Η Fiat Chrysler Automobiles σχεδιάζει η Fiat να σταματήσει να πουλά mini αυτοκίνητα στην Ευρώπη, βλέπε 500 και Panda, παρά το γεγονός πως στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων, η ιταλική εταιρία είναι ο ηγέτης της αγοράς της Γηραιάς Ηπείρου. Η απόφαση πάρθηκε εξαιτίας του αυξανόμενου κόστους ανάπτυξης τους, προκειμένου οι νέες γενιές των μοντέλων να μπορούν να πληρούν τους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων.

Η ανακοίνωση έγινε από τον CEO της FCA, Mike Manley, κατά την διάρκεια παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της FCA για το τρίτο τρίμηνο (PDF), ο οποίος πρόσθεσε πως η Fiat θα προσπαθήσει να πείσεις τους πελάτες της να αγοράσουν αυτοκίνητα του τμήματος B (subcompact). Στη B κατηγορία άνηκε το Punto, το οποίο καταργήθηκε από την γκάμα των μοντέλων της Fiat το 2018, με τον τότε CEO της FCA, Sergio Marchionne, να δηλώνει πως οι πωλήσεις του δεν ήταν τόσο μεγάλες που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν το κόστος ανάπτυξης μιας νέας γενιάς του.

Ο Manley είπε μεταξύ άλλων:

Στο κοντινό μέλλον θα δείτε να επικεντρωνόμαστε στη B κατηγορία, η οποία προσφέρει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και μεγαλύτερες πωλήσεις. Αυτό συνεπάγεται πως η Fiat θα εγκαταλείψει την κατηγορία των minicars (Α κατηγορία).

Η ιταλική εταιρία δεν είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που σταματά να πουλά mini αυτοκίνητα στην Ευρώπη, επειδή αυτά έχουν μικρό περιθώριο κέρδους και σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες που θα πρέπει να εξοπλιστούν προκειμένου να πιάνουν τα αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων, είναι πλέον ασύμφορα γι’αυτές. Ήδη τα Ford Ka+, Opel Karl και Opel Adam έχουν καταργηθεί, ενώ είναι πολύ πιθανό να μην υπάρξουν νέες γενιές των VW up!, Seat Mii και Skoda Citigo., όπως επίσης και νέα C1 και 108.

Η FCA είδε να χάνει 55 εκατ. ευρώ κατά το τρίτο τρίμηνο του 2019 στην Ευρώπη, με τον Manley να τονίζει πως οι εμπορικές προκλήσεις της Fiat στην Ευρώπη, οφείλονται στο γεγονός πως η εταιρία έχει πολύ υψηλή έκθεση στη κατηγορία των minicar, η οποία έχει χαμηλό περιθώριο κέρδους, αλλά και στο γεγονός πως τα Panda και 500 είναι πλέον γερασμένα, έχοντας μεγαλύτερη ηλικία σε σύγκριση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Το Fiat 500 είναι σήμερα 12 ετών, κάτι που μεταφράζεται πλέον και στις πωλήσεις του, οι οποίες κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2019, παρουσίασαν πτώση 10,2% στην Ευρώπη, 122.911 μονάδες, έναντι 136.859 το πρώτο οκτάμηνο του 2018. Η τωρινή γενιά του Panda, παρουσιάστηκε το 2012 και συνεχίζει να σημειώνει αξιόλογες πωλήσεις, με τα στοιχεία να δείχνουν πως οι ευρωπαϊκές πωλήσεις του έχουν αυξηθεί κατά 15,6% το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2019, αφού πουλήθηκαν 127.752 Panda, έναντι 110.440 μονάδων την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Στις ΗΠΑ η Fiat έχει σταματήσει τις πωλήσεις του 500, λόγω των μικρών πωλήσεων του μοντέλου.

Από ποια αυτοκίνητα θα αποτελείται λοιπόν η γκάμα της Fiat στο μέλλον; Τι γίνει με τα 500 και Panda; Θα καταργηθούν ή θα μεγαλώσουν σε διαστάσεις και θα εξακολουθούν να πωλούνται στην αγορά; Ο Manley δεν αποκάλυψε το παραμικρό, κάτι θα μπορούσε να σημαίνει πως το πενταετές πλάνο της Fiat, που είχε ανακοινωθεί τον Ιούνιο του 2018, πλέον δεν θα εφαρμοστεί, με το νέο Panda να μην κατασκευάζεται.

Ο Felipe Munoz, αναλυτής της Jato Dynamics, αμφιβάλλει πως η Fiat θα εγκαταλείψει τελείως την minicar κατηγορία, θεωρώντας πως η ιταλική εταιρία θα βελτιώσει τα 500 και Panda, αυξάνοντας την τιμή τους, προσφέροντας τα πλέον ως οχήματα της B κατηγορίας.

Η συγχώνευση της FCA με την PSA δίνει πρόσβαση στην CMP πλατφόρμα των Γάλλων, πάνω στην οποία ήδη βασίζονται τα νέα Peugeot 208 και Opel Corsa, τα οποία εκτός από βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, προσφέρονται και σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.