Η Fiat το είχε ανακοινώσει εδώ και καιρό και πλέον ήρθε η ώρα να πέσει η αυλαία για το Punto. Η παραγωγή του αυτοκινήτου ολοκληρώθηκε στο εργοστάσιο της Fiat στο Melfi της Ιταλίας, εκεί όπου θα κατασκευάζεται πλέον το δεύτερο SUV της Maserati. Η Fiat δεν έχει στα σκαριά τον αντικαταστάτη του Punto μιας και εστιάζει πλέον στο Panda και στην οικογένεια των 500.

Το Punto πρωτοκυκλοφόρησε στην αγορά πριν από 25 χρόνια, ως ο αντικαταστάτης του Uno και μέχρι σήμερα έχει πουλήσει περισσότερες από 9.000.000 μονάδες. Το 1995 κατάφερε να πουλήσει περισσότερες από 665.000 μονάδες. Από το 2000 και μετά οι πωλήσεις του Punto παρουσίασαν πτώση και το 2016 κατάφερε να πουλήσει μόλις 62.654 μονάδες, το 2017 49.688 μονάδες και από την αρχή του 2018 μέχρι και τον Ιούνιο 20.165 μονάδες.

Έτος Πωλήσεις
2017 49.688
2016 62.654
2015 79.202
2014 86.955
2013 104.000
2012 135.235
2011 220.545
2010 267.248
2009 327.447
2008 279.134
2007 377.783
2006 401.625
2005 269.022
2004 328.603
2003 361.856
2002 418.118
2001 541.274
2000 550.639
1999 442.866
1998 560.554
1997 581.070

Η παραγωγή της τωρινής γενιάς του Punto ξεκίνησε το 2005 με το μοντέλο να λανσάρεται τότε στην αγορά ως Grande Punto. Το 2009 ανανεώθηκε αποκτώντας το όνομα Punto Evo, ενώ το 2012 ανανεώθηκε για ακόμη μια φορά, με την Fiat να αλλάζει το όνομά του ξανά σε Punto.

Αντίο Punto!

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Κρίμα, ένα τόσο αγαπημένο και πετυχημένο μοντέλο ήταν το Punto όλα αυτά τα 25 χρόνια, ειδικά όταν βγήκε. Και εν έτει 2018 αυτό το πετυχημένο αυτοκίνητο το σκοτώνουν. Έτσι που κατάντησε η Fiat μόνο με μια οικογένεια 500/Panda, χωρίς Punto, από σήμερα θα ρωτάμε πού ‘ν’ το. Πιθανό να κλείσει και σαν τη Lancia έτσι που πάει. Τα ένδοξα επιτυχημένα χρόνια της Fiat δεν ξανάρχονται, μακάρι να υπάρξει κάποιος αντικαταστάτης αν και πολύ χλωμό.
    Το αγαπημένο μου ήταν κυρίως το σπορ και νεανικό GT, το 2ης γενιάς HGT και το Sporting, το 3θυρο Grande Punto 2005 ως το τωρινό. Θα θέλαμε κάποιο ωραίο άρθρο ίσως αν γίνεται με την επιτυχημένη ιστορία του.
    Αντίο Punto…

  • Bon Viveur

    Το πρώτο μου αμάξι που λάτρεψα.. μαύρο 1.4 turbo του ’98.. Κρίμα…

    • πουντοτζιτο !!!!!!!! το εβλεπε ο τοτε καγκουρας και του ετρεχαν τα σαλια !!!!!!!

    • endopandou

      τι να πούμε και μεις που το έχουμε ακόμα από καινούργιο, γιατί… και τι να πάρεις;…

    • ωωωωωω !!!! αλλα τοσα χρονια να σου βγαλει !!!!
      αμα ειναι και σε κιτρινακι και αλλα 5 απο μενα !!!!! :-P

    • endopandou
    • valader

      πω πω γυαλιζει!!κ οι ζαντες του πανε.να το χαιρεσαι

    • Μάνος Μαμαλάκης

      Κουκλί να το χαίρεσαι!

    • Bon Viveur

      Ισχύει, τι γκρίνια είχα ακούσει από φίλους μου που δεν το είχα πάρει κίτρινο και το άφηνα μαμά δεν λέγεται χαχαχαχαχα

  • Νικος Ι.

    Fiat Punto 2002….αρκετα προβληματα αλλα και πολλες ευχαριστες αναμνησεις…Αντιο Punto

  • xtra

    Punto σημαινει τελεία.
    Ε, τωρα βαζουμε διπλα και την παυλα

    • antonis

      Punto η κυρια ερμηνεία του ειναι σημείο κ νομίζω με αυτή την έννοια το χρησιμοποιήσανε!!

  • Fiat Punto…. Ίσως το καλύτερο μικρό.. αντε μαζί με ένα ακόμα. Το αυτοκίνητο που μετά το Uno, κράτησε τη Fiat ζωντανή, μέχρι να έρθει το 500. Φοβάμαι πως και η Fiat τελειώνει σιγά – σιγά. Με το 500 και το Panda δεν μπορείς να κινηθείς. Η Lancia τέλειωσε (την τελειωσαν) η Alfa με 2 1/2 μοντέλα που πάει; Μακάρι να διαψευστώ, αλλά….

