Η Renault μόλις ανακοίνωσε το νέο της στρατηγικό σχεδιασμό για την αγορά της Κίνας, όπου πλέον επικεντρώνεται σε δύο βασικούς πυλώνες: τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV).

Ωστόσο, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι η γαλλική εταιρία μεταφέρει όλες τις μετοχές (το 50%) που έχει στην κοινοπραξία Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) στην Dongfeng Motor Corporation. Έτσι, η κοινοπραξία DRAC θα σταματήσει τις δραστηριότητες που σχετίζονται με την επωνυμία της Renault.

Η Renault θα συνεχίσει να παρέχει aftersales υπηρεσίες στους 300.000 πελάτες της, μέσω των αντιπροσώπων της Renault αλλά και μέσω συνεργιών της Συμμαχίας. Η περαιτέρω ανάπτυξη των επιβατικών αυτοκινήτων της Renault θα αναλυθεί αργότερα μέσα στο νέο μεσοπρόθεσμο σχέδιο της Renault.

Επιπλέον, η Renault και η Dongfeng θα συνεχίσουν να συνεργάζονται με τη Nissan για κινητήρες νέας γενιάς, όπως η παροχή εξαρτημάτων στην DRAC και άδεια χρήσης των πετρελαιοκινητήρων από την Dongfeng. Η Renault και η Dongfeng θα συμμετάσχουν επίσης μέσω μιας καινοτόμου συνεργασίας στον τομέα των έξυπνων και συνδεδεμένων οχημάτων.

Περνώντας τώρα στους δύο βασικούς πυλώνες που θα επικεντρωθεί η Renault, η γαλλική εταιρία μας ενημερώνει ότι η αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) στην Κίνα έφτασε συνολικά τα 3,3 εκατομμύρια πωλήσεις το 2019 και προβλέπεται να διατηρηθεί μια σταθερά ανοδική πορεία.

Η κοινοπραξία Renault Brilliance Jinbei Automotive (RBJAC), που ξεκίνησε να λειτουργεί από τον Δεκέμβριο του 2017, είναι ο βραχίονας της Renault για την αγορά των LCV στην Κίνα. Αυτά πωλούνται με το λογότυπο της Jinbei, η οποία διαθέτει 1,5 εκατομμύριο πελάτες στην Κίνα και το 2019 σημείωσε σχεδόν 162.000 πωλήσεις

Με την τεχνογνωσία και τις τεχνολογίες της Renault, η RBJAC εκσυγχρονίζει τα μοντέλα της Jinbei και επεκτείνει τη γκάμα της, ώστε να διαθέτει συνολικά 5 βασικά μοντέλα έως το 2023. Μελλοντικά, η κοινοπραξία θα ξεκινήσει και τις εξαγωγές.

Τέλος, με 860.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα το 2019, η ασιατική χώρα είναι με διαφορά η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών στον κόσμο, και οι πωλήσεις τους αναμένεται να φτάσουν το 25% της συνολικής αγοράς μέχρι το 2030.

Η Renault προσφέρει στην Κίνα το City K-ZE, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην mini κατηγορία, αποτέλεσμα της κοινοπραξίας της με όνομα eGT New Energy Automotive (eGT). Η Renault θα ενισχύσει τη συνεργασία της με τις Nissan και Dongfeng, μέσω της υπάρχουσας κοινοπραξίας (eGT), για να καταστήσει το K-ZE παγκόσμιο αυτοκίνητο, καθώς μια εξελιγμένη έκδοση αυτού θα αποτελέσει το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia, που θα κυκλοφορήσει το 2021.

Η δεύτερη κοινοπραξία της Renault στην Κίνα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle (JMEV) λειτουργεί από το 2015 και με τη στήριξη της Renault στους τομείς της ποιότητα και των τεχνολογιών, το 2022 η γκάμα της JMEV θα καλύπτει το 45% της κινεζικής αγοράς ηλεκτρικών, καθώς θα διαθέτει 4 βασικά μοντέλα.