Τα πρόστιμα του ΚΟΚ για τους πεζούς

Σχετικά άρθρα

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν προβλέπει μόνο πρόστιμα για τους οδηγούς των οχημάτων, αλλά και για τους πεζούς, οι οποίοι οφείλουν να συμμορφώνονται με συγκεκριμένους κανόνες. Εάν δεν το κάνουν, τότε κινδυνεύουν να τους επιβληθεί πρόστιμο ύψους 20 ευρώ. Τόσο το πρόστιμο, όσο και οι κανόνες μπορεί να μην εφαρμόζονται σχεδόν ποτέ σήμερα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι δεν βρίσκονται σε πλήρη ισχύ.

Μεταξύ άλλων, ενδεικτικό παράδειγμα καθημερινής παραβίασης του Κ.Ο.Κ, από την πλευρά πεζών, αποτελεί η υπερπήδηση εμποδίων που έχουν τοποθετηθεί από τις αρμόδιες αρχές για συγκεκριμένο σκοπό, αφού η ύπαρξη τέτοιων εμποδίων συνεπάγεται με απαγόρευση εισόδου του πεζού στην αποκλεισμένη επιφάνεια της οδού. Ακόμα ένα άλλο συχνό ατόπημα των πεζών αποτελεί η βάδιση από την αντίθετη πλευρά της κυκλοφορίας, αλλά και η περιφρόνηση των διαβάσεων.

Αναλυτικά όσα προβλέπει το άρθρο 38 με τους Κανόνες Κυκλοφορίας Πεζών

Οι πεζοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τα πεζοδρόμια ή τα ειδικό γι’ αυτούς ερείσματα. Κατ’ εξαίρεση, μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα, αφού λάβουν τις αναγκαίες προφυλάξεις:

Πεζοί που ωθούν, σύρουν ή μεταφέρουν ογκώδη αντικείμενα, οι οποίοι αν βάδιζαν στο πεζοδρόμιο ή το έρεισμα, θα προκαλούσαν σοβαρή δυσχέρεια στην κίνηση των άλλων πεζών ομάδες πεζών, όταν οδηγούνται από ειδικό για το σκοπό αυτόν επιφορτισμένο πρόσωπο ή σχηματίζουν πομπή

Άτομα με μειωμένη κινητικότητα, τα οποία κινούνται σε αναπηρικά καθίσματα.

Αν είναι αδύνατη η χρησιμοποίηση των πεζοδρομίων ή των ερεισμάτων, που προορίζονται για τους πεζούς, ή δεν υπάρχουν πεζοδρόμια ή ερείσματα οι πεζοί μπορούν να βαδίζουν στο οδόστρωμα, κατά τρόπον ώστε να μην παρεμποδίζουν την κυκλοφορία. Αν το οδόστρωμα διαθέτει λωρίδα για ποδήλατα ή μοτοποδήλατα, μπορούν να βαδίζουν σ’ αυτήν, αν το επιτρέπει η πυκνότητα της κυκλοφορίας και δεν παρεμποδίζουν την κίνηση των μοτοποδηλάτων ή ποδηλάτων. Οι πεζοί δεν επιτρέπεται να υπερπηδούν εμπόδια π.χ. δοκούς, αλυσίδες, νησίδες, στηθαία, κιγκλιδώματα, που έχουν τοποθετηθεί από τις αρμόδιες αρχές για ειδικούς λόγους. Η ύπαρξη τέτοιων εμποδίων σημαίνει απαγόρευση εισόδου του πεζού στην αποκλεισμένη επιφάνεια της οδού.

8 παραβάσεις που χάνεις το δίπλωμα σου και την άδεια κυκλοφορίας

8 παραβάσεις που χάνεις το δίπλωμα σου και την άδεια κυκλοφορίας

Οι πεζοί που χρησιμοποιούν το οδόστρωμα υποχρεούνται να βαδίζουν αντίθετα με την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και όσο το δυνατόν πλησιέστερα στο άκρο του οδοστρώματος, εκτός αν κατ’ αυτόν τον τρόπο κινδυνεύουν ή δεν το επιτρέπουν ειδικές περιστάσεις. Κατ’ εξαίρεση, πρόσωπα που ωθούν ή σύρουν χειράμαξες, ωθούν ποδήλατο, μοτοποδήλατο ή μοτοσυκλέτα, άτομα με μειωμένη κινητικότητα, που κινούνται σε αναπηρικά καθίσματα ως και ομάδες πεζών, όταν σχηματίζουν πομπή ή οδηγούνται από ειδικά επιφορτισμένο πρόσωπο, υποχρεούνται να βαδίζουν πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος.

Οι πεζοί που βαδίζουν στο οδόστρωμα, αν δεν σχηματίζουν πομπή, υποχρεούνται να βαδίζουν σε απλό στοίχο, όταν το απαιτεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας, εξαιτίας των συνθηκών ορατότητας, της πυκνότητας ή άλλων λόγων. Ομάδες πεζών που κινούνται στις οδούς υποχρεούνται να αφήνουν ελεύθερη στα δεξιά της οδού επαρκή επιφάνεια του οδοστρώματος, ώστε να μπορεί να διέρχεται ένα όχημα.

Διαβάσεις πεζών και φανάρια

Οι πεζοί προκειμένου να διασχίσουν το οδόστρωμα, υποχρεούνται:

Αν υπάρχουν στο οδόστρωμα διαβάσεις πεζών, να τις χρησιμοποιούν.

Αν στη διάβαση πεζών την οποία πρόκειται να χρησιμοποιήσουν, υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες πεζών, να συμμορφώνονται στα σήματά τους.

Αν στη διάβαση δεν υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες πεζών, αλλά η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες οχημάτων ή από τροχονόμους και δίνεται σήμα για να προχωρήσουν τα οχήματα, να μην κατέρχονται στο οδόστρωμα.

Νέος ΚΟΚ και κινητό τηλέφωνο. Πότε επιτρέπεται; Οι ποινές και τα πρόστιμα

Νέος ΚΟΚ και κινητό τηλέφωνο. Πότε επιτρέπεται; Οι ποινές και τα πρόστιμα

Σε διαβάσεις που η κυκλοφορία τόσο των πεζών όσο και των οχημάτων δεν ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, να μην κατεβαίνουν στο οδόστρωμα πριν λάβουν υπ’ όψη τους την απόσταση και την ταχύτητα των οχημάτων τα οποία πλησιάζουν.

Αν δεν υπάρχουν στο οδόστρωμα διαβάσεις πεζών, να μην κατεβαίνουν σ’ αυτό, αν δεν βεβαιωθούν ότι δεν θα παρεμποδίσουν την κυκλοφορία των οχημάτων, στη συνέχεια δε να διασχίζουν το οδόστρωμα κάθετα προς τον άξονά του.

Σε ισόπεδους οδικούς κόμβους, στους οποίους η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες οχημάτων ή τροχονόμους, να διασχίζουν το οδόστρωμα βαδίζοντας παράλληλα με τα κινούμενα οχήματα.

Να διασχίζουν το οδόστρωμα κάθετα χωρίς να βραδυπορούν ή να σταματούν σε αυτό αδικαιολόγητα.

Πότε χάνεις το δίπλωμα οδήγησης σου μέσω του point system

Πότε χάνεις το δίπλωμα οδήγησης σου μέσω του point system

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr