Η κατηγορία των minicars τη περασμένη χρονιά αντιπροσώπευε το 8% του συνολικού μεριδίου της αγοράς των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ωστόσο, με τα όρια εκπομπών να γίνονται όλο και αυστηρότερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να τοποθετήσουν σε αυτά περισσότερη τεχνολογία που θα κάνει τα μοντέλα μη οικονομικά βιώσιμα γι’αυτές.

Αυτό έχει οδηγήσει τόσο το VW Group, όσο και το Groupe PSA, να σκέφτονται σοβαρά να καταργήσουν τα μικρά τους μοντέλα, βλέπε τα Volkswagen up!, Seat Mii, Skoda Citigo, Peugeot 108 και Citroen C1, που εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ο Herbert Diess, CEO του VW Group, σε πρόσφατη συνέντευξή του δήλωσε πως τα αυστηρότερα όρια εκπομπών θα οδηγήσουν την εταιρία να αυξήσει την τιμή των μικρών μοντέλων της κατά περίπου 3.500 ευρώ, κάτι που σημαίνει πως πλέον τα συγκεκριμένα μοντέλα δεν θα είναι οικονομικά βιώσιμα.

Το ίδιο πιστεύει και ο Maxime Picat, επιχειρησιακός διευθυντής της PSA για την Ευρώπη, ο οποίος είπε πως:

Η ικανότητα κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας να αποκομίσει κέρδη σε αυτό το τμήμα είναι υπό πίεση εξαιτίας της τεχνολογίας που πρέπει να προσθέσουμε.

Να σημειωθεί πως η Toyota τον Νοέμβριο του 2018 εξαγόρασε την κοινοπραξία της με την PSA και το εργοστάσιο στη Τσεχία που κατασκευάζει τα Aygo, C1 και 108.

Η λογική λέει πως τα παραπάνω μοντέλα, εάν θέλουν να έχουν μέλλον, τότε θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.