Υπάρχει μια ολοένα και αυξανόμενη τάση σε πολλά νέα αυτοκίνητα να εξοπλίζονται με μια μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, ένα trend που το ξεκίνησε η Tesla με το Model S.

Αν και αυτές οι υπερβολικά μεγάλες οθόνες μπορεί να τραβήξουν την προσοχή σου στην πρώτη επαφή με ένα μοντέλο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εργάζονται για τη δημιουργία των οχημάτων επόμενης γενιάς, έχουν στο μυαλό τους και άλλα πράγματα που πρέπει να εξετάσουν, καθώς προσπαθούν να εξισορροπήσουν τον σχεδιασμό, με την τεχνολογία και τη χρησιμότητα.

Η Nissan επέλεξε μια διαφορετική πορεία κατά την ανάπτυξη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του Ariya Concept, δίνοντας προτεραιότητα στο σχεδιασμό. Έτσι, αντί ενός tablet, το ηλεκτρικό crossover έχει μια καμπυλοειδή διπλή οθόνη, η οποία προφέρει την αίσθηση του “ορίζοντα” σε όλο το αυτοκίνητο. Η διάταξη αντικατοπτρίζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα του “διαχρονικού ιαπωνικού φουτουρισμού” της Nissan, με τον ανώτερο διευθυντή της ομάδας μηχανικών HMI της ιαπωνικής εταιρίας, Tomomichi Uekuri, να εξηγεί για την συγκεκριμένη επιλογή:

Το ανθρώπινο μάτι κοιτάζει με φυσικό τρόπο από πλευρά σε πλευρά, κατά την οδήγηση. Οι άνθρωποι μπορούν να δουν και να απορροφήσουν περισσότερες πληροφορίες εάν αυτές είναι διατεταγμένες οριζόντια. Η περιφερειακή απεικόνιση λειτουργεί εξίσου καλά με αυτό τον τρόπο.

Εκτός από τη καλύτερη απεικόνιση των πληροφοριών για το ανθρώπινο μάτι, η συγκεκριμένη διάταξη το κάνει από μια ασφαλέστερη θέση, στο ύψος του ορίζοντα, πιο κοντά στην οπτική επαφή με τον δρόμο. Η ταύτιση της απεικόνισης στον αισθητικό ορίζοντα της καμπίνας, γίνεται αυτομάτως απρόσκοπτο κομμάτι του ταμπλό. Η ομάδα σχεδιασμού της Nissan αποκαλεί αυτό ως engawa, που σημαίνει τον αόριστο χώρο ανάμεσα στο σημείο όπου βρίσκεται και το σημείο στο οποίο πηγαίνεις.

Η οθόνη του Ariya Concept απεικονίζει τις πληροφορίες σε μια θέση παρόμοια με αυτή του πίνακα οργάνων ενός παραδοσιακού αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα εμφανίζει, στην κεντρική οθόνη, πληροφορίες του συστήματος ψυχαγωγίας, στοιχεία ελέγχου λειτουργιών άνεσης, καθώς και την κατάσταση του συστήματος. Παρόλο που υπάρχουν δύο οθόνες, οι πληροφορίες μπορούν να μετακινηθούν ή να αλλάξουν θέση μεταξύ τους, δημιουργώντας την αίσθηση μιας ενιαίας οθόνης, με τον Uekuri να προσθέτει:

Η κατασκευή της κυματοειδούς απεικόνισης είναι πρωτοποριακή και χρησιμοποιεί μια εργονομική διάταξη τόσο για την οθόνη του πίνακα οργάνων, όσο και για την κεντρική οθόνη, όχι μόνο για λόγους ορατότητας, επιτρέποντας στον οδηγό να χειριστεί εξίσου εύκολα και την κεντρική οθόνης αφής.