To Groupe Renault ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά του αποτελέσματα για το 2019, και μέσα στο εκτενέστατο pdf υπήρχαν και τα μελλοντικά του σχέδια για την ηλεκτροποίηση της γκάμας των Renault και Dacia. Μέσα στο 2020, η γαλλική εταιρία θα κυκλοφορήσει τις plug-in υβριδικές εκδόσεις του ανανεωμένου Megane και του Captur , καθώς και την υβριδική έκδοση του νέου Clio.

Ακόμα, στην έκθεση της Γενεύης η Renault θα παρουσιάσει την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Twingo, η οποία θα αντικαταστήσει την βενζινοκίνητη έκδοση. Η ηλεκτρική έκδοση του entry-level μοντέλου της γαλλικής εταιρίας θα ονομαστεί Twingo ZE, και θα τοποθετηθεί κάτω από το Zoe, το οποίο στη νέα του γενιά έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις και έχει γίνει πιο ποιοτικό στο εσωτερικό του.

1

Τα μεγάλα νέα, όμως, είναι η επισημοποίηση των σχεδίων για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο από την Dacia. To 2019, η ρουμάνικη εταιρία έκανε ρεκόρ πωλήσεων, καθώς πούλησε 736.570 νέα αυτοκίνητα, νούμερο αυξημένο κατά 5,1% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (700.798 αυτοκίνητα). Το project της Dacia έχει αποδειχθεί άκρως επιτυχημένο για τη Renault, καθώς τα μοντέλα της ρουμάνικης εταιρίας είναι -από τη μια- τα καλύτερα value for money αυτοκίνητα της αγοράς, αλλά ταυτόχρονα έχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους, γεμίζοντας τα ταμεία της Γαλλικής εταιρίας.

Ακόμα δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia, αλλά αυτό θα είναι επικεντρωμένο για χρήση στην πόλη. Η μόνη υπόθεση που μπορεί να γίνει είναι να δούμε στην Ευρώπη το ηλεκτρικό Renault City K-ZE, που κυκλοφορεί στην Κίνα, καθώς τον Οκτώβριο του 2019 ο επικεφαλής των ηλεκτρικών οχημάτων της Renault, Gilles Normand, είχε κάνει μια αντίστοιχη δήλωση.

2

Το City K-ZE διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον εμπρός άξονα, απόδοσης 44 ίππων και 125 Nm ροπής, ενώ διαθέτει μια μπαταρία 26.8 kWh, ικανή να του χαρίσει μια αυτονομία 271 χλμ. σε κύκλο NEDC, και όχι στον πιο ρεαλιστικό WLTP. Το μοντέλο πωλείται σήμερα στην Κίνα για €8.100, αλλά στην Ευρώπη πληροφορίες λένε ότι θα κοστίζει περίπου €13.000. Οποιαδήποτε κίνηση προς την ηλεκτροκίνηση κάνει η Dacia πρέπει να είναι προσεκτική, καθώς είναι μια ακριβή τεχνολογία που απαιτεί προσοχή, έτσι ώστε η μετάβαση της γκάμας να είναι ομαλή.