράμματα του, τις συχνές στάσεις του και άλλα πολλά.

Οι επιβάτες θα γνωρίζουν πότε τους απευθύνει τον λόγο ο Yui, καθώς το LQ χρησιμοποιεί τις περιοχές της οροφής και του δαπέδου σαν μια διαισθητική πλατφόρμα επικοινωνίας για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ του οχήματος και των επιβατών, φωτίζοντας τον εκάστοτε επιβάτη. Ο ενσωματωμένος φωτισμός εμφανίζει διαφορετικά χρώματα για να υποδείξει πότε είναι ενεργοποιημένη η αυτόνομη ή χειροκίνητη λειτουργία οδήγησης.

Μιλώντας για αυτόνομη οδήγηση, το LQ είναι εξοπλισμένο με αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 4, με το σύστημα να εξαλείφει την ανάγκη αναζήτησης χώρων στάθμευσης, καθώς θα πηγαίνει αυτόματα και αυτόνομα στο πλησιέστερο σημείο χώρου στάθμευσης, χωρίς να βρίσκεσαι εσύ στο αυτοκίνητο. Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται και η προσβασιμότητα για όσους έχουν περιορισμούς κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων των ηλικιωμένων, των ατόμων με σωματικές αναπηρίες, των εγκύων γυναικών, των γονέων με βρέφη, καθώς και όποιος έχει δυσκολία με τη στάθμευση. Ακόμα, το σύστημα μεγιστοποιεί την ευκολία στάθμευσης, μειώνοντας την απόσταση μεταξύ των παρακείμενων οχημάτων στα 20 εκατοστά.

Μια άλλη λειτουργία που αναπτύχθηκε από κοινού με την Panasonic, είναι το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality HUD). Συνεχίζοντας, τα καθίσματα του concept ενσωματώνουν λειτουργίες εγρήγορσης και χαλάρωσης, στοιχεία που βλέπουμε για πρώτη φορά παγκοσμίως. Αυτά φέρουν αρκετές φουσκωτά μέρη, και -μαζί με τη λειτουργία των αεριζόμενων καθισμάτων- βοηθούν τον οδηγό να μείνει ξύπνιος ή χαλαρός.

Για τον πίνακα οργάνων, η Toyota γίνεται η πρώτη ιαπωνική μάρκα που χρησιμοποίησε οθόνες OLED. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει μια επικάλυψη καθαρισμού αέρα, που αναπτύχθηκε από κοινού με Aisin, που αποσυνθέτει το όζον σε οξυγόνο στον ανεμιστήρα του ψυγείου. Έτσι, κατά την οδήγηση, το LQ μπορεί να αποσυνθέσει περίπου το 60% του όζοντος, που περιέχεται σε 1.000 λίτρα αέρα ανά ώρα.

Στο εξωτερικό υπάρχουν πάνελ που χαιρετούν τον οδηγό και τον συνοδηγό με διάφορα μηνύματα, ενώ στο πίσω μέρος εμφανίζονται διάφορα μηνύματα, προκειμένου να ειδοποιηθούν οι άλλοι οδηγοί. Κλείνοντας, το Toyota LQ Concept έχει μήκος 4.530 χλστ., πλάτος 1.840 χλστ. και ύψος 1.480 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.700 χλστ.. Για την κίνηση του, χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα, που του χαρίζει μια αυτονομία 300 χλμ.