  • δεν βγαζει και το 124 το καμπριο ;; κριμα για το πουντο ειχα το πρωτο του 95 δεν ειχε βγαλει τιποτα 400χιλ χιλιομετρα … ενα ειναι σιγουρο ολοι αυτοι οι πελατες θα πανε αλλου …

  • Christos Dimou

    Ήταν καιρός του…

  • Giannisk

    Αυτοκίνητο σταθμός για την fiat, την κράτησε σε ζωντανή σε δύσκολες εποχές. Περπάτησε πολύ καθώς ήταν ένα αυτοκίνητο για όλους ανστρες, γυναίκες, νέους και μεγαλύτερους. Μικραίνει η Fiat όσο και αν κάποιοι διαφωνούν.

  • l’enfant sauvage

    Πρέπει να προσπαθήσεις πάρα πολύ για να πέσεις έτσι στις πωλήσεις.

    • rantaplan

      Όχι και τόσο, απλά δεν το ανανεώνεις και δεν το διαφημίζεις, έτσι το πετυχαίνεις, αυτό κάναν και οι Ιταλοί, αφού ρίξαν χρήμα αλλού που για αυτούς έχει λογική. Μένει να δούμε αν θα τους βγεί.

    • l’enfant sauvage

      Groupo fiat μόνο στο όνομα

  • George Sigalas

    Αντίο στο 1ο μου αυτοκίνητο Punto sporting του ’94. Αντίο στο μοναδικό αυτοκίνητο που ποτέ δεν ήταν “μαμά”

  • giorgos

    Εμενα απο πλευρας μαρκετινγκ μαλλον σοφη λυση μου φαινεται αν στην επομενη γενια μεγαλωσει λιγο το 500 ωστε να διαχωριστει περισσοτερο απο το panda θα εχει ενα “πουντο” που ξεπουλαει και θα γλιτωσει το κοστος παραγωγης εξελιξης απο ενα προιον που δεν τραβαει πλεον

    • a_f_a

      δεν ειναι κακή η σκέψη σου.
      αλλά το πουντο θα μπορουσε να ειναι ενα πιο αποδεκτο όχημα από τα πολωτικά 500αρια.
      πχ αν ειναι να βγει κανα Πουντο σε φαση 500Λ τι να πω..

  • LJ

    Ciao! :’(

  • a_f_a

    πραγματιό χρηστικό ιταλικό ντιζαϊν από τα λίγα (οχι για να μη με λένε αντι-ιταλοφιλο κάποιοι). και όπως λέω, το ιταλικό ντιζαιν (ίσως και βιομηχανία σε μεγάλη κλίμακα) τελειωνουν εκει καπου το ’90 αντε βαρια αρχες ’00.
    αυτοκίνητο που τάραξε τα νερά.
    όμως βλέπουμε οτι και οι πωλήσεις του από το ’97 και μετά παρουσιάζουν συνεχή κάθοδο.
    η δε τελευταία γενια με κατι αστεια “εβο” απλά ήταν ανοησίες.
    κρίμα.
    να δουμε αν το 500ρακι θα μπορεσει να διατηρήσει τη φιατ. για πόσο καιρο;

  • Spider

    Έχω αλλάξει πολλά αυτοκίνητα θα θυμάμαι για πάντα όμως (εκτός από το πρώτο) το δεύτερό μου αυτοκίνητο, ένα κόκκινο Punto Gt του 95 με τις μαμά ζάντες, λίγο χαμήλωμα και ένα πρόγραμμα. Είναι ίσως το μόνο αυτοκίνητο που μετάνοιωσα που πούλησα, άσχετα εάν ακολούθησε ένα fiat coupe 20v turbo και ίσως ενδόμυχα να είναι ο λόγος που απέκτησα πριν 2 χρόνια το Abarth μου. Εξαιρετικός συνδυασμός ταχύτητας και χρηστικότητας. Ακόμη και ο συγχωρεμένος ο πατέρας μου, που ήταν πολύ ποιό συντηρητικός οδηγός το γούσταρε αυτό το αυτοκίνητο. Μεγάλο βήμα εμπρός σε σχέση με το Uno Turbo σε όλους τους τομείς. Ασύγκριτα καλύτερη ποιότητα κατασκευής, πολύ καλύτερο και ασφαλέστερο πάτημα, ακόμη μεγαλύτεροι χώροι, πολύ γκάζι, αξιόπιστο αν δεν το πείραζες χοντρά. Σε σχέση με τον τότε ανταγωνισμό ήταν πολύ μπροστά. Στην εθνική οδό την δεκαετία του 90, πολύ πολύ λίγα αυτοκίνητα μπορούσαν να κάνουν τόσο γρήγορο ταξίδι. Αδικαιολόγητη η απόφαση της Fiat να καταργήση στο επόμενο punto την υπερτροφοδότηση. Μία 16βάλβιδη κεφαλή χρειαζόταν για να συνεχίσει να είναι ο βασιλιάς των γρήγορων super mini.
    Δέκα χρόνια πριν το group vw ανακαλύψει το downsizing, η Fiat έδειχνε τον δρόμο….Κρίμα που η ίδια δεν τον ακολούθησε, όπως και κρίμα που δεν εξέλιξε σοβαρά το punto κάνοντας μάγκες τους ανταγωνιστές της. 😢😢😢