Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, σε δηλώσεις του αποκάλυψε πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των δασμών των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με ηλικίας έως 5 ετών. Όπως είπε, θα μειωθεί το Τέλος Ταξινόμησης που καταβάλλουν οι έμποροι και οι ιδιώτες καταναλωτές για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ηλικίες έως 5 έτη.

Με αυτό τον τρόπο θα σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων ρυπογόνων αυτοκινήτων με ηλικίες έως και 20 ετών. Παράλληλα, ο Καραμανλής τόνισε ότι θα υπάρχει πλήρες ιστορικό των αυτοκινήτων που εισάγονται ώστε να ανανεωθεί ο στόλος με πιο καθαρά και πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα.

Παράλληλα ξεκαθάρισε πως δεν θα υπάρξει καμία απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, αλλά θα δοθούν κίνητρα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και την ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε:

Ο στόχος είναι να φτάσουμε σιγά – σιγά και να αυξήσουμε την ηλεκτροκίνηση. Αυτό θέλει ένα μεταβατικό στάδιο και η αγορά αυτών των αυτοκινήτων είναι πάρα πολύ ακριβή και απαγορευτική για την πλειοψηφία των συμπολιτών μας.

Ξέρετε, είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση που έχουμε εξωφρενικούς δασμούς, δηλαδή φορολογία – επιβάρυνση στην εισαγωγή αυτοκινήτων.

Αγορά όμως αυτοκινήτου, όχι τα σαπάκια εικοσαετίας, που βλέπουμε στην αγορά, τα οποία δημιουργούν τεράστια προβλήματα και στα ΚΤΕΟ και έχουμε τεράστια ζητήματα. Άρα μιλάμε για αυτοκίνητα με πολύ χαμηλούς ρύπους, αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον για τα οποία εξετάζουμε τρόπους έτσι ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα να μειωθούν οι δασμοί.

Θα πρέπει να εξετάσουμε να δώσουμε κάποια κίνητρα αν μπορούμε – αυτό βέβαια πρέπει να γίνει σε απόλυτη συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών και σε απόλυτη συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση- να δώσουμε όπως παλιά κάποιου είδους κίνητρα για την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων,

Ο πλέον αρμόδιος είναι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτος και το Υπουργείο Οικονομικών, διότι για να δώσουμε μια ώθηση για να ανανεώσουμε και τον στόλο των Ι.Χ. και τον στόλο των λεωφορείων, πρέπει να δούμε πόσο θα μας κοστίσει αυτό.

Θα δοθούν κίνητρα μέσω της μείωσης των δασμών ώστε να κυκλοφορούν αυτοκίνητα Euro5 και Euro6. Επίσης θα δώσουμε ώθηση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για του παλαιού τύπου απόσυρση, η οποία έχει δημοσιονομικό αποτύπωμα